Lediga jobb Novare Bemanning AB i Sundsvall

Se alla lediga jobb från Novare Bemanning AB i Sundsvall. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Sundsvall som finns inom det yrket.

Interimschef inom ekonomi till myndighet i Sundsvall

Ansök    Mar 5    Novare Bemanning AB    Ekonomichef
Är du interimschef inom ekonomi? Drivs du av att skapa förändring och ta ansvar? Då har vi en möjlighet till dig! Nu söker vi en interimschef inom ekonomi till en statlig myndighet i Sundsvall. För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjligh... Visa mer
Är du interimschef inom ekonomi? Drivs du av att skapa förändring och ta ansvar? Då har vi en möjlighet till dig! Nu söker vi en interimschef inom ekonomi till en statlig myndighet i Sundsvall.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en interimschef inom ekonomi till en statlig myndighet i Sundsvall.

Myndigheten är i behov av en interim ekonomichef i väntan på rekrytering. I rollen ingår bland annat ansvar för myndighetens redovisnings, upphandlingsfrågor,  processer för intern styrning och kontroll. Du kommer även att agera som verkställande tjänsteman i de tre stiftelser som myndigheten administrerar.

Som ekonomichef har du ett övergripande ansvar för myndighetens externa och interna finansiering och avgiftssättning. Det innebär bland annat att analysera myndighetens ekonomiska läge, säkerställa den interna budgetfördelningen finansiellt, att ytterst attestera myndighetens utbetalningar samt att företräda myndigheten i bankärenden. Det innebär också att presentera komplexa ekonomiska analyser på ett tydligt och effektivt sätt för olika målgrupper och säkerställa de ekonomiska förutsättningarna för att lyckas med myndighetens strategiska styrning.

Inom dina ansvarsområden har du budget- och leveransansvar samt identifierar och kravställer på nödvändiga insatser för dina områden och att processerna är effektiva. Du har som uppgift att säkerställa att dina områden följer gällande regelverk samt att uppföljning och avvikelserapportering görs.

Till denna roll söker vi dig som har en god ledarskapsförmåga. Du arbetar strategiskt med ett gott omdöme. Vidare ser vi att du har en god kommunikativ förmåga och värdesätter ett gott samarbete.

Krav för tjänsten

akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande kompetens och erfarenhet
minst fem års erfarenhet av ledande befattning som ekonomichef, finanschef eller motsvarande
erfarenhet av ansvar för att leda ekonomifunktioner.


Meriterande krav för tjänsten

minst 3 års erfarenhet från arbete inom statlig förvaltning
minst 3 års erfarenhet av ekonomisk styrning av statlig myndighet, dvs både finansiell styrning och resultatstyrning
minst 3 års erfarenhet av ledarskap inom offentlig förvaltning.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid mellan perioden 2025-05-01 till och med 2025-09-30, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Sundsvall, möjlighet till distansarbete finns enligt ök.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-05-22. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected]

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen. Visa mindre

Interimschef till myndighet i Sundsvall

Statens tjänstepensionsverk (SPV) är en myndighet som ansvarar för att hantera, beräkna och betala ut tjänstepensioner och andra avtalsförmåner för anställda inom staten och tidigare statliga verksamheter som bolagiserats. SPV har drygt 1 miljon kunder – både statligt anställda, tidigare statligt anställda och pensionärer. SPV finns i Sundsvall och har ca 250 medarbetare. Myndigheten bildades 1963 och hör till Finansdepartementet Arbetsgivare: Novare Beman... Visa mer
Statens tjänstepensionsverk (SPV) är en myndighet som ansvarar för att hantera, beräkna och betala ut tjänstepensioner och andra avtalsförmåner för anställda inom staten och tidigare statliga verksamheter som bolagiserats. SPV har drygt 1 miljon kunder – både statligt anställda, tidigare statligt anställda och pensionärer. SPV finns i Sundsvall och har ca 250 medarbetare. Myndigheten bildades 1963 och hör till Finansdepartementet Arbetsgivare: Novare Bemanning AB

Är du en driven ledare på jakt efter nästa uppdrag? Trivs du i en roll där du får ta ansvar och göra skillnad på riktigt? Då har vi en möjlighet till dig! Just nu söker vi en interimschef till Statens tjänstepensionsverk (SPV) i Sundsvall.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en interimschef till en myndighet i Sundsvall.  

Myndigheten arbetar bland annat med att hantera pensioner och att räkna ut pensionspremier och att leverera prognoser och statistik till regeringen. I rollen som interimschef kommer du att leda tre områden hos myndigheten. I arbetet ingår det att utifrån lagda planer och budget säkerställa framdrift inom dessa områden och tillsammans med chefer, teamsamordnare och medarbetare arbeta mot uppsatta mål.

Till denna roll söker vi dig som är en engagerad och trygg person. Du har god erfarenhet av att leda enheter/avdelningar och kan ta eget ansvar för planering, genomförande och budget. Du bör även ha en förmåga att se helheter och kommunicera på ett tydligt sätt.

Tjänsten är säkerhetsklassad, och du kan komma att behöva genomgå registerkontroll och eventuell säkerhetsprövning.

Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid med start i januari och pågår i ca 6 månader, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Sundsvall, möjlighet till distansarbete finns efter ök.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-12-04. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected]

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen. Visa mindre

Interimschef till Bolagsverket i Sundsvall

Bolagsverket skapar förutsättningar för ett näringsliv där man kan lita på varandra. Kärnan i myndighetens uppdrag är att kvalitetssäkra och tillhandahålla företagsinformation, som skapar värde för samhället. Bolagsverkets vision är att ge goda förutsättningar för näringslivet. De vill skapa en bra infrastruktur för tillväxt och ge företagsamma människor de besked de behöver för att kunna förverkliga sina drömmar. För att nå de målen samverkar de med andra... Visa mer
Bolagsverket skapar förutsättningar för ett näringsliv där man kan lita på varandra. Kärnan i myndighetens uppdrag är att kvalitetssäkra och tillhandahålla företagsinformation, som skapar värde för samhället. Bolagsverkets vision är att ge goda förutsättningar för näringslivet. De vill skapa en bra infrastruktur för tillväxt och ge företagsamma människor de besked de behöver för att kunna förverkliga sina drömmar. För att nå de målen samverkar de med andra myndigheter. Bolagsverket registrerar företag och ändringar i företag samt tar emot årsredovisningar. I samverkan med andra aktörer bidrar myndigheten till en enklare vardag för företag och företagande. Arbetsgivare: Novare Bemanning

Är du interimschef på jakt efter nästa uppdrag? Drivs du av att skapa förändring och bidra till positiv utveckling? Då har vi en möjlighet för dig! Nu söker vi en interimschef till Bolagsverket i Sundsvall.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en interimschef till Bolagsverket i Sundsvall.

Myndigheten är just nu i behov av tillfällig förstärkning i form av en interim enhetschef  till kommunikationsenheten. Enheten ansvara bland annat för kriskommunikation, sociala medier, intranätet samt samordning och stöd för intern och extern kommunikation.

Som enhetschef är du även kommunikationschef för hela myndigheten. I rollen ingår bland annat att se över hur myndigheten arbetar och organiserar kommunikationsverksamheten och hur det kan förbättras. Du kommer även att arbeta med grupputveckling och den sociala arbetsmiljön.

Som person söker vi dig som är trygg i dina kunskaper, strukturerad och lösningsorienterad. Du arbetar effektivt och har en god vana av att leda andra.  

Exempel på dina arbetsuppgifter 

strategiskt ansvar för enhetens område
ansvar för enhetens produktion, kompetens och kvalitet
ansvara för enhetens verksamhetsplanering, budget, resultat och omvärldsbevakning
representera Staben i frågor som rör enhetens arbetsområden såväl internt som externt
ingå i Stabens ledningsgrupp och ha en helhetssyn på Stabens frågor
personalansvar och arbetsmiljöansvar för underställd personal
ansvara för enhetens verksamhetsutveckling och enligt beslutad inriktning
intern styrning och kontroll inklusive riskanalys och riskhantering.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid med start den 12 augusti 2024 och pågår i ca 1 år, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Sundsvall, viss möjlighet till distansarbete finns.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-04-25. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected]

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen. Visa mindre

Ekonomiadministratör till Trafikverket i Sundsvall

Ansök    Mar 13    Novare Bemanning AB    Redovisningsekonom
Trafikverket gör Sverige närmare. För att allt ska fungera måste vi kunna ta oss till varandra. Det handlar om allt från arbetspendling, släktkalas och matcher som ska spelas, till gods som ska levereras och tomater som ska hamna på tallriken. Här har Trafikverket en avgörande roll. De har ansvaret för att underhålla och rusta upp tiotusentals mil av järnväg, vägar och färjeförbindelser. Samtidigt utvecklar Trafikverket hela infrastrukturen genom innovativ... Visa mer
Trafikverket gör Sverige närmare. För att allt ska fungera måste vi kunna ta oss till varandra. Det handlar om allt från arbetspendling, släktkalas och matcher som ska spelas, till gods som ska levereras och tomater som ska hamna på tallriken. Här har Trafikverket en avgörande roll. De har ansvaret för att underhålla och rusta upp tiotusentals mil av järnväg, vägar och färjeförbindelser. Samtidigt utvecklar Trafikverket hela infrastrukturen genom innovativa lösningar som bidrar till att nå både klimatmålen och nollvisionen. Men framför allt ser myndigheten till att korta avstånden mellan människor och företag. Mellan stad och land. Mellan generationer och landsändar. Och mellan dig och de som är viktiga för dig. Arbetsgivare: Novare Bemanning

Vill du arbeta med redovsining och administration på Trafikverket i Sundsvall med uppdraget att främja och samordna förvaltningskultur? Har du relevant högskoleutbildning och flerårig arbetslivserfarenhet inom ekonomi och administration? Då har vi ett spännande uppdrag för dig!  

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!   

Om uppdraget 

Vi på Novare Bemanning är en stolt ochgodkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Det betyder att vi ständigt får in tjänster från myndigheter där de söker skickliga ekonomiadministratörer. Vi söker för närvarande efter dig som har erfarenhet inom ekonomi och administrativt arbete för Trafikverket. Inom Trafikverkets norra region finns tillfälliga vakanser inom ekonomi och planering inom underhållsverksamheten. Vi söker därför efter dig med kompetens inom redovisningsekonomi och administration. I rollen kommer du att kontinuerligt arbeta med kvalitetsgranskning och kontroller inom områden såsom kontering och tidsredovisning. Dina uppgifter kommer att inkludera bokslutsarbete, planering och samordning.

Genom att visa intresse skapar du också ett tillfälle att nå ut med vad just du har för tidigare erfarenheter och drivkrafter, samtidigt som vi kan bidra till ditt nästa steg. Vi finns här för att tillsammans med dig, skapa bästa möjliga förutsättningar till att just din ansökan möter kravet på efterfrågan från våra myndigheter. 

 Exempel på övergripande arbetsuppgifter? 

Planering och samordning av underhållsplanen
Hantera befintliga och kommande internbeställningar
Granska åtgärdsbeskrivningar och bilagor
Bokslutsarbete
Kvalitetsgranskning och kontroller
Arbetet innebär även att strukturera upp arbetet samt säkerställa kvaliteten på inläm-nat underlag samt arbeta med kontinuerlig uppföljning av underhållsplanen. Ta emot och tolka anvisningar, skapa och samordna behovslistor. Löpande arbeta med kvali-tetsgranskning och kontroller inom exempelvis områdena kontering och tidsredovisning.


Krav för tjänsten

Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Minst två (2) års erfarenhet av att ha arbetat med ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.), erfarenheten får inte vara äldre än 5 år
Minst två (2) års erfarenhet av att ha arbetat med analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt), erfarenheten får inte vara äldre än 5 år.
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst ett (1) års ar-betslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbild-ning samt tre (3) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom


Uppdragsperiod och omfattning? 

Uppdraget är på heltid under kontorstider och påbörjas senast 2024-05-01 fram till och med 2024-12-31. Med möjlighet till förlängning. 

Ansökan? 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-03-24. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Sofia Åhlin på [email protected]

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.    

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.  

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen. Visa mindre

Löneadministratör till Tullverket i Sundsvall

Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor in och ut ur Sverige, bidrar till ett säkert samhälle och konkurrensneutral handel. Tullverket förenklar den legala handeln och förhindrar den illegala genom att erbjuda smidiga tullrutiner för utrikeshandeln, en enkel gränspassage för resande och ett effektivt gränsskydd. Tullverkets uppdrag kommer från Sveriges riksdag och regering. Tullverket grundades 1636 och har idag cirka 2 100 anst... Visa mer
Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor in och ut ur Sverige, bidrar till ett säkert samhälle och konkurrensneutral handel. Tullverket förenklar den legala handeln och förhindrar den illegala genom att erbjuda smidiga tullrutiner för utrikeshandeln, en enkel gränspassage för resande och ett effektivt gränsskydd. Tullverkets uppdrag kommer från Sveriges riksdag och regering. Tullverket grundades 1636 och har idag cirka 2 100 anställda. Tullverket verkar i hela landet, men finns främst vid gränsorter med större resande- och godsflöden, i huvudsak i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Arbetsgivare: Novare Bemanning

Vill du arbeta med att bearbeta och kontrollera löneunderlag? Vill du bidra med dina kunskaper med att ta fram rapporter och statistik samt sammanställa tid och frånvarorapporter? Då har vi rätt möjlighet för dig! Just nu söker vi dig som vill vara med och sprida samhällsnytta på Tullverket i Sundsvall. Tillsammans bidrar vi till ett hållbart arbetsliv där välmående, gemenskap, kunskap och utveckling står i fokus.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!  

Om uppdraget 

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Det betyder att vi ständigt får in tjänster från myndigheter där de söker skickliga löneadministratörer. I rollen kommer du att ingå i ett team tillsammans med HR- och löneadministratörer. Tillsammans kommer ni att hantera olika administrativa uppgifter såsom lönehantering och hantering av anställningsunderlag. Det innebär att ni levererar viktig information, tar fram rapporter och utfärdar intyg. 

Genom att visa intresse skapar du också ett tillfälle att nå ut med vad just du har för tidigare erfarenheter och drivkrafter, samtidigt som vi kan bidra till ditt nästa steg. Vi finns här för att tillsammans med dig, skapa bästa möjliga förutsättningar till att just din ansökan möter kravet på efterfrågan från våra myndigheter. 

Exempel på övergripande arbetsuppgifter? 

Löneadministration
Personalstatistik
Hantering av personakter
Pensionshantering
HR-support


Krav för tjänsten 

Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Goda kunskaper i lönesystem (exempelvis Primula och Heroma)
Goda kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl.)
Goda kunskaper om kollektivavtal
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift


Meriterande krav för tjänsten 

Erfarenhet av organisation som har skifttjänstgöring
Erfarenhet av att arbeta med nyckeltal
Arbetat inom den statliga sektorn med tillämpning av de statliga villkorsavtalen.
 Erfarenhet av lönesystemet Palasso


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid under kontorstider med planerad start den 2024-05-15 och med en uppdragslängd på 1 år, möjlighet till förlänging finns. Placeringsort är hos myndigheten i Sundsvall. Viss möjlighet till distansarbete finns.



Ansökan? 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-04-04. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected]

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.  

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen. Visa mindre

Arkivarie till Bolagsverket i Sundsvall

Ansök    Sep 12    Novare Bemanning AB    Arkivarie
Bolagsverket skapar förutsättningar för ett näringsliv där man kan lita på varandra. Kärnan i myndighetens uppdrag är att kvalitetssäkra och tillhandahålla företagsinformation, som skapar värde för samhället. Bolagsverkets vision är att ge goda förutsättningar för näringslivet. De vill skapa en bra infrastruktur för tillväxt och ge företagsamma människor de besked de behöver för att kunna förverkliga sina drömmar. För att nå de målen samverkar de med andra... Visa mer
Bolagsverket skapar förutsättningar för ett näringsliv där man kan lita på varandra. Kärnan i myndighetens uppdrag är att kvalitetssäkra och tillhandahålla företagsinformation, som skapar värde för samhället. Bolagsverkets vision är att ge goda förutsättningar för näringslivet. De vill skapa en bra infrastruktur för tillväxt och ge företagsamma människor de besked de behöver för att kunna förverkliga sina drömmar. För att nå de målen samverkar de med andra myndigheter. Bolagsverket registrerar företag och ändringar i företag samt tar emot årsredovisningar. I samverkan med andra aktörer bidrar myndigheten till en enklare vardag för företag och företagande. Arbetsgivare: Novare Bemanning

Är du arkivarie med minst ett års arbetslivserfarenhet? Vill du tillsätta din kompetens i ett nytt uppdrag där du får arbeta med att utveckla myndighetens arkivkrav? Då har vi ett spännande uppdrag just för dig! Just nu söker vi en arkivarie till Bolagsverket i Sundsvall.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare bland annat erbjuder dig ett värde i karriärrådgivning, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som ett uppdrag för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu söker vi efter dig med erfarenhet som arkivhantering till Bolagsverket i Sundsvall.

Information och data är grunden för att upprätthålla och vidareutveckla myndighetens olika uppdrag. En genomtänkt informationsförvaltning och arkivhantering gör att det blir lättare att återfinna och bevara informationen, både fysisk och digital information, samt skapar grunderna för ökad informationssäkerhet.

Förmåga att hantera information och arkivering av information är ett prioriterat område hos Bolagsverket och för deras digitala förflyttning. Informationsförvaltning och e-arkivering är en förutsättning att klara digitaliseringen.

Arbetet hos myndigheten präglas av samarbete och dialog inom och utanför det egna teamet och uppdragen. Här jobbar du tätt tillsammans för att nå myndighetens mål.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

utveckla och vidareutveckla arkivkrav på befintliga och nya it-system samt ta fram tillhörande bevarandeplaner
delta i arbetet med införande av e-arkiv
ge råd och vägledning i arkivfrågor till medarbetare och chefer
ordna och förteckna arkiv.


Krav för tjänsten

gymnasieutbildning
minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som arkivarie
kunskaper i MS Office eller likvärdigt
kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem
kännedom om lagar och förordningar inom området 
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
kunna uppge minst två (2) stycken referenser från tidigare genomförda uppdrag.


Vi söker du som

har en god samarbetsförmåga
är lyhörd
har förmågan att arbeta självständigt
är drivande.


 Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid under kontorstider med planerad start den 2 oktober. Uppdraget pågår till och med 30 juni 2024 med möjlighet till förlängning. Placeringsort för uppdraget är hos myndigheten i Sundsvall.

Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-09-11. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected] 

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen. Visa mindre

Arkivarie till Bolagsverket i Sundsvall

Ansök    Sep 1    Novare Bemanning AB    Arkivarie
Bolagsverket skapar förutsättningar för ett näringsliv där man kan lita på varandra. Kärnan i myndighetens uppdrag är att kvalitetssäkra och tillhandahålla företagsinformation, som skapar värde för samhället. Bolagsverkets vision är att ge goda förutsättningar för näringslivet. De vill skapa en bra infrastruktur för tillväxt och ge företagsamma människor de besked de behöver för att kunna förverkliga sina drömmar. För att nå de målen samverkar de med andra... Visa mer
Bolagsverket skapar förutsättningar för ett näringsliv där man kan lita på varandra. Kärnan i myndighetens uppdrag är att kvalitetssäkra och tillhandahålla företagsinformation, som skapar värde för samhället. Bolagsverkets vision är att ge goda förutsättningar för näringslivet. De vill skapa en bra infrastruktur för tillväxt och ge företagsamma människor de besked de behöver för att kunna förverkliga sina drömmar. För att nå de målen samverkar de med andra myndigheter. Bolagsverket registrerar företag och ändringar i företag samt tar emot årsredovisningar. I samverkan med andra aktörer bidrar myndigheten till en enklare vardag för företag och företagande. Arbetsgivare: Novare Bemanning

Är du arkivarie med minst ett års arbetslivserfarenhet? Vill du tillsätta din kompetens i ett nytt uppdrag där du får arbeta med att utveckla myndighetens arkivkrav? Då har vi ett spännande uppdrag just för dig! Just nu söker vi en arkivarie till Bolagsverket i Sundsvall.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare bland annat erbjuder dig ett värde i karriärrådgivning, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som ett uppdrag för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu söker vi efter dig med erfarenhet som arkivhantering till Bolagsverket i Sundsvall.

Information och data är grunden för att upprätthålla och vidareutveckla myndighetens olika uppdrag. En genomtänkt informationsförvaltning och arkivhantering gör att det blir lättare att återfinna och bevara informationen, både fysisk och digital information, samt skapar grunderna för ökad informationssäkerhet.

Förmåga att hantera information och arkivering av information är ett prioriterat område hos Bolagsverket och för deras digitala förflyttning. Informationsförvaltning och e-arkivering är en förutsättning att klara digitaliseringen.

Arbetet hos myndigheten präglas av samarbete och dialog inom och utanför det egna teamet och uppdragen. Här jobbar du tätt tillsammans för att nå myndighetens mål.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

utveckla och vidareutveckla arkivkrav på befintliga och nya it-system samt ta fram tillhörande bevarandeplaner
delta i arbetet med införande av e-arkiv
ge råd och vägledning i arkivfrågor till medarbetare och chefer
ordna och förteckna arkiv.


Krav för tjänsten

gymnasieutbildning
minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som arkivarie
kunskaper i MS Office eller likvärdigt
kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem
kännedom om lagar och förordningar inom området  
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
kunna uppge minst två (2) stycken referenser från tidigare genomförda uppdrag.


Vi söker du som

har en god samarbetsförmåga
är lyhörd
har förmågan att arbeta självständigt
är drivande.


 Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid under kontorstider med planerad start den 2 oktober. Uppdraget pågår till och med 30 juni 2024 med möjlighet till förlängning. Placeringsort för uppdraget är hos myndigheten i Sundsvall.

Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-09-11. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected] 

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen. Visa mindre

Arkivarie till Specialpedagogiska Skolmyndigheten i Härnösand

Ansök    Feb 27    Novare Bemanning AB    Arkivarie
Specialpedagogiska skolmyndigheten (SPSM) arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning – oavsett funktionsförmåga. Myndigheten erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Myndigheten driver flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. SPSM har cirka 1200 anställda och det går ungefär 600 elever i SPSM:s s... Visa mer
Specialpedagogiska skolmyndigheten (SPSM) arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning – oavsett funktionsförmåga. Myndigheten erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Myndigheten driver flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. SPSM har cirka 1200 anställda och det går ungefär 600 elever i SPSM:s specialskolor. Myndigheten finns på 30 adresser och 20 orter från Luleå till Malmö.

Arbetsgivare: Novare Bemanning

Är du en arkivarie som brinner för att utveckla, förvalta samt att inventera handlingar? Specialpedagogiska Skolmyndigheten i Härnösand har en spännande möjlighet för dig! SPSM arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning – oavsett funktionsförmåga. De vill ge dig möjligheten att bidra med din kunskap!  

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!   

Om uppdraget 

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Genom detta uppdrag har vi möjlighet att gemensamt bidra med vår kunskap till samhällsutvecklingen, vilket direkt skapar värde för samhället som helhet.

Specialpedagogiska skolmyndigheten är just nu i behov av en arkivarie som kan hjälpa myndigheten med att utföra ett förteckningsuppdrag samt att ta fram en gallringsutredning. SPSM förvarar en mängd analoga handlingar, som exempelvis videoband (VHS, VHSC, Beta), rullfilmer, kassettupptagningar och ljudupptagningar på rullband, fotografier, negativ, bildkort, diabilder m.m.  Handlingarna har tidigare förvarats och förtecknats hos en extern konsult, men har nu återtagits till myndighetens lokaler. SPSM ska nu säkerställa hantering, förvaring och vård av de analoga ljud-och bildupptagningarna så att den fysiska och logiska kvaliteten bibehålls samt säkerställa att dessa omfattas av arkivredovisningen.

Arbetet innefattar i första hand en inventering av myndighetens VHS bestånd. Det behöver sedan upprättas ett register med metadata i Excel över dessa VHS:er. Utifrån registret omförtecknas sedan VHS:erna i Visual Arkiv. Ett mindre ordningsarbete behöver även ske i samband med detta. Slutligen behöver en gallringsutredning av VHS:erna tas fram.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter? 

Inventera
Förteckna
Upprätta register
Gallringsutreda


Krav för tjänsten

högskoleutbildning eller likvärdig utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som arkivarie
praktisk erfarenhet av offentlig verksamhet
kunskaper i MS Office eller likvärdigt
kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis W3D3, Excell, Visual Arkivfl.)
kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och arkivariers funktion
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift


Uppdragsperiod och omfattning? 

Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och med 2024-05-01 fram till 2024-10-31, med möjlighet till förlängning.

Ansökan? 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-03-13. Du är varmt välkommen!? 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Sofia Åhlin på [email protected]

Hoppas vi ses!? 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.    

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.  

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen. Visa mindre

Ekonomiassistent till Bolagsverket i Sundsvall

Ansök    Maj 26    Novare Bemanning AB    Ekonomiassistent
Bolagsverket skapar förutsättningar för ett näringsliv där man kan lita på varandra. Kärnan i myndighetens uppdrag är att kvalitetssäkra och tillhandahålla företagsinformation, som skapar värde för samhället. Bolagsverkets vision är att ge goda förutsättningar för näringslivet. De vill skapa en bra infrastruktur för tillväxt och ge företagsamma människor de besked de behöver för att kunna förverkliga sina drömmar. För att nå de målen samverkar de med andra... Visa mer
Bolagsverket skapar förutsättningar för ett näringsliv där man kan lita på varandra. Kärnan i myndighetens uppdrag är att kvalitetssäkra och tillhandahålla företagsinformation, som skapar värde för samhället. Bolagsverkets vision är att ge goda förutsättningar för näringslivet. De vill skapa en bra infrastruktur för tillväxt och ge företagsamma människor de besked de behöver för att kunna förverkliga sina drömmar. För att nå de målen samverkar de med andra myndigheter. Bolagsverket registrerar företag och ändringar i företag samt tar emot årsredovisningar. I samverkan med andra aktörer bidrar myndigheten till en enklare vardag för företag och företagande. Arbetsgivare: Novare Bemanning

Vill du arbeta som ekonomiassistent på en statlig myndighet? Är du redo att tillsätta din kompetens i ett nytt uppdrag där du får arbeta med inköp, redovisningsrelaterade uppgifter och mycket mer? Då har vi ett spännande uppdrag just för dig!

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare bland annat erbjuder dig ett värde i karriärrådgivning, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som ett uppdrag för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu söker vi efter dig med erfarenhet som ekonomiassistent till Bolagsverket i Sundsvall. Myndigheten är i behov av en noggrann ekonomiassistent till deras arbete med bland annat hantering av inköp och leverantörsfakturor. I rollen som ekonomiassistent kommer ditt fokus vara att stötta myndigheten i deras ekonomiarbete där du får möjligheten att samla på dig värdefull erfarenhet inom ekonomiadministration. I din roll som ekonomiassistent kommer du att ingå i ett team där samarbete håller ett stort värde och eget ansvar anses som viktigt. Du kommer dagligen arbeta i verktyg som Agresso, Proceedo, Easit GO ärendehanteringssystem och Excel i din arbetsroll. 

Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

Arbeta med samordning och hantering av inköp
Hantering av leverantörsfakturor
Arbeta med redovisningsrelaterade uppgifter som avstämningar, omföringar med mera.
Dagligen arbeta i verktyg som Agresso, Proceedo, Easit GO ärendehanteringssystem och Excel


Krav för tjänsten

Har arbetet med samordning och hantering av inköp
Har arbetat med hantering av leverantörsfakturor
Har arbetat med redovisningsrelaterade uppgifter som avstämningar, omföringar med mera.
Har systemvana i verktyg som Agresso, Proceedo, Easit GO ärendehanteringssystem och Excel
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift.
Kunna uppge minst två (2) stycken referenser från tidigare genomförda uppdrag.


Vi söker du som

Har en god samarbetsförmåga
Är lyhörd
Har förmågan att arbeta självständigt
Är drivande


 Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är under kontorstider med en omfattning på 75 %. Konsulten ska kunna påbörja uppdraget senast den 14 augusti 2023. Uppdraget pågår till och med 31 mars 2024 med en möjlighet till förlängning. Parterna kan komma överens om ett tidigare datum för uppdragsstarten. Placeringsort för uppdraget är Sundsvall.

Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-05-29. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Sofia Åhlin på [email protected]

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen. Visa mindre

Handläggare till statlig myndighet i Sundsvall

Är du en handläggare med utbildning inom området? Har du minst sex månaders arbetslivserfarenhet inom området? Då har vi ett spännande uppdrag för dig! Just nu söker vi en duktig handläggare till en Statlig Myndighet i Sundsvall.  För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning har skapat ett attraktivt erbjudande till dig som individ. Hos oss erbjuds du personlig utveckling på en ny nivå inom bemann... Visa mer
Är du en handläggare med utbildning inom området? Har du minst sex månaders arbetslivserfarenhet inom området? Då har vi ett spännande uppdrag för dig! Just nu söker vi en duktig handläggare till en Statlig Myndighet i Sundsvall. 

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning har skapat ett attraktivt erbjudande till dig som individ. Hos oss erbjuds du personlig utveckling på en ny nivå inom bemanningsbranschen. Du får även tillgång till karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget 

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. På den Statliga Myndigheten kommer du som konsult verka inom avdelningen för Verksamhetsstyrning på funktionen för Affärsplanering. Du kommer hantera leveranser som består av ärenden för att stödja organisationens chefer i att avropa och administrera avrop, optionsförlängningar och tilläggsavtal på alla de avtal som finns att tillgå.

Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med myndighetens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.  

Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

Administration av konsultavrop, så som att hantera beställningar inom vårt beställningssystem
Handlägga behörigheter för konsulter och nyanställda
Handlägga beställningar för utrustning och resurser
Arbetet innebär även att man visar omdöme för god service samt att säkra en korrekt hantering av ärenden.


Krav för tjänsten 

Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Ha utfört minst ett tidigare uppdrag där de skaffat sig erfarenhet från administrativa uppgifter från en större organisation
Kunna ange referent och referensuppdrag för att styrka erfarenhet från administrativa uppgifter från en större organisation


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget har en omfattning på 80-100% och ska påbörjas 2023-09-01 eller snarast efter kontraktstecknande och pågå till och med 2024-06-30 med möjlighet till 6-12 månaders förlängning.

Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-08-17. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Fredrik Ramel på [email protected] 

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.   

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen. Visa mindre

Ekonomiassistent till Bolagsverket i Sundsvall

Ansök    Maj 16    Novare Bemanning AB    Ekonomiassistent
Vill du arbeta som ekonomiassistent på en statlig myndighet? Har du gymnasieutbildning och besitter arbetslivserfarenhet inom ekonomi? Är du redo att tillsätta din kompetens i ett nytt uppdrag där du får arbeta med inköp, redovisningsrelaterade uppgifter och mycket mer? Då har vi ett spännande uppdrag just för dig! För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare bland annat erbjuder dig ett värde i karriärrådg... Visa mer
Vill du arbeta som ekonomiassistent på en statlig myndighet? Har du gymnasieutbildning och besitter arbetslivserfarenhet inom ekonomi? Är du redo att tillsätta din kompetens i ett nytt uppdrag där du får arbeta med inköp, redovisningsrelaterade uppgifter och mycket mer? Då har vi ett spännande uppdrag just för dig!

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare bland annat erbjuder dig ett värde i karriärrådgivning, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som ett uppdrag för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu söker vi efter dig med erfarenhet som ekonomiassistent till Bolagsverket i Sundsvall. Myndigheten är i behov av en noggrann ekonomiassistent till deras arbete med bland annat hantering av inköp och leverantörsfakturor. I rollen som ekonomiassistent kommer ditt fokus vara att stötta myndigheten i deras ekonomiarbete där du får möjligheten att samla på dig värdefull erfarenhet inom ekonomiadministration. I din roll som ekonomiassistent kommer du att ingå i ett team där samarbete håller ett stort värde och eget ansvar anses som viktigt. Du kommer dagligen arbeta i verktyg som Agresso, Proceedo, Easit GO ärendehanteringssystem och Excel i din arbetsroll. 

Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

Arbeta med samordning och hantering av inköp
Hantering av leverantörsfakturor
Arbeta med redovisningsrelaterade uppgifter som avstämningar, omföringar med mera.


Krav för tjänsten

Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Kunna uppge minst två (2) stycken referenser


Meriterande krav för tjänsten

Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
Goda kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl.)
Kunna kommunicera obehindrat på engelska, såväl i tal som skrift


Vi söker du som

Har en god samarbetsförmåga
Är lyhörd
Har förmågan att arbeta självständigt


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är under kontorstider med en omfattning på 75 %. Konsulten ska kunna påbörja uppdraget senast den 14 augusti 2023. Uppdraget pågår till och med 31 mars 2024 med en möjlighet till förlängning. Parterna kan komma överens om ett tidigare datum för uppdragsstarten. Placeringsort för uppdraget är Sundsvall.

Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-05-29. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Sofia Åhlin på [email protected]

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen. Visa mindre

Handläggare/Projektledare till Myndigheten för digital förvaltning

Vill du arbeta med att följa samt analysera hur statliga myndigheter, kommuner och regioner arbetar med digitalisering, genom att skapa och analysera enkäter och intervjumaterial? Vill du bidra med din erfarenhet till att projektleda, presentera och bidra till samhället? Då har vi rätt möjlighet för dig!?Just nu söker Myndigheten för digital förvaltning erfaren handläggare med erfarenhet av arbete inom svensk offentlig förvaltning.   För att lyckas med ju... Visa mer
Vill du arbeta med att följa samt analysera hur statliga myndigheter, kommuner och regioner arbetar med digitalisering, genom att skapa och analysera enkäter och intervjumaterial? Vill du bidra med din erfarenhet till att projektleda, presentera och bidra till samhället? Då har vi rätt möjlighet för dig!?Just nu söker Myndigheten för digital förvaltning erfaren handläggare med erfarenhet av arbete inom svensk offentlig förvaltning.  

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget 

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu har vi fått in ett långt och spännande konsultuppdrag hos Myndigheten för digital förvaltning. Myndigheten för digital förvaltning (Digg) har till uppdrag är att samordna och stödja den förvaltningsgemensamma digitaliseringen i syfte att göra den offentliga förvaltningen mer effektiv och ändamålsenlig. Myndigheten stöttar även regeringen med underlag och analyser. Arbete kan ske på distans med undantag för eventuella fysiska möten. Dessa möten kan antingen vara i Sundsvall eller Stockholm. Resor till och från Digg:s kontor i Sundsvall och Stockholm står Digg för.  

Exempel på övergripande arbetsuppgifter  

Följa och analysera hur statliga myndigheter, kommuner och regioner arbetar med digitalisering genom att skapa och analysera enkäter och intervjumaterial 
Hantera Digg:s analysverktyg 
Projektleda olika delar av Digg:s uppdrag och uppgifter 
Presentera Digg:s arbete i olika sammanhang 
Driva arbete med att utveckla hur olika myndigheter arbetar med olika processer tvärsektoriellt. 


Krav för tjänsten 

Ha arbetat med analys och uppföljning av offentlig förvaltnings digitalisering på nationell nivå under de senaste 3 åren
Ha minst 10 års erfarenhet av arbete inom svensk offentlig förvaltning  
Ha erfarenhet av digitalisering inom svensk offentlig förvaltning  
Ha förståelse för de förutsättningar som råder inom svensk offentlig förvaltning 
Vara van att skriva rapporter och presentationer 
Ha god social förmåga 


Meriterande krav för tjänsten 

Ha erfarenhet från forskarutbildning och/eller ha Doktorsexamen 
Ha genomfört utveckling av uppföljningsmodeller inom digitaliseringsområdet 
Ha erfarenhet av workshopledning/facilitering 


Uppdragsperiod och omfattning? 

Uppdragets omfattning uppskattas på 100 % men kan variera något under perioden. Uppdragsperioden gäller från och med 2023-04-03 till och med 2024-04-02 med möjlighet till en (1) förlängning om tolv (12) månader. 

Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-03-26. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Fredrik Ramel på [email protected] 

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen. 

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen Visa mindre

Controller till Mittuniversitetet i Sundsvall

Ansök    Jun 17    Novare Bemanning AB    Controller
Har du erfarenhet av kvalificerad redovisning och relevant utbilning inom ekonomi? Då har vi rätt möjlighet för dig! Just nu söker vi dig som vill utvecklas som controller på en statlig myndighet som gör samhällsnytta. Vi bidrar tillsammans till ett hållbart arbetsliv.    För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på?Novare?Bemanning?bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad... Visa mer
Har du erfarenhet av kvalificerad redovisning och relevant utbilning inom ekonomi? Då har vi rätt möjlighet för dig! Just nu söker vi dig som vill utvecklas som controller på en statlig myndighet som gör samhällsnytta. Vi bidrar tillsammans till ett hållbart arbetsliv.   

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på?Novare?Bemanning?bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget 

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Det betyder att vi ständigt får in tjänster från myndigheter där de söker skickliga Controllers. Som medarbetare på det aktuella universitetet i Sundsvall, kommer du att både ge och få värdefull kunskap inom organisationen och bidra till samhället i stort.

I den här rollen kommer du att tillhöra Mittuniversitetets ekonomiavdelning, som ansvarar för stöd och service inom ekonomifrågor. Inom avdelningen hanteras budget, prognos, projektstöd, redovisning, bokslut, fakturor samt Mittuniversitetets resetjänst. Ekonomiavdelningen är verksam i både Östersund och Sundsvall. Nu när en controller ska vara tjänstledig behöver avdelningen förstärkning av en ekonom/controller. I rollen som ekonom/controller kommer du stödja ekonomipersonal i det ekonomiska arbetet mot en eller flera institution/er som finns inom universitetet. De uppdrag institutionerna har är varierande varpå skillnader i arbetsuppgifterna förekommer. Universitetet arbetar bl.a. i ekonomisystemet UBW (Agresso) samt budgetverktyget Hypergene.

Exempel på dina arbetsuppgifter? 

Stödja övriga ekonomer i lärosätes gemensamma ekonomiska arbete med prognos, och bokslut
Upprätta löpande uppföljning och analys
Upprätta kalkyler, rekvisitioner, uppföljning samt enklare analyser för projekt
Delta i ekonomiska utredningar


Krav för tjänsten 

gymnasium eller likvärdig utbildning
genomgått utbildning inom ekonomiområdet
minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som controller
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt)
kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.


Uppdragsperiod och omfattning? 

Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från 2022-08-22 till och med 2022-12-31.

Ansökan? 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu.?Sista ansökningsdag är?2022-06-26.?Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så?får du gärna kontakta?Louise Ericson?på[email protected]

Hoppas vi ses! 

 

Som konsult hos oss 

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom?Novare?koncernen. 

Novare?Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare. 

Novare?Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och?interimsuppdrag.?Novare?har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen?. Visa mindre

Personaladministratör till Bolagsverket i Sundsvall

Bolagsverket ska skapa förutsättningar för ett näringsliv där man kan lita på varandra. Kärnan i myndighetens uppdrag är att kvalitetssäkra och tillhandahålla företagsinformation, som skapar värde för samhället. Bolagsverket ska ge goda förutsättningar för näringslivet. De vill skapa en bra infrastruktur för tillväxt och ge företagsamma människor de besked de behöver för att kunna förverkliga sina drömmar. För att nå de målen samverkar de med andra myndigh... Visa mer
Bolagsverket ska skapa förutsättningar för ett näringsliv där man kan lita på varandra. Kärnan i myndighetens uppdrag är att kvalitetssäkra och tillhandahålla företagsinformation, som skapar värde för samhället. Bolagsverket ska ge goda förutsättningar för näringslivet. De vill skapa en bra infrastruktur för tillväxt och ge företagsamma människor de besked de behöver för att kunna förverkliga sina drömmar. För att nå de målen samverkar de med andra myndigheter. Bolagsverket registrerar företag och ändringar i företag samt tar emot årsredovisningar. I samverkan med andra aktörer bidrar myndigheten till en enklare vardag för företag och företagande.

Arbetsgivare: Novare Bemanning

Vill du arbeta inom HR på en statlig myndighet med uppdraget att ge goda förutsättningar för näringslivet? Har du relevant utbildning och arbetslivserfarenhet inom personaladministration? Då har vi ett spännande uppdrag för dig! Just nu söker Bolagsverket i Sundsvall en driven HR-konsult.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu en HR-konsult till Bolagsverket i Sundsvall. Ditt huvudsakliga uppdrag handlar om allmänt förekommande administrativa uppgifter inom HR-området som exempelvis rekryterings- och anställningsadministration, sjukfrånvaroregistrering samt hantering av enhetens fakturor. Du kommer även ge viss support till chefer och övriga HR-medarbetare i frågor kopplade till avtal, interna riktlinjer och rutiner. Du kommer arbeta i olika IT-system inom HR samt i förekommande fall inom Office-paketet. I rollen planerar och genomför du ditt arbete i nära dialog och samarbete med enhetens chef, HR-administratör och HR-specialister. Även externa kontakter kommer att hanteras där en löpande kontakt sker med löneadministratörer på Statens servicecenter. Här erbjuds du en bred roll där din insats värderas högt.

Krav för tjänsten

Relevant utbildning för tjänsten.
Arbetslivserfarenhet inom personaladministration.
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt Kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.).
Kännedom om lagar och förordningar på området.
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Kunna erbjuda två tidigare referensuppdrag.


Vi söker dig som har gof förmåga att

Samarbeta.
Vara lyhörd.
Arbeta självständigt.
Vara drivande.


Uppdragsperiod och omfattning

Uppdraget påbörjas senast den 15 juni 2022 och sträcker sig till och med den 31 december 2022 med möjlighet till förlängning till och med den den 31 december 2023. Omfattningen är på 100 % av heltid och har viss möjlighet till distansarbete.

Ansökan

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-05-17. Du är varmt välkommen!

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta oss.

Hoppas vi ses!

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen. Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare. Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen Visa mindre

Ekonomiassistent till statlig myndighet i Sundsvall

Ansök    Jan 15    Novare Bemanning AB    Ekonomiassistent
Trivs du i en roll som ekonomiassistent där du får arbeta med både inköp och ekonomi? Drivs du även av goda samarbeten i kombination av självständigt arbete? Just nu söker en myndighet i Sundsvall sin nästa medarbetare.  För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång.... Visa mer
Trivs du i en roll som ekonomiassistent där du får arbeta med både inköp och ekonomi? Drivs du även av goda samarbeten i kombination av självständigt arbete? Just nu söker en myndighet i Sundsvall sin nästa medarbetare. 

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi har nu en ledig tjänst som ekonomiassistent till en attraktiv myndighet som arbetat för ett rättssäkert näringsliv. Den aktuella myndigheten har en värdefull uppgift i samhället då den möjliggör tillväxt och skapar förutsättningar för att människor ska kunna förverkliga sina mål och drömmar. Detta görs bland annat genom att tillhandahålla enkel och tillgänglig information och genom att samarbeta med andra myndigheter.

Som ekonomiassistent kommer du att fokusera på uppgifter som har med både inköp och ekonomi att göra. Vi ser att du är en person som är lyhörd, kommunikativ och driven då detta sätter förutsättningar för ett lyckat samarbete inom arbetsgruppen.

Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med myndighetens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort. 

Exempel på huvudsakliga arbetsuppgifter:

Samordning och hantering av inköp/avrop samt hantering av leverantörsfakturor.
Övriga arbetsuppgifter kan bestå av diverse redovisningsrelaterade uppgifter som avstämningar, omföringar mm. 
I teamets arbete används flera verktyg bland annat Agresso, Proceedo, EMS samt Excel.


Krav för tjänsten:

Gymnasium eller likvärdig utbildning
minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)


Du behöver även ha förmåga att:

Samarbeta.
Vara lyhörd.
Arbeta självständigt.
Vara drivande.
Kommunicera på svenska i tal och skrift.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget kommer att påbörjas senast den 1 februari och pågå till och med den 31 augusti 2022, med möjlighet till förlängning ytterligare ca 6 månader. Arbetet sker på 100 %.

Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-01-21. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så tveka inte att kontakta oss. 

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen Visa mindre