Lediga jobb som Administrativ chef i Sundsvall

Se lediga jobb som Administrativ chef i Sundsvall. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Sundsvall som finns hos arbetsgivaren.

Arbetsledare till nationell GRIB-verksamhet

Ansök    Sep 14    Securitas AB    Administrativ chef
Företagsbeskrivning Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag. Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi strävar efter ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar.... Visa mer
Företagsbeskrivning
Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag.
Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi strävar efter ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar. Tillsammans hjälps vi åt att bygga högpresterande och engagerade team genom mångfald och inkludering. Som en nyckelperson hos oss har du möjligheten att skapa en balanserad och positiv kultur där medarbetarna får ta plats och coachas till att prestera på toppen av sin förmåga.
Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig.
Jobbeskrivning
Affärsområdet Brand & Räddning står inför en stor tillväxtresa, där Securitas har stora mål och tydliga visioner för vägen framåt. Passar du in i profilen och vill bli en viktig del av vår resa, bör du inte missa denna möjlighet! Här kan du hjälpa oss att få vår avdelning att fungera som allra bäst och samtidigt göra en samhällsinsats.
Vi på Securitas letar just nu efter en arbetsledare med ansvar för vår GRIB-verksamhet som vi i dagsläget bedriver i Sundsvall, Stockholm och Borås. Din placeringsort är i Sundsvall, men resor till övriga städer ingår i tjänsten och är vanligt förekommande.
Arbetsgruppen är ett sammansvetsat gäng på tio medarbetare utspritt i landet. Vi arbetar bland annat som kurschefer och GRIB-instruktörer. Det här är en ny befattning i vår verksamhet som ett resultat av vår tillväxtresa, så du kommer ha en stor möjlighet att bidra till utformningen av tjänsten. Du erbjuds en tjänst med ett stort eget ansvar och flexibelt upplägg, där du själv planerar inför både lugnare och mer hektiska perioder.
Om du inte sedan tidigare är utbildad GRIB-instruktör, kommer Securitas ansvara för att ge dig utbildningen.
Du kommer till exempel att:
leda och planera det dagliga arbetet på ett effektivt sätt inom GRIB-verksamheten.
samordna praktiska förutsättningar inför genomförande av utbildningar
ha kontakt med instruktörer och underleverantörer
delta operativt i utbildningsverksamhet
säkerställa kvalitetskontroll och uppföljning av operativ verksamhet
ha god insyn i arbetet med resultat och budget inom ditt driftområde samt utveckla och följa upp verksamheten

Vi är trygghet. Vi är Securitas.
Kravspecifikation
SMO-utbildning eller erfarenhet av att arbeta som heltids- eller deltidsbrandman.
B-körkort

Meriterande
Utbildad GRIB-instruktör
Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
C-körkort

Tjänsten passar dig som är säkerhetsmedveten och har en positiv inställning. Du har förmågan att skapa goda relationer såväl internt som externt samt en god kommunikativ förmåga. Du kan skapa en god struktur, är bekväm med att själv ta ett stort ansvar för dina arbetsdagar och har ett intresse av ledarskap och utveckling. Stor vikt kommer läggas vid din personliga lämplighet för tjänsten.
Övrig information
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Har du frågor kring rollen är du välkommen att höra av dig till chef: [email protected].
Vi har gjort medieval för samtliga rekryteringar så vi undanber oss därför samtal från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster.
Tjänsten är en heltidstjänst på dagtid med önskvärt tillträde senast 1/12, eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Vi arbetar med urvalstester
Vi kommunicerar i första hand via mail
Sista ansökningsdag är 1/10 -23

För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du har godkända betyg från gymnasiet i svenska och engelska samt blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag (den ansökan görs av Securitas).
Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Unionen eller Ledarna.
Mer info om Securitas som arbetsgivare och vår rekryteringsprocess hittar du på securitas.se Visa mindre

Områdesansvarig i Sundsvall

Ansök    Aug 14    Homemaid AB (Publ)    Administrativ chef
Vem är viktigast: Personalen eller kunden? Förlåt - det var en konstig fråga. För svaret är förstås: båda! Om du vet att nöjda medarbetare är en förutsättning för nöjda kunder, då är du kanske vår nästa Områdesansvarig. Här är du med och bygger Sveriges bästa arbetsplats med schyssta villkor, karriärmöjligheter, högsta kvalitet och kundnöjdhet. Din roll: Få verksamheten att både flyta och växa Med ansvar för områdets medarbetare och kunder ser du till a... Visa mer
Vem är viktigast: Personalen eller kunden?

Förlåt - det var en konstig fråga. För svaret är förstås: båda! Om du vet att nöjda medarbetare är en förutsättning för nöjda kunder, då är du kanske vår nästa Områdesansvarig. Här är du med och bygger Sveriges bästa arbetsplats med schyssta villkor, karriärmöjligheter, högsta kvalitet och kundnöjdhet.

Din roll: Få verksamheten att både flyta och växa

Med ansvar för områdets medarbetare och kunder ser du till att den dagliga verksamheten flyter på som den ska, i tätt samarbete med ditt team. Du jobbar aktivt med att bygga och bibehålla såväl kund- som personalnöjdhet, och du har ett delegerat resultatansvar i enlighet med budget och förväntningar. Som Områdesansvarig är det du som rekryterar nya medarbetare och introducerar dem. Det här är ett högt värderat uppdrag inom HomeMaid; att hitta rätt medarbetare och ge dem förutsättningar att trivas och göra ett bra jobb är ju grunden för allt! Du kommer kort sagt ha en mycket betydelsefull roll i verksamhetens utveckling genom mycket kontakt med både nya kunder och befintliga.

Som Områdesansvarig är det ditt uppdrag att:

- Leda och utveckla medarbetare i ditt eget team
- Aktivt bidra till kontorets och verksamhetens utveckling
- Driva och leda en effektiv bemanningsplanering och schemaoptimering
- Sköta uppföljning och kvalitetskontroller
- Driva lönsamhet inom ditt område
- Rekrytera, introducera och utveckla medarbetare i ditt team.
- Lön och tidsrapportering
- Hantera dagliga personalärenden såväl som utvecklingssamtal och lönesamtal
- Etablera och vårda relationer med kunder
- Hantera reklamationer och kundsupportärenden, i samarbete med dina kollegor
- Aktivt arbeta med merförsäljning
- Sköta marknadsbearbetning, försäljningsaktiviteter samt delta vid event och nätverksträffar

och en del övriga uppgifter som rör kunder eller verksamheten.

Vem är du?

Du är en person med tidigare erfarenhet av ledarskap och administrativt arbete. Service är en del av ditt DNA! Du tycker om att jobba med människor, att ta ansvar och att arbeta aktivt och engagerat för att uppnå goda resultat och skapa ett välmående och engagerat team som trivs på jobbet.
Du är också bekväm med att hantera flera arbetsmoment samtidigt och snabbt kunna styra om när stunden kräver det - självklart utan att någonsin tumma på kvalitén. Du tycker om när det händer mycket! Din vilja att utvecklas samt din nyfikenhet hjälper dig framåt.

För att klara tjänsten behöver du ha:

- Dokumenterad erfarenhet av att leda och fördela arbete i team

- God ledarskapsförmåga

- God samarbets- och kommunikationsförmåga

- En naturlig förmåga att sprida glädje omkring dig

- God dator- och systemvana, med fördel erfarenhet från LIME

- Språkkunskaper: flytande svenska och goda kunskaper i engelska i tal och skrift

- Körkort

Om tjänsten

I huvudsak är dina arbetstider förlagda dagtid, måndag till fredag. Resor samt övernattningar förekommer framför allt i samband med interna utbildningar.
Du har direkt personalansvar för ett antal Teamledare och Serviceassistenter, med kollektivavtalade schyssta villkor. På kontoret arbetar även ett par andra kollegor, med kundsupport och sälj. Tillsammans jobbar vi för att bli ännu - Bättre tillsammans.

Placering: Hemkontor Sundsvall

Anställning: 100%, 6 månader provanställning.

Tillträde: Start omgående eller enligt överenskommelse.

Ansök senast: 2023-08-31

Varmt välkommen med din ansökan!

Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept.
Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss. Visa mindre

Arbetsledare till nationell GRIB-verksamhet

Ansök    Sep 4    Securitas AB    Administrativ chef
Företagsbeskrivning Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag. Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi strävar efter ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar.... Visa mer
Företagsbeskrivning
Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag.
Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi strävar efter ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar. Tillsammans hjälps vi åt att bygga högpresterande och engagerade team genom mångfald och inkludering. Som en nyckelperson hos oss har du möjligheten att skapa en balanserad och positiv kultur där medarbetarna får ta plats och coachas till att prestera på toppen av sin förmåga.
Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig.
Jobbeskrivning
Affärsområdet Brand & Räddning står inför en stor tillväxtresa, där Securitas har stora mål och tydliga visioner för vägen framåt. Passar du in i profilen och vill bli en viktig del av vår resa, bör du inte missa denna möjlighet! Här kan du hjälpa oss att få vår avdelning att fungera som allra bäst och samtidigt göra en samhällsinsats.
Vi på Securitas letar just nu efter en arbetsledare med ansvar för vår GRIB-verksamhet som vi i dagsläget bedriver i Sundsvall, Stockholm och Borås. Din placeringsort är i Sundsvall, men resor till övriga städer ingår i tjänsten och är vanligt förekommande.
Arbetsgruppen är ett sammansvetsat gäng på tio medarbetare utspritt i landet. Vi arbetar bland annat som kurschefer och GRIB-instruktörer. Det här är en ny befattning i vår verksamhet som ett resultat av vår tillväxtresa, så du kommer ha en stor möjlighet att bidra till utformningen av tjänsten. Du erbjuds en tjänst med ett stort eget ansvar och flexibelt upplägg, där du själv planerar inför både lugnare och mer hektiska perioder.
Om du inte sedan tidigare är utbildad GRIB-instruktör, kommer Securitas ansvara för att ge dig utbildningen.
Du kommer till exempel att:
leda och planera det dagliga arbetet på ett effektivt sätt inom GRIB-verksamheten.
samordna praktiska förutsättningar inför genomförande av utbildningar
ha kontakt med instruktörer och underleverantörer
delta operativt i utbildningsverksamhet
säkerställa kvalitetskontroll och uppföljning av operativ verksamhet
ha god insyn i arbetet med resultat och budget inom ditt driftområde samt utveckla och följa upp verksamheten

Vi är trygghet. Vi är Securitas.
Kravspecifikation
SMO-utbildning eller erfarenhet av att arbeta som heltids- eller deltidsbrandman.
B-körkort

Meriterande
Utbildad GRIB-instruktör
Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
C-körkort

Tjänsten passar dig som är säkerhetsmedveten och har en positiv inställning. Du har förmågan att skapa goda relationer såväl internt som externt samt en god kommunikativ förmåga. Du kan skapa en god struktur, är bekväm med att själv ta ett stort ansvar för dina arbetsdagar och har ett intresse av ledarskap och utveckling. Stor vikt kommer läggas vid din personliga lämplighet för tjänsten.
Övrig information
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Har du frågor kring rollen är du välkommen att höra av dig till chef: [email protected].
Vi har gjort medieval för samtliga rekryteringar så vi undanber oss därför samtal från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster.
Tjänsten är en heltidstjänst på dagtid med önskvärt tillträde senast 1/12, eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Vi arbetar med urvalstester
Vi kommunicerar i första hand via mail
Sista ansökningsdag är 1/10 -23

För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du har godkända betyg från gymnasiet i svenska och engelska samt blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag (den ansökan görs av Securitas).
Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Unionen eller Ledarna.
Mer info om Securitas som arbetsgivare och vår rekryteringsprocess hittar du på securitas.se Visa mindre

Vikarierande sektionschef

Ansök    Mar 21    Bolagsverket    Administrativ chef
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande. För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och b... Visa mer
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

ARBETSUPPGIFTER
Företagsavdelningens övergripande uppdrag är att verifiera och kvalitetssäkra företagsuppgifter. Avdelningen ansvarar för verifiering och kvalitetssäkring samt utveckling av värdeströmmarna starta företag, uppdatera företagsinformation och avveckla företag. Ansvaret innefattar all ärendehantering, kundservice och alla tjänster som är kopplade till dessa värdeströmmar.

Enheten "starta företag" består av fyra sektioner med medarbetare som leds av sektionschefer och arbetar i självledande team. Till enheten kopplas också tre verksamhetsutvecklare. Enheten ansvarar för registrering av de ärendetyper som rör nyregistrering såsom nybildning samtliga företagsformer, lagerbolag samt ombildning av lagerbolag, registrering av verklig huvudman, föreningar, filialer, penningtvättsregistret, protester, bank och försäkringsbolag inkl. försäkringsförmedlare och värdepappersombud.

Som sektionschef på Företagsavdelningen har du både verksamhets- och personalansvar för sektionens medarbetare. Du ansvarar för sektionens produktion, kompetens, kvalitet och dina medarbetares arbetsmiljö. En av de viktiga uppgifterna för dig blir att utveckla verksamheten. Vidare kommer du tillsammans med dina medarbetare att arbeta aktivt med att vidareutveckla metoder och med effektivisering av arbetssätt inom sektionens verksamhetsområden. Arbetet sker i nära dialog med medarbetarna för att på bästa sätt stötta och coacha dem i deras arbete. Genom ett närvarande ledarskap säkerställer du tillsammans med dina medarbetare en hög kvalitet på den löpande verksamheten med både bra service och nöjda kunder.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har slutförd gymnasieutbildning och som har tidigare och aktuell erfarenhet från arbete i ledande roll. Vi ser det som meriterande om du har aktuell erfarenhet av Bolagsverkets registreringsverksamhet.

För att du ska nå framgång i rollen behöver du ha en förmåga att leda, coacha och motivera andra. Du är en person som kan stå trygg i egna ställningstaganden och värderingar, samt ha mod att utmana din omgivning och dig själv till utveckling. Du tar initiativ och säkerställer att det finns rätt kompetens för att gruppen och individerna når sina mål. Vidare har du en förmåga att fatta beslut i linje med verksamhetens och medarbetarnas behov. Du främjar en samarbetskultur genom att vara prestigelös och kan anpassa dig för att nå det gemensamma målet. Du lyssnar, kommunicerar och löser problem på ett konstruktivt sätt. Slutligen har du en hög kommunikativ förmåga med god förståelse för andras behov vilket gör att du uppfattas som tydlig och förtroendeingivande.

Du kan uttrycka dig på ett tydligt sätt i tal och skrift på både svenska och engelska.

Utifrån verksamhetens krav och behov erbjuder Bolagsverket medarbetare möjlighet att arbeta på distans.

Vill du bli vår nya kollega? Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi strävar efter att vara en arbetsplats där det finns goda förutsättningar att ta hand om sin hälsa. Därför erbjuder vi bland annat friskvårdbidrag och friskvårdstimme samt massage och gym i våra lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp. Visa mindre

Regionchef inom lokalvård till Coor

Vill du vara med och skapa framtidens modernaste lokalvårdsleverans i mellersta Norrland? Vi söker nu en driven och självständig ledare som vill utveckla team och verksamhet inom lokalvård med utgångspunkt i Sundsvall eller Umeå, det som passar dig bäst.  Om tjänsten I denna roll har du frihet under ansvar där dina arbetsuppgifter varierar. Som regionchef ansvarar du för dina medarbetare inom regionen, kundrelationer och ekonomiskt resultatansvar. Utöver... Visa mer
Vill du vara med och skapa framtidens modernaste lokalvårdsleverans i mellersta Norrland? Vi söker nu en driven och självständig ledare som vill utveckla team och verksamhet inom lokalvård med utgångspunkt i Sundsvall eller Umeå, det som passar dig bäst. 

Om tjänsten
I denna roll har du frihet under ansvar där dina arbetsuppgifter varierar. Som regionchef ansvarar du för dina medarbetare inom regionen, kundrelationer och ekonomiskt resultatansvar. Utöver detta kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bland annat innebära:


• Leda regionens verksamhet mot uppställda mål
• Utveckla och coacha medarbetare/ledare
• Utveckla relationer med befintliga och nya kundkontakter
• Månatlig uppföljning av ekonomiska resultat mot prognos/budget/kassaflöde
• Säkerställa att verksamheten arbetar på ett välorganiserat och effektivt sätt med fastställda rutiner
• Uppföljning av lokala avtal med leverantörer
• Vara en förebild genom att identifiera, utveckla och genomföra förbättringar inom organisationen

Du rapporterar till kontraktschefen för lokalvård och ingår i kontraktets ledningsgrupp.

Vår kandidat
Du har arbetat i en ledande befattning sedan tidigare och är trygg i ditt ledarskap. Du behärskar svenska och engelska språket mycket väl i både tal och skrift. Du bör ha datorvana från Officepaketet. Resor förekommer i tjänsten och det krävs att du innehar körkort  B, samt möjlighet till tjänstresor till de kontor och orter som du ansvarar för inom Sundsvall och Umeå. Vi skulle uppskatta att du behöver vara beredd att resa 5-6 dagar/månad. 

Personliga egenskaper
Som person drivs du av möjligheten till att både kunna påverka din arbetsplats och av de framtida utvecklingsmöjligheter som ett bolag i stark tillväxt medför. För att bli framgångsrik i denna roll tror vi dessutom att du präglas av en stark drivkraft, självständighet och ett strukturerat arbetssätt. Du utmärks av en stark affärsmässighet och trivs i en roll där du får leda och ha ett coachande ledarskap. Som ledare har du en stor förmåga att leda chefer, att bygga starka team och utveckla dina medarbetare. Du föregår med gott exempel och är en ledare som ger energi till ditt team för att nå satta mål.

Vi erbjuder 
Som regionchef hos Coor kommer du att ingå i ett professionellt och kunnigt team. Vi är ett stort bolag med snabba fötter som erbjuder en spännande, säker och trivsam arbetsplats. Utöver det erbjuder vi fast lön enligt överenskommelse med avtalspension, försäkringar och andra förmåner såsom föräldralön och friskvårdsbidrag. 

På Coor arbetar vi aktivt med kompetens- och karriärsutveckling, för att du ska få möjlighet att utvecklas och nyttja din fulla potential. Då Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom arbetsgruppen såväl som inom andra delar av verksamheten. 

Kontaktuppgifter och övrig information
För närmare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Kontraktschef Karin Lundgren, [email protected]. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi ser fram emot din ansökan!


Om Coor
Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2022 blev Coor utnämnda till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är fortsatt ett karriärföretag enligt Karriärföretagen. Visa mindre

Sundsvalls tingsrätt söker en handläggarchef

Ansök    Maj 8    Sveriges Domstolar    Administrativ chef
Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led. https://www.domstol.se/om-sveriges-domstolar/sa-fungerar-domstolarna/    Inledning Vi är en medelstor domstol centralt placerad i Sundsvall. Domkretsen omfattar Sundsvalls, Timrå och Ånge kommuner. Vi är samlokali... Visa mer
Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led.



https://www.domstol.se/om-sveriges-domstolar/sa-fungerar-domstolarna/ 


 




Inledning
Vi är en medelstor domstol centralt placerad i Sundsvall.

Domkretsen omfattar Sundsvalls, Timrå och Ånge kommuner. Vi är samlokaliserade med Rättshjälpsmyndigheten och Hyres- och arrendenämnden i Sundsvall och är sammanlagt drygt 40 medarbetare på arbetsplatsen.

Vi är en utvecklingsinriktad arbetsplats och strävar efter att vara en modern och öppen arbetsplats med engagerade, kunniga och ansvarstagande medarbetare. Vi vill gärna ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför.

Vi söker nu en handläggarchef till vårt målkansli.

Arbetet innebär (Arbetsuppgifter)
Som handläggarchef är du chef för domstolshandläggarna på kansliet. Du leder, fördelar och följer upp arbetet. Du har ett tydligt verksamhets- och arbetsgivarfokus, och du säkerställer att medarbetarna är delaktiga och engagerade i arbetet och väl förtrogna med målen för verksamheten. Du ansvarar för verksamhetsutveckling, övergripande planering och uppföljning av verksamheten.

Du har personal- och arbetsmiljöansvar. Du genomför regelbundna möten, medarbetarsamtal och lönesättande samtal, samt ser till att kompetensutvecklingsbehov uppmärksammas och tillgodoses. Du har även ansvar för bemanningsfrågor och deltar vid rekrytering och introduktion av nya handläggare.

Utöver din chefsroll deltar du även i den operativa handläggningen av mål och ärenden, i syfte att skapa bra förutsättningar för verksamhetsutveckling.

Du ingår i myndighetens ledningsgrupp och i samverkan med övriga chefer arbetar du för domstolens bästa ur ett helhetsperspektiv.

Vi söker dig som(Kvalifikationskrav)
Vi söker dig som har:

- Lägst en treårig gymnasieutbildning
- Erfarenhet av domstolshandläggararbete eller motsvarande arbete på myndighet
- Mycket goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift

Erfarenhet av arbetsledning samt relevant eftergymnasial utbildning är meriterande. God kunskap om domstolarnas verksamhet är också meriterande.

Vi söker dig som är en god arbetsgivarrepresentant. Du tycker om att ta initiativ och har lätt för att organisera, prioritera och strukturera arbetet för dig själv och andra. I organisationen bidrar du med din samarbetsförmåga och ditt lösningsorienterade sätt.

Du uppskattar ett högt tempo och omväxlande arbetsuppgifter. Du är lugn och kontrollerad i stressade situationer, har ett flexibelt förhållningssätt och förmåga att fokusera på rätt saker. Du förstår och kan arbeta mot domstolens uppställda verksamhetsmål.

Som person är du en trygg, ansvarstagande och prestigelös person med hög social kompetens och gott omdöme. Du är lyhörd och tydlig i ditt sätt att kommunicera, liksom bekväm med att fatta beslut – även när konsensus inte råder i gruppen.

Vid lägger stor vikt vid personliga egenskaper och ledaregenskaper.

För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Stabschef till CSN

På CSN administrerar vi det svenska studiestödet. Vi bidrar till att förverkliga människors drömmar och mål, varje dag. CSN finns på elva orter i Sverige och vårt huvudkontor ligger i Sundsvall. Inom CSN agerar vi utifrån ett tillitsbaserat förhållningssätt och vill ge alla medarbetare möjligheten att växa och utmanas. CSN är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här. Arbetsglädjen hos våra medarbetare är viktig. Som anställd på CSN sk... Visa mer
På CSN administrerar vi det svenska studiestödet. Vi bidrar till att förverkliga människors drömmar och mål, varje dag. CSN finns på elva orter i Sverige och vårt huvudkontor ligger i Sundsvall.

Inom CSN agerar vi utifrån ett tillitsbaserat förhållningssätt och vill ge alla medarbetare möjligheten att växa och utmanas. CSN är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här. Arbetsglädjen hos våra medarbetare är viktig. Som anställd på CSN ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete.Avdelningen Staben för utveckling och kommunikation ansvarar för att styra och ge stöd i frågor om styrning, planering och uppföljning av myndighetens verksamhet. Avdelningen har också i uppdrag att samordna myndighetens process för intern styrning och kontroll, vilket bland annat inkluderar att följa upp genomförda åtgärder med anledning av intern och extern revision, tillhandahålla styrning och stöd kring interna styrdokument m.m. Nu söker vi en stabschef till avdelningen.

Arbetsuppgifter

Som stabschef verkar du inom hela organisationen i planerings-, uppföljnings- och utvecklingsfrågor. Du har en strategisk och övergripande roll för verksamheten med budget-, resultat- och personalansvar.

I arbetet ingår även operativa delar som att förbereda, koordinera, samordna och genomföra strategiska och taktiska uppdrag inom verksamheten samt utveckla, dokumentera och följa upp arbetet. Exempel på uppdrag är utvecklingsinsatser, utredningar, rapporter, PM och presentationer. 

Rollen innebär att du utvecklar och driver verksamheten på ett rättssäkert sätt samt engagerar, motiverar, utvecklar och skapar förutsättningar för dina medarbetare så att verksamheten når CSN:s uppsatta vision och inriktningar.

Som stabschef ingår du i myndighetens ledningsgrupp.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:


• akademisk utbildning, gärna med samhällsvetenskaplig inriktning t.ex. juridik, ekonomi eller statskunskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant.
• minst fem års aktuell chefserfarenhet på strategisk nivå inom statlig myndighet i en roll som har inneburit budget- och personalansvar.
• flerårig aktuell erfarenhet av att leda och verka genom andra chefer.
• erfarenhet av den statliga planerings- och budgetprocessen och av samspelet mellan departement och myndighet.
• erfarenhet av strategiskt förändringsarbete inom statlig myndighet.
• erfarenhet av att arbeta med tillitsbaserad ledning och styrning som förhållningssätt.
• mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
• goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
• god vana av MS-Office (Excel, Outlook, Word och PowerPoint).

Du är en ledare som motiverar och förser andra med de befogenheter som krävs för att nå effekter i enlighet med vårt uppdrag samt skapar engagemang och delaktighet. Som person är du stabil, har självinsikt och är trygg i dig själv. Du har en förmåga att se helheten och du tar hänsyn till det större perspektivet samt ser till verksamhetens bästa i agerande och beslut. För att lyckas i rollen kommunicerar du på ett tydligt sätt, du säkerställer att budskap når fram, involverar andra i arbetet samt så att förväntningar är klara för alla berörda parter. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du har en förmåga att arbeta mot uppsatta mål och trivs med att utveckla och förbättra verksamheten.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningsform

Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas.

CSN tillämpar tidsbegränsade chefsuppdrag.

Omfattning

Heltid

Önskat startdatum

Tillträde enligt överenskommelse

Referens

HR/2023:18

Sista ansökningsdag

Välkommen med din ansökan senast 2023-03-19.

Den som är aktuell för tjänsten kommer att genomgå en säkerhetskontroll.

Din placeringsort är enligt överenskommelse på något av våra kontor. 

Läs om våra förmåner.

Övrigt

Handlingar i anställningsärenden hos en myndighet är allmänna handlingar som kan komma att lämnas ut på begäran. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Läs mer om vår rekryteringsprocess.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp. Visa mindre

Produktionschef till Urbasers depå i Sundsvall

Ansök    Mar 1    URBASER AB    Administrativ chef
Urbaser är Sveriges ledande privata aktör inom insamling och transport av källsorterat hushållsavfall från kommuner och kommunala bolag. Med över 500 medarbetare och 300 fordon i daglig drift når vi ut till ca 1 500 000 invånare i omkring 25 kommuner. Vi är en del av en global hållbarhetsinriktad koncern som är en världsledare inom miljöledning och miljötjänster. Genom 160 dotterbolag och ett nätverk av mer än 40 000 medarbetare servar Urbaser 50 miljoner ... Visa mer
Urbaser är Sveriges ledande privata aktör inom insamling och transport av källsorterat hushållsavfall från kommuner och kommunala bolag. Med över 500 medarbetare och 300 fordon i daglig drift når vi ut till ca 1 500 000 invånare i omkring 25 kommuner. Vi är en del av en global hållbarhetsinriktad koncern som är en världsledare inom miljöledning och miljötjänster. Genom 160 dotterbolag och ett nätverk av mer än 40 000 medarbetare servar Urbaser 50 miljoner invånare i fyra världsdelar och mer än 25 länder.


 




Urbaser behöver nu förstärka organisationen med en affärsorienterad och driven produktionschef till vår depå i Sundsvall.

Som produktionschef hos Urbaser får du möjlighet att arbeta i en flexibel och bred roll med mycket ansvar och utmanande arbetsuppgifter. Du blir en del av en samhällsnyttig organisation som präglas av framåtanda och öppenhet. Hos oss värdesätts alla medarbetare och deras del i företagets framgång – det är viktigt för oss!

Om tjänsten
Urbaser fortsätter att växa och ansvarar från och med den första oktober 2023 för insamling av olika typer av avfall i Sundsvall, med MittSverige Vatten & Avfall som uppdragsgivare och samarbetspartner. Som produktionschef blir du en nyckelperson inom Urbaser och ingår i bolagets operativa ledningsgrupp. Du blir resultatansvarig för kontraktet och kommer att ha personalansvar för en arbetsledare och ca 20 miljöarbetare. För att få goda förutsättningar att lyckas i tjänsten vill vi att du tillträder positionen den första september.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• Organisering, planering och ledning av den dagliga driften.
• Uppföljning och rapportering av budget, nyckeltal och resultat.
• Ansvar för personalfrågor och arbetsmiljöfrågor.
• Relationer och kontakter med såväl leverantörer som våra uppdragsgivare.
• Ansvarig för avdelningens fordonsflotta.

Du rapporterar till affärsområdeschefen för Region Nord/Öst och har en tät dialog med övriga produktionschefer inom regionen.

Vem är du?
För att nå framgång i tjänsten tror vi att du som person:
• Är konsekvent, kommunikativ och engagerad som ledare.
• Har god förmåga att få personalgruppen att utvecklas och bli ett sammansvetsat lag.
• Är lösningsorienterad och lyhörd för vår uppdragsgivares behov.
• Har god ekonomisk förståelse och goda administrativa färdigheter.
• Är serviceinriktad med god insikt i entreprenadverksamhet.
• Är kreativ och har hög arbetskapacitet.

Du har flerårig dokumenterad chefserfarenhet inom avfalls- eller transportbranschen (eller närliggande bransch), där du även har varit resultatansvarig. Du har goda ledaregenskaper och erfarenhet som ledare för en större personalgrupp. Har du kunskap om fordonsdatorer och tömningsregistrering är detta meriterande, likaså om du har övergripande kunskap om tunga fordon och påbyggnad. Vi kommer också att sätta ett stort värde på personliga egenskaper i samband med den här rekryteringen.

Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Ansökan sker via vår hemsida, https://www.urbaser.se/arbeta-hos-oss. Vi tar inte emot ansökningar via e-post men har du frågor kring tjänsten går det bra att kontakta [email protected].

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Vikarierande sektionschef

Ansök    Mar 21    Bolagsverket    Administrativ chef
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande. För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och b... Visa mer
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

ARBETSUPPGIFTER
Företagsavdelningens övergripande uppdrag är att verifiera och kvalitetssäkra företagsuppgifter. Avdelningen ansvarar för verifiering och kvalitetssäkring samt utveckling av värdeströmmarna starta företag, uppdatera företagsinformation och avveckla företag. Ansvaret innefattar all ärendehantering, kundservice och alla tjänster som är kopplade till dessa värdeströmmar.

Enheten "starta företag" består av fyra sektioner med medarbetare som leds av sektionschefer och arbetar i självledande team. Till enheten kopplas också tre verksamhetsutvecklare. Enheten ansvarar för registrering av de ärendetyper som rör nyregistrering såsom nybildning samtliga företagsformer, lagerbolag samt ombildning av lagerbolag, registrering av verklig huvudman, föreningar, filialer, penningtvättsregistret, protester, bank och försäkringsbolag inkl. försäkringsförmedlare och värdepappersombud.

Som sektionschef på Företagsavdelningen har du både verksamhets- och personalansvar för sektionens medarbetare. Du ansvarar för sektionens produktion, kompetens, kvalitet och dina medarbetares arbetsmiljö. En av de viktiga uppgifterna för dig blir att utveckla verksamheten. Vidare kommer du tillsammans med dina medarbetare att arbeta aktivt med att vidareutveckla metoder och med effektivisering av arbetssätt inom sektionens verksamhetsområden. Arbetet sker i nära dialog med medarbetarna för att på bästa sätt stötta och coacha dem i deras arbete. Genom ett närvarande ledarskap säkerställer du tillsammans med dina medarbetare en hög kvalitet på den löpande verksamheten med både bra service och nöjda kunder.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har slutförd gymnasieutbildning och som har tidigare och aktuell erfarenhet från arbete i ledande roll. Vi ser det som meriterande om du har aktuell erfarenhet av Bolagsverkets registreringsverksamhet.

För att du ska nå framgång i rollen behöver du ha en förmåga att leda, coacha och motivera andra. Du är en person som kan stå trygg i egna ställningstaganden och värderingar, samt ha mod att utmana din omgivning och dig själv till utveckling. Du tar initiativ och säkerställer att det finns rätt kompetens för att gruppen och individerna når sina mål. Vidare har du en förmåga att fatta beslut i linje med verksamhetens och medarbetarnas behov. Du främjar en samarbetskultur genom att vara prestigelös och kan anpassa dig för att nå det gemensamma målet. Du lyssnar, kommunicerar och löser problem på ett konstruktivt sätt. Slutligen har du en hög kommunikativ förmåga med god förståelse för andras behov vilket gör att du uppfattas som tydlig och förtroendeingivande.

Du kan uttrycka dig på ett tydligt sätt i tal och skrift på både svenska och engelska.

Utifrån verksamhetens krav och behov erbjuder Bolagsverket medarbetare möjlighet att arbeta på distans.

Vill du bli vår nya kollega? Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi strävar efter att vara en arbetsplats där det finns goda förutsättningar att ta hand om sin hälsa. Därför erbjuder vi bland annat friskvårdbidrag och friskvårdstimme samt massage och gym i våra lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp. Visa mindre

Enhetschef till mottagningsenheten i Sundsvall

Ansök    Feb 10    Migrationsverket    Administrativ chef
På Migrationsverket är vi cirka 5 800 personer som arbetar med en av vår tids stora samhällsfrågor och med uppgif­ter som rör människors liv och framtid. Vårt jobb är viktigt på riktigt! Enhetschef till mottagningsenheten i Sundsvall Hos oss får du ett viktigt uppdrag där du arbetar med aktuella samhällsfrågor som påverkas av vad som händer i vår omvärld. Det här är ett spännande chefsuppdrag för dig som trivs med att leda en verksamhet i föränd... Visa mer
På Migrationsverket är vi cirka 5 800 personer som arbetar med en av vår tids stora samhällsfrågor och med uppgif­ter som rör människors liv och framtid. Vårt jobb är viktigt på riktigt!




Enhetschef till mottagningsenheten i Sundsvall

Hos oss får du ett viktigt uppdrag där du arbetar med aktuella samhällsfrågor som påverkas av vad som händer i vår omvärld.

Det här är ett spännande chefsuppdrag för dig som trivs med att leda en verksamhet i förändring. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete i en verksamhet präglad av kontinuerlig utveckling där ditt bidrag blir mycket viktigt.

Som chef för en mottagningsenhet har du ett utåtriktat och brett arbete. Förutom ett tätt samarbete med såväl våra enheter i regionen som inom myndigheten i stort, så kommer du att ha en nära samverkan med olika externa aktörer i samhället som kommuner, regionen, länsstyrelsen, fastighetsägare och frivilligorganisationer.

Flen ingår i Region nord som är en av myndighetens tre regioner. Regionen omfattar Norrbotten, Västerbotten, Jämtland, Västernorrland, Gävleborg, Dalarna, Uppsala, Västmanland, Stockholm, Södermanland och Gotland och består av 10 sektioner samt ett kansli. Verksamheten i regionen omfattar samtliga typer av myndighetens ärendeslag.

Som enhetschef rapporterar du till sektionschefen och ingår i sektionens ledningsgrupp.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Enheten ansvarar för asylsökandes mottagande, boende och stöd under asylprocessen, och vid avslagsbeslut har enheten ansvar för sökandes återvändande till det land varifrån man kommer. Som enhetschef är ditt uppdrag att leda, styra och utveckla din enhet som består av 30 –35 medarbetare inkl. teamledare.

Att vidareutveckla effektiva, kvalitativa och flödesorienterade arbetssätt är ett ständigt pågående arbete och som chef skapar du tydlighet och förutsättningar för medarbetare att vara delaktiga i utvecklingen av enhetens arbete.

Personliga kompetenser

Vi lägger stor vikt vid att våra chefer har de personliga egenskaper som krävs för att framgångsrikt klara av att leda en verksamhet i förändring. Vi söker därför dig som är trygg i ditt ledarskap och som har mycket god förmåga att coacha, motivera och utveckla dina medarbetare. Du är mål- och resultatorienterad, har ett gott omdöme, förmåga att leda en verksamhet i förändring och är skicklig i att strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du kommer att ha breda kontaktytor så det är viktigt att du är en person med god förmåga att skapa konstruktiva och varaktiga samarbeten såväl internt som externt.

Du leder genom mod, empati och tydlighet.

Kvalifikationer

Krav

Akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för befattningen eller annan utbildning i kombination med för befattningen relevant erfarenhet. Aktuell och gedigen chefserfarenhet med ansvar för budget, medarbetare och arbetsmiljö i offentlig verksamhet. Erfarenhet av myndighetsutövning. Förmåga att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Fram till den 5 mars ser vi fram emot att ta del av din ansökan och cv på www.migrationsverket.se/jobb. Vi samarbetar med ProAstri i chefsrekryteringar och i den här rekryteringen är Agneta Värmon, 070-732 55 00, vår kontaktperson.

Välkommen!

_________________________________________________________________________________________________________


Om rekryteringsprocessen
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär.


Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet.


Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan ”Lediga jobb och intresseanmälan” på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html


Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. Visa mindre

Superspindeln i leveransnätet på Svensk Direktreklam

Ansök    Jan 2    Happyr AB    Administrativ chef
Svensk Direktreklam rekryterar: Superspindeln i leveransnätet Varje helg väntar privatpersoner med förväntan på att våra utdelare ska komma med fina erbjudanden från våra kunder. Vi söker dig som vill vara den som ser till att leveranserna sker med den precision och kvalitet som speglar vår erfarenhet av direktreklam under drygt 40 år. ROLLEN Din roll som Distributionsansvarig i Leveransnätet innebär ansvar för hela distributionsprocessen inklusive kv... Visa mer
Svensk Direktreklam rekryterar: Superspindeln i leveransnätet


Varje helg väntar privatpersoner med förväntan på att våra utdelare ska komma med fina erbjudanden från våra kunder. Vi söker dig som vill vara den som ser till att leveranserna sker med den precision och kvalitet som speglar vår erfarenhet av direktreklam under drygt 40 år.

ROLLEN
Din roll som Distributionsansvarig i Leveransnätet innebär ansvar för hela distributionsprocessen inklusive kvalitetssäkring. Rollen innebär också ansvar för rekrytering, introduktion, arbetsledning och uppföljning av företagets utdelare samt förvaltning av företagets adressdatabas och åtkomstinformation till adresserna.

Det innebär att du ska vara en person som älskar att arbeta mot satta mål. 

I arbetet ingår även visst lagerarbete samt utkörning av trycksaker till våra distributörer.

Du har förmåga och erfarenhet att leda människor, att administrera och planera och arbeta under högt tryck när många saker ska lösas samtidigt. Det är därför vi letar efter dig som kan vara en superspindel i nätet.

Det är viktigt att du har en positiv grundattityd som skapar en skön atmosfär hos medarbetare, kunder och leverantörer. Du har stort kvalitets- och kundfokus - du är noggrann med detaljerna samtidigt som du ser helheten. Du är dessutom berikad med god planerings- och prioriteringsförmåga, är driven, självgående och levererar.

Hos oss är det dessutom viktigt att man tror på människor och respekterar varandras olikheter. Du fokuserar på det som går att påverka och försöker alltid en gång till. Det är självklart för dig att föregå med gott exempel.

Som du märker är din personlighet, attityd och motivation avgörande. Allt övrigt lär du dig hos oss via utbildning.

Välkommen med din ansökan.



Svensk Direktreklam är landets största privata direktreklamföretag. Vi har gått från att vara en renodlad distributör av direktreklam till att bli ett kvalificerat medieföretag med specialistkunnande inom direktreklam (DR).

Med våra franchisetagare, som är fördelade över hela landet, kan vi hjälpa dig att nå ut till samtliga Sveriges hushåll. Vi erbjuder våra kunder oadresserad direktreklam och målgruppsselekterad direktreklam och kan hjälpa till med allt från idé och målgruppsurval till distribution och effektmätning.

Sedan 1994 är vi godkända som postoperatör av Post &Telestyrelsen;. Vårt miljöarbete är sedan 2000 certifierat enligt ISO 14001. Visa mindre

Utbildningsadministrativ chef

Ansök    Jan 11    Mittuniversitetet    Administrativ chef
Beskrivning av avdelningen: Fakultetskansliet vid fakulteten för naturvetenskap, teknik och medier är en del av Mittuniversitetets verksamhetsstöd och har som huvuduppgift att bistå fakultetens ledning och institutioner med beslutsunderlag och administrativt stöd. Vi söker nu en utbildningsadministrativ chef som ska leda arbetet med utbildningsadministration och stöd till studenter, medarbetare och ledning vid institutionerna.  Arbetsuppgifter: Arbet... Visa mer
Beskrivning av avdelningen:
Fakultetskansliet vid fakulteten för naturvetenskap, teknik och medier är en del av Mittuniversitetets verksamhetsstöd och har som huvuduppgift att bistå fakultetens ledning och institutioner med beslutsunderlag och administrativt stöd.

Vi söker nu en utbildningsadministrativ chef som ska leda arbetet med utbildningsadministration och stöd till studenter, medarbetare och ledning vid institutionerna. 

Arbetsuppgifter:
Arbetsuppgifterna omfattar personalansvar och arbetsmiljöansvar för fakultetens handläggare som arbetar med utbildningsadministration vid institutionerna samt operativt arbete inom gruppens ansvarsområden. Du kommer även att, tillsammans med gruppen, ansvara för att utveckla och sätta upp mål för enheten i linje med Mittuniversitetets övergripande mål och strategier. I uppdraget ingår att samverka med övrig verksamhet och samordna kansliets arbete med närstöd till prefekter samt övergripande samordning av det löpande kvalitetsarbetet vid institutionerna. 

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har examen på mastersnivån och är strukturerad och har god administrativ och kommunikativ förmåga samt förmåga att arbeta självständig. Du ska ha erfarenhet av arbete med kvalitetssystem och kvalitetsfrågor inom akademin samt erfarenhet av administration och handläggning vid högskola/universitetet.

Du måste kunna uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska samt ha goda språkkunskaper i engelska. Eftersom arbete är förenat med många kontakter såväl inom Mittuniversitetet som med omgivande samhälle kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper, liksom initiativkraft och samarbets- och serviceförmåga. Arbetsuppgifterna ställer mycket stora krav på noggrannhet.

Meriterande:
Du bör ha erfarenhet från tidigare chefsuppdrag samt ha god insikt i och erfarenhet av arbete med Mittuniversitetets kvalitetssystem och arbetet inom Treklöversamarbetet mellan Mittuniversitetet, Karlstads universitet och Linnéuniversitetet.

Anställning och tillträde: Tillsvidareanställning på 30 % av heltid. Tillträde snarast.

Anställningsort: Sundsvall

Lön: Individuell lönesättning tillämpas

Information:
Närmare upplysningar lämnas av kanslichef Maria Torstensson, tel 010 142 88 06, mailto:[email protected].

Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2023-02-01.

Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld.


Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar.


Välkommen till ett universitet där människor möts, inspireras och tänker nytt.


Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Visa mindre

Sektionschef till Företagsavdelningen

Ansök    Aug 18    Bolagsverket    Administrativ chef
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande. För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och b... Visa mer
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!


ARBETSUPPGIFTER
Som chef på Företagsavdelningen har du både verksamhets- och personalansvar för sektionens medarbetare. Du ansvarar för sektionens produktion, kompetens, kvalitet och dina medarbetares arbetsmiljö. En av de viktiga uppgifterna för dig, blir att utveckla verksamheten och du kommer tillsammans med dina medarbetare att arbeta aktivt med att vidareutveckla metoder och med effektivisering av arbetssätt inom sektionens verksamhetsområden. Det sker i nära dialog med medarbetarna, för att på bästa sätt stötta och coacha dem i deras arbete. Genom ett närvarande ledarskap säkerställer du tillsammans med dina medarbetare en hög kvalitet på den löpande verksamheten med både bra service och nöjda kunder.

Du kommer ingå i enheten Starta företags ledningsgrupp. Där har du tillsammans med dina chefskollegor ett viktigt arbete med att driva, utveckla och säkerställa vårt uppdrag mot enhetens-, avdelningens- och Bolagsverket mål, idag och framåt. Du samarbetar inom och utanför myndigheten för att nå resultat och skapa värde för våra kunder. Du rapporterar till enhetschef.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har slutförd gymnasieutbildning och som tidigare arbetat i en ledande roll. Har du eftergymnasial kompetens är det meriterande. Vi ser det även som meriterande om du har aktuell erfarenhet av Bolagsverkets registreringsverksamhet och då särskilt inom filialområdet då det pågår en digital förnyelse inom området. Du kan uttrycka dig på ett tydligt sätt i tal och skrift.

För att du ska nå framgång i rollen behöver du ha en förmåga att leda, coacha och motivera andra. Du är en person som kan stå trygg i egna ställningstaganden och värderingar, samt ha mod att utmana din omgivning och dig själv till utveckling. Du tar initiativ och säkerställer att det finns rätt kompetens för att gruppen och individerna når sina mål. Du har också en förmåga att fatta beslut i linje med verksamhetens och medarbetarnas behov.
Du främjar en samarbetskultur genom att vara prestigelös och kan anpassa dig för att nå det gemensamma målet. Lyssnar, kommunicerar och löser problem på ett konstruktivt sätt.
Slutligen har du en hög kommunikativ förmåga med god förståelse för andras behov vilket gör att du uppfattas som tydlig och förtroendeingivande.

Vill du bli vår nya kollega? Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Bifoga cv och personligt brev.
Vi strävar efter att vara en arbetsplats där det finns goda förutsättningar att ta hand om sin hälsa. Därför erbjuder vi bland annat friskvårdbidrag och friskvårdstimme samt massage och gym i våra lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp. Visa mindre

Superspindeln i leveransnätet på Svensk Direktreklam

Ansök    Okt 5    Happyr AB    Administrativ chef
Svensk Direktreklam rekryterar: Superspindeln i leveransnätet Om jobbet Svensk Direktreklam är landets största privata direktreklamföretag. Vi har gått från att vara en renodlad distributör av direktreklam till att bli ett kvalificerat medieföretag med specialistkunnande inom direktreklam (DR). Vi erbjuder våra kunder oadresserad direktreklam och målgruppsselekterad direktreklam och kan hjälpa till med allt från idé och målgruppsurval till distributio... Visa mer
Svensk Direktreklam rekryterar: Superspindeln i leveransnätet


Om jobbet

Svensk Direktreklam är landets största privata direktreklamföretag. Vi har gått från att vara en renodlad distributör av direktreklam till att bli ett kvalificerat medieföretag med specialistkunnande inom direktreklam (DR). Vi erbjuder våra kunder oadresserad direktreklam och målgruppsselekterad direktreklam och kan hjälpa till med allt från idé och målgruppsurval till distribution och effektmätning. Sedan 1994 är vi godkända som postoperatör av Post &Telestyrelsen;. Vårt miljöarbete är sedan 2000 certifierat enligt ISO 14001. Varje helg väntar privatpersoner med förväntan på att våra utdelare ska komma med fina erbjudanden och information från våra kunder.

Till vårt kontor och i Sundsvall söker vi en till kollega till vårt distributionsteam, som Distributionsansvarig.

Vi ser gärna att du är en glad person som gillar problemlösning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, jobbet kan vi lära dig!

Du har goda språkkunskaper (i tal och skrift) i svenska och engelska.

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som är kommunikativ, har lätt för att skapa goda relationer till andra och brinner för service. Du ligger steget före och ser till att rycka in där det behövs. Inom vår verksamhet förväntas att du ibland behöver rycka in där det behövs – så som att köra truck, hämta trycksaker hos kund eller sortera reklam. Därmed behöver du som söker vara prestigelös och förstå och älska att jobba för laget och inte jaget.

Du har ett eget driv och trivs med att jobba i en föränderlig miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Samtidigt har du lätt för att hålla ordning och reda och har ett sinne för administration. Du kommer ha en tät dialog och uppföljning/rapportering till Platschef.

Övergripande Arbetsuppgifter:

- Säkerställa leveranssäkerheten och distributionskvaliteten.

- Ansvarig för rekrytering av distributörer, introduktion, arbetsledning samt uppföljning, utveckling och avveckling av distributörer och sorteringspersonal.

- Kontakt med fastighetsförvaltare och myndigheter.

- Planerar och är en del i det dagliga operativa arbetet.

Arbetstiden är måndag till fredag 08,00–17,00

Hos oss är det dessutom viktigt att man tror på människor och respekterar varandras olikheter. Du fokuserar på det som går att påverka och försöker alltid en gång till.



Svensk Direktreklam är landets största privata direktreklamföretag. Vi har gått från att vara en renodlad distributör av direktreklam till att bli ett kvalificerat medieföretag med specialistkunnande inom direktreklam (DR).

Med våra franchisetagare, som är fördelade över hela landet, kan vi hjälpa dig att nå ut till samtliga Sveriges hushåll. Vi erbjuder våra kunder oadresserad direktreklam och målgruppsselekterad direktreklam och kan hjälpa till med allt från idé och målgruppsurval till distribution och effektmätning.

Sedan 1994 är vi godkända som postoperatör av Post &Telestyrelsen;. Vårt miljöarbete är sedan 2000 certifierat enligt ISO 14001. Visa mindre

Superspindeln i leveransnätet på Svensk Direktreklam

Ansök    Dec 1    Happyr AB    Administrativ chef
Svensk Direktreklam rekryterar: Superspindeln i leveransnätet Om jobbet Svensk Direktreklam är landets största privata direktreklamföretag. Vi har gått från att vara en renodlad distributör av direktreklam till att bli ett kvalificerat medieföretag med specialistkunnande inom direktreklam (DR). Vi erbjuder våra kunder oadresserad direktreklam och målgruppsselekterad direktreklam och kan hjälpa till med allt från idé och målgruppsurval till distributio... Visa mer
Svensk Direktreklam rekryterar: Superspindeln i leveransnätet


Om jobbet

Svensk Direktreklam är landets största privata direktreklamföretag. Vi har gått från att vara en renodlad distributör av direktreklam till att bli ett kvalificerat medieföretag med specialistkunnande inom direktreklam (DR). Vi erbjuder våra kunder oadresserad direktreklam och målgruppsselekterad direktreklam och kan hjälpa till med allt från idé och målgruppsurval till distribution och effektmätning. Sedan 1994 är vi godkända som postoperatör av Post &Telestyrelsen;. Vårt miljöarbete är sedan 2000 certifierat enligt ISO 14001. Varje helg väntar privatpersoner med förväntan på att våra utdelare ska komma med fina erbjudanden och information från våra kunder.

Till vårt kontor och i Sundsvall söker vi en till kollega till vårt distributionsteam, som Distributionsansvarig.

Vi ser gärna att du är en glad person som gillar problemlösning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, jobbet kan vi lära dig!

Du har goda språkkunskaper (i tal och skrift) i svenska och engelska.

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som är kommunikativ, har lätt för att skapa goda relationer till andra och brinner för service. Du ligger steget före och ser till att rycka in där det behövs. Inom vår verksamhet förväntas att du ibland behöver rycka in där det behövs – så som att köra truck, hämta trycksaker hos kund eller sortera reklam. Därmed behöver du som söker vara prestigelös och förstå och älska att jobba för laget och inte jaget.

Du har ett eget driv och trivs med att jobba i en föränderlig miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Samtidigt har du lätt för att hålla ordning och reda och har ett sinne för administration. Du kommer ha en tät dialog och uppföljning/rapportering till Platschef.

Övergripande Arbetsuppgifter:

- Säkerställa leveranssäkerheten och distributionskvaliteten.

- Ansvarig för rekrytering av distributörer, introduktion, arbetsledning samt uppföljning, utveckling och avveckling av distributörer och sorteringspersonal.

- Kontakt med fastighetsförvaltare och myndigheter.

- Planerar och är en del i det dagliga operativa arbetet både på lager och kontor.

Arbetstiden är måndag till fredag 08,00–17,00

Hos oss är det dessutom viktigt att man tror på människor och respekterar varandras olikheter. Du fokuserar på det som går att påverka och försöker alltid en gång till.



Svensk Direktreklam är landets största privata direktreklamföretag. Vi har gått från att vara en renodlad distributör av direktreklam till att bli ett kvalificerat medieföretag med specialistkunnande inom direktreklam (DR).

Med våra franchisetagare, som är fördelade över hela landet, kan vi hjälpa dig att nå ut till samtliga Sveriges hushåll. Vi erbjuder våra kunder oadresserad direktreklam och målgruppsselekterad direktreklam och kan hjälpa till med allt från idé och målgruppsurval till distribution och effektmätning.

Sedan 1994 är vi godkända som postoperatör av Post &Telestyrelsen;. Vårt miljöarbete är sedan 2000 certifierat enligt ISO 14001. Visa mindre

Sektionschef till enheten för gemensamma funktioner

Ansök    Mar 8    Bolagsverket    Administrativ chef
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande. För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och b... Visa mer
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

ARBETSUPPGIFTER
Drivs du av att se människor växa genom att ta eget ansvar och som utmanas av att utveckla verksamheten? Nu söker vi en sektionschef till enheten för gemensamma funktioner.

Enheten för gemensamma funktioner arbetar för att förenkla och leverera service med hög kvalitet. Tillsammans ansvarar enheten för Bolagsverkets generella ärendeprocess, posthantering och diarieföring av ärenden samt registratorsfunktionen och betalningshantering. Enheten arbetar även med handläggning av vissa ärendetyper inom avdelningen.

Som första linjens chef har du både verksamhets- och personalansvar för ca 11 medarbetare.
Sektionens huvudsakliga ansvarsområde är inom registratorsfunktionen och betalningshantering. I rollen som sektionschef ansvarar du för sektionens produktion, kompetens och kvalitet. Du kommer tillsammans med dina medarbetare att arbeta aktivt med att vidareutveckla metoder och effektivisering av arbetssätt inom sektionens verksamhetsområden. Det sker i nära dialog med medarbetarna, för att på bästa sätt stötta och coacha dem i deras arbete. En av de viktiga uppgifterna för dig, blir att utveckla verksamheten genom att främja en förbättringskultur, identifiera förbättringsområden, säkerställa och möjliggöra att förbättringar implementeras.

Övriga arbetsuppgifter i huvudsak:
• Ge förutsättningar för medarbetare organiserade i självledande team att planera och genomföra arbetet.
• Följa upp arbetet tillsammans med teamen samt kvalitetssäkra verksamheten.
• Driva verksamhetsutveckling inom verksamhetsområdet enligt modellen för ständiga förbättringar.
• Skapa förutsättningar för en god arbetsmiljö, nytänkande och uppmuntra till samarbete.
• Driva effektiva processer och säkerställa god service med nöjda kunder.

Vi erbjuder en spännande förändringsresa där vi på bästa sätt ska möta framtidens utmaningar i form av digitalisering och nya arbetssätt. Ditt engagemang och vilja behövs för att driva arbetet framåt tillsammans i sektionen och i nära dialog med övriga chefer.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk utbildning med inriktning mot kraven i rollen eller liknande erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att leda administrativ stödverksamhet samt har aktuell erfarenhet av att driva förändringsledning. Du har en god förmåga att kommunicera på svenska samt engelska både muntligt och skriftligt.

Som ledare har du ett framåtblickande synsätt med ett brett perspektiv på frågor som ser till hela verksamheten. Din naturliga förmåga att uppmuntra och vara lyhörd för medarbetarnas förslag och idéer till förbättring och förändring är en viktig tillgång. Du skapar en grundkänsla av delaktighet och trygghet på arbetsplatsen genom att tillämpa ett tillitsbaserat ledarskap, som utvecklar dina medarbetare med förutsättningar för eget ansvar och hög egenkontroll. Vidare är du resultatinriktad samtidigt som du är bra på att samarbeta och skapa goda relationer.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du är rätt person för uppdraget. Intervjuer sker löpande.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi strävar efter att vara en arbetsplats där det finns goda förutsättningar att ta hand om sin hälsa. Därför erbjuder vi bland annat friskvårdbidrag och friskvårdstimme samt massage och gym i våra lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp. Visa mindre

Områdesansvarig i Sundsvall

Ansök    Jun 22    Homemaid AB (Publ)    Administrativ chef
ARBETSUPPGIFTER I din roll som Områdesansvarig kommer du tillsammans med ditt team se till att den dagliga verksamheten flyter på som den ska. Du ansvarar för områdets kunder och personal genom att aktivt arbeta med kund- och personalnöjdhet samt ha ett delegerat resultatansvar i enlighet med budget och förväntningar. I personalansvaret ingår att rekrytera och introducera ny personal, ett moment som värderas och prioriteras högt hos oss på HomeMaid. Du beh... Visa mer
ARBETSUPPGIFTER
I din roll som Områdesansvarig kommer du tillsammans med ditt team se till att den dagliga verksamheten flyter på som den ska. Du ansvarar för områdets kunder och personal genom att aktivt arbeta med kund- och personalnöjdhet samt ha ett delegerat resultatansvar i enlighet med budget och förväntningar.
I personalansvaret ingår att rekrytera och introducera ny personal, ett moment som värderas och prioriteras högt hos oss på HomeMaid.
Du behöver vara bekväm med att kontakta nya kunder men även bearbetning av befintliga kunder då du i din roll är med och bidrar till kontorets och verksamhetens utveckling.
Rollen innehåller också en administrativ sida där du hanterar offertskrivning, fakturering och tidsrapportering.

Du kommer främst utföra arbetsuppgifter som:

- Planering och optimering av personalensarbetsschema.
- Rekrytering och introduktion av nya medarbetare.
- Försäljningsaktiviteter i form av marknadsbearbetning och merförsäljning.
- Uppföljning och delaktighet i budgetarbete samt prissättning.

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av ledarskap, administrativt arbete och har service ut i fingerspetsarna. För att trivas i rollen behöver du tycka om att arbeta med människor, att ta ansvar och att arbeta aktivt och engagerat för att uppnå goda resultat och ett välmående team.
Vidare behöver du känna dig bekväm med att hantera olika arbetsmoment samtidigt och snabbt kunna styra om när stunden kräver det utan att tumma på kvalitén. Du tycker om när det händer mycket och din vilja att utvecklas samt din nyfikenhet hjälper dig framåt. Det är meriterande om du har relevant eftergymnasial utbildning men inget krav.

Viktigt för tjänsten:

- Erfarenhet av att leda och fördela arbete i team.
- God samarbetes- och kommunikationsförmåga.
- God systemvana.
- B-körkort samt egen bil.
- God kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift.

OM TJÄNSTEN
Arbetstider är främst 07.00-16.00 måndag-fredag och förmåner ingår i tjänsten.
Teamet består idag av flertalet serviceassistenter, säljare och interna tjänstemän.

Placering: Sundsvall
Anställning: 100%, 6 månader provanställning.
Tillträde: start omgående eller enligt överenskommelse. Urvalet sker löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt.

Ansök senast:

Varmt välkommen med din ansökan!

HomeMaid AB (publ) är Sveriges största rikstäckande tjänsteföretag inom hushållsnära tjänster och erbjuder kunderna även kontorsservice och omsorgstjänster. Vår ambition är att skapa en bättre livskvalitet för våra kunder, såväl i hemmet som på jobbet. Vi riktar oss därför till både privatkunder, företag och kommuner med våra tjänster. HomeMaid är noterat på Spotlight Stock Market sedan november 2005. Visa mindre

QSG Bevakning AB växer och söker en Arbetsledare till Sundsvall.

Dina arbetsuppgifter Vi söker en arbetsledare som ska hjälpa till att leda och utveckla vår trafikövervakningsverksamhet i Sundsvall. Vi söker dig med ordningssinne och servicekänsla samt goda ledaregenskaper. Du kommer att leda och fördela arbetet i Sundsvall. Vidare kommer du att direktrapporera till bevakningsföreståndaren samt ingå i ledningsgruppen. Arbetet innebär att du ansvarar för den dagliga driften, samt jobbar med kunder för att ge dom bästa... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en arbetsledare som ska hjälpa till att leda och utveckla vår trafikövervakningsverksamhet i Sundsvall.

Vi söker dig med ordningssinne och servicekänsla samt goda ledaregenskaper. Du kommer att leda och fördela arbetet i Sundsvall. Vidare kommer du att direktrapporera till bevakningsföreståndaren samt ingå i ledningsgruppen.

Arbetet innebär att du ansvarar för den dagliga driften, samt jobbar med kunder för att ge dom bästa möjliga service.


Din profil
För att vara aktuell för tjänsten som arbetsledare ska du:

- Arbetat i branschen i minst 2 år
- Datorvana samt goda kunskaper i att arbeta med orderbehandling
- Relevant ledarskapsutbildning
- Erfarenhet av parkeringsövervakning
- Ostraffad
- Gymnasiekompetens
- God svenska i tal och skrift
- God hälsa och fysik
- Ordnad ekonomi


Om företaget
QSG Bevakning AB är ett helägt dotterbolag till Sandarna holding Väst AB. Bolaget erbjuder ett flertal tjänster till såväl privata som publika bolag, läs mera under länken ”tjänster”.
Vi vill inte profilera oss som ett traditionellt bevakningsbolag, vi vill behålla det personliga engagemanget. Kunden skall alltid vara i fokus och kvalitet skall genomsyra hela verksamheten. Verksamheten skall utmärkas av Säkerhet, Service och Trivsel såväl mot kunden, tredje man och vår egen personal.

Vårt motto: ”Ingen kund är för liten, inget uppdrag är för stort!” Visa mindre

QSG Bevakning AB växer och söker en Arbetsledare till Sundsvall.

Dina arbetsuppgifter Vi söker en arbetsledare som ska hjälpa till att leda och utveckla vår trafikövervakningsverksamhet i Sundsvall. Vi söker dig med ordningssinne och servicekänsla samt goda ledaregenskaper. Du kommer att leda och fördela arbetet i Sundsvall. Vidare kommer du att direktrapporera till bevakningsföreståndaren samt ingå i ledningsgruppen. Arbetet innebär att du ansvarar för den dagliga driften, samt jobbar med kunder för att ge dom bästa... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en arbetsledare som ska hjälpa till att leda och utveckla vår trafikövervakningsverksamhet i Sundsvall.

Vi söker dig med ordningssinne och servicekänsla samt goda ledaregenskaper. Du kommer att leda och fördela arbetet i Sundsvall. Vidare kommer du att direktrapporera till bevakningsföreståndaren samt ingå i ledningsgruppen.

Arbetet innebär att du ansvarar för den dagliga driften, samt jobbar med kunder för att ge dom bästa möjliga service.


Din profil
För att vara aktuell för tjänsten som arbetsledare ska du:

- Arbetat i branschen i minst 2 år
- Datorvana samt goda kunskaper i att arbeta med orderbehandling
- Relevant ledarskapsutbildning
- Erfarenhet av parkeringsövervakning
- Ostraffad
- Gymnasiekompetens
- God svenska i tal och skrift
- God hälsa och fysik
- Ordnad ekonomi


Om företaget
QSG Bevakning AB är ett helägt dotterbolag till Sandarna holding Väst AB. Bolaget erbjuder ett flertal tjänster till såväl privata som publika bolag, läs mera under länken ”tjänster”.
Vi vill inte profilera oss som ett traditionellt bevakningsbolag, vi vill behålla det personliga engagemanget. Kunden skall alltid vara i fokus och kvalitet skall genomsyra hela verksamheten. Verksamheten skall utmärkas av Säkerhet, Service och Trivsel såväl mot kunden, tredje man och vår egen personal.

Vårt motto: ”Ingen kund är för liten, inget uppdrag är för stort!” Visa mindre

Service Manager till Kalmar Sverige (Cargotec)

Ansök    Sep 17    Bravura Sverige AB    Administrativ chef
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om kunden: Kalmar har det största utbudet av lösningar och tjänster för lasthantering för hamnar, terminaler, distributions... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om kunden:

Kalmar har det största utbudet av lösningar och tjänster för lasthantering för hamnar, terminaler, distributionscentraler och tung industri. Kalmar är branschledande inom terminalautomatisering och energieffektiv containerhantering. Var fjärde containerrörelse runt om i världen hanteras av en Kalmar-lösning. Genom sin omfattande produktportfölj, sitt globala servicenätverk och förmåga att smidigt integrera olika terminalprocesser förbättrar Kalmar effektiviteten för varje rörelse.

www.kalmarglobal.com

Arbetsuppgifter:

Kalmar Sverige (Cargotec) rekryterar nu en driven och erfaren servicechef för att leda deras verksamhet i Region Norr (Sundsvall, Ö-vik, Umeå, Skellefteå, Piteå, Luleå). Kalmar Sverige tillhandahåller service och support av tunga fordon där de hjälper kunder inom hamnar, terminaler och tung industri.

Som servicechef har du fullt personal- och resultatansvar för din region. Du är ansvarig för försäljningen av serviceavtal och reservdelar. Som servicechef är du även ansvarig för våra avtalskunder i regionen och uppföljning av kvalitén i våra kundrelationer.

Hos Kalmar väntar ett utåtriktat och omväxlande arbete där du ges stora möjligheter att utveckla din region. Till din hjälp har du ett duktigt och engagerat team av servicetekniker som dagligen arbetar med att uppnå goda resultat och ökad kundnöjdhet. Egenskaper för att lyckas oss i rollen som servicechef är att du har ett modernt ledarskap och kan inspirera din personal, har kundkontakt och affärssinne, är lösningsorienterad, innovativ och har hög ambitionsnivå. Kalmars kunder är spridda över regionen och för att uppnås bästa resultat behöver du vara nära både kunder och personal vilket kommer att innebära en hel del resor inom regionen. Vi ser gärna att du är placerad i Örnsköldsvik (annan ort inom geografin kan diskuteras).

Profil:

• Tidigare erfarenhet av arbete i ledande befattning inom service och med fördel inom fordonsbranschen
• Bred teknisk kunskap gällande truckar, lastbilar eller entreprenadmaskiner
• Du talar svenska och engelska obehindrat

Du har en flerårig erfarenhet som ledare och gillar att coacha och utveckla dina medarbetare, samt ge dem rätt förutsättningar att lyckas i sitt arbete. Du har en förmåga att driva ditt arbete framåt på ett självständigt sätt, samtidigt som du är duktig på att kommunicera tydligt med kunder och kollegor.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsynd till uppsägningstid
Plats: Örnsköldsvik
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Cargotec, Kalmar Sverige, service, manager, ledarskap, ledare, truck, lastbil, entreprenad, fordon, coach, coachning, Örnsköldsvik Visa mindre

Kvinnlig verksamhetschef 50 % Kvinnojouren Sundsvall

Ansök    Mar 15    Kvinnogemenskap    Administrativ chef
Kvinnogemenskap i Sundsvall söker till Kvinnojouren en kvinnlig verksamhetschef, 50 %. Tillträde enligt överenskommelse. Kvinnogemenskap är en ideell förening som styrs av en styrelse vilken ansvarar för Kvinnojourens verksamhet. Jouren har 2 anställda på heltid, 8 beredskapsarbetare och volontärer. Kvinnojouren ansvarar för att stödja och skydda kvinnor utsatta för våld, och deras barn. I verksamheten ingår skyddat boende, individuella stödsamtal, gruppve... Visa mer
Kvinnogemenskap i Sundsvall söker till Kvinnojouren en kvinnlig verksamhetschef, 50 %.
Tillträde enligt överenskommelse.
Kvinnogemenskap är en ideell förening som styrs av en styrelse vilken ansvarar för Kvinnojourens verksamhet. Jouren har 2 anställda på heltid, 8 beredskapsarbetare och volontärer.
Kvinnojouren ansvarar för att stödja och skydda kvinnor utsatta för våld, och deras barn. I verksamheten ingår skyddat boende, individuella stödsamtal, gruppverksamhet, beredskap innefattande telefonjour dygnet runt, volontärverksamhet och utåtriktade/opinionsbildande aktiviteter. I arbetet ingår att samverka med myndigheter, organisationer och lokala nätverk.
Som verksamhetschef är ditt huvuduppdrag att ansvara för ledning, styrning och utveckling av verksamheten utifrån mål, syfte och uppdrag. Inom ramen för chefsuppdraget ingår ansvar för personal, budget, arbetsmiljö och systematiskt kvalitetsarbete.
Vi söker dig med en akademisk examen, socionom eller likvärdig utbildning samt erfarenhet av ledande befattning. Meriterande är erfarenhet av arbete inom exempelvis kvinnojour eller annan social verksamhet.
Välkommen med din ansökan till Kvinnogemenskap i Sundsvall, [email protected]
För mer information kontakta styrelsen;
Birgitta Holm 070-6456660
eller
Anne Christine Andréen Burman 070-5980162 Visa mindre

Driver du eget företag och är tillgänglig för uppdrag?

Ansök    Feb 17    Experis    Administrativ chef
Just nu söker vi dig som har lång erfarenhet av ekonomi, HR och/eller ledarskap för uppdrag som underkonsult. Vi söker dig som driver eget företag och både är tillgänglig för uppdrag omgående eller inom kort. Känns det intressant? Skicka gärna in en ansökan! Vi kommer intervjua löpande och tillsättningarna sker efter behov hos våra kunder. Vi söker dig Bland annat söker vi dig som har lång och god erfarenhet inom följande kategorier. * HR * Ekonomi ... Visa mer
Just nu söker vi dig som har lång erfarenhet av ekonomi, HR och/eller ledarskap för uppdrag som underkonsult. Vi söker dig som driver eget företag och både är tillgänglig för uppdrag omgående eller inom kort. Känns det intressant? Skicka gärna in en ansökan!

Vi kommer intervjua löpande och tillsättningarna sker efter behov hos våra kunder.

Vi söker dig

Bland annat söker vi dig som har lång och god erfarenhet inom följande kategorier.
* HR
* Ekonomi
* Ledarskap
* Kundservice
* Administration

Kravet är att du bedriver egen verksamhet och har referenser från liknande tillfälliga uppdrag som du genomfört.

Om Experis

Som konsult via Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Vi strävar efter att våra anställda ska spegla den mångfald som finns i befolkningen och vi välkomnar sökanden med alla bakgrunder och ursprung! Visa mindre

Driven Driftschef till Sodexo i Sundsvall

Ansök    Okt 10    Sodexo AB    Administrativ chef
Söker du ett varierande arbete som innebär både personalledning, resultatansvar och administration? Är du serviceminded och har tydligt affärsfokus? Vill du ha ett omväxlande arbete? I syfte med att stärka och utveckla organisationen söker vi nu en Arbetsledare för Sundsvall. Att arbeta hos oss är varierande, utmanande och kräver stort personligt engagemang. Arbetsuppgifter  I rollen som Driftschef inom servicetjänster ansvarar du för planering, uppfölj... Visa mer
Söker du ett varierande arbete som innebär både personalledning, resultatansvar och administration? Är du serviceminded och har tydligt affärsfokus? Vill du ha ett omväxlande arbete? I syfte med att stärka och utveckla organisationen söker vi nu en Arbetsledare för Sundsvall.

Att arbeta hos oss är varierande, utmanande och kräver stort personligt engagemang.

Arbetsuppgifter 

I rollen som Driftschef inom servicetjänster ansvarar du för planering, uppföljning och kvalitetskontroll av leveransen mot kunder inom privat sektor. Du har fullt resultat- och budgetansvar samt personalansvar för de kunder du ansvarar för. Mycket av jobbet kommer ligga på att utveckla befintliga samt nya kunder. Jobbet är mycket varierande med arbetsuppgifter som innebär allt ifrån att lösa praktiska problem som uppstått ute hos kund till att starta upp nya kundsamarbeten. Stort fokus i rollen ligger på att leda och motivera din personal. Utöver det kommer du även att arbeta med rapportering samt att genomföra kundmöten i syfte att både följa upp och sälja in tilläggstjänster. Du ingår även i distriktets ledningsgrupp.

För att lyckas i tjänsten är det viktigt att du står för värderingar som; serviceanda, laganda och utveckling.

Som Driftschef hos Sodexo kommer du få ett roligt och utmanade arbete med en mycket stor variation. Sodexo lägger stor vikt vid personlig utveckling hos sina medarbetare och du kommer i din roll få ta del av ett stort kompetensutvecklingspaket. Utvecklingspotentialen inom företaget är mycket god.

Du kommer att vara stationerad i Sundsvall men arbetet kräver en del resande. Kunderna och den personal du ansvarar för är placerade i Sundsvall med omnejd.

Vi söker dig som:


• Har tidigare erfarenhet av högre personalledning såsom Driftschef/Platschef, gärna då inom servicebranchen-
• Är bra på att planera och organisera både din egen och dina medarbetares vardag.
• Har minst gymnasiekompetens men gärna någon form av vidareutbildning inom antingen teknik eller ekonomi.
• Erfarenhet från budgetarbete och ekonomi.
• SRY, PRYL, Insta och/eller liknande utbildning är starkt meriterande.
• Brinnande intresse av att utveckla och driva kundprocesser.
• Har en uttalad entreprenörsanda då arbetet är mycket självständigt.
• Vara positiv till förändringar och stresstålig.
• Drivs av egen utveckling.
• Behärskar svenska i tal och skrift.
• Kunskaper i engelska i tal och skrift.
• Har B-körkort och daglig tillgång till egen bil.

Som person tror vi att ditt sätt att skapa struktur öppnar upp för att vara positiv och anpassa dig efter ändrade omständigheter. Problemen ser du snarare som utmaningar och möjligheter och du har ett lösningsorienterat förhållningssätt i vardagen. Vidare så är du trygg och stabil i dig själv och skiljer på det personliga och professionella. Då rollen innebär resultatansvar är det viktigt att du är affärsmässig och fokuserar på kostnader och intäkter. Självfallet ser vi det som viktigt att du har lätt för att samarbeta med olika typer av människor och med olika bakgrund.

Tjänsten avser en tillsvidareanställning huvudsakligen måndag -fredag, dagtid.

Tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor eller vill veta mer så kontakta Magnus Sundberg, [email protected]

Ansökan kan endast göras via vår hemsida och inte via mail till ovan person.

Vi vill ha din ansökan senast den 2019-10-13. Urvalsprocessen sker löpande.

Välkommen med din ansökan!

 


Sodexo grundades av fransmannen Pierre Bellon år 1966. Med hjälp av några tusen franska francs på fickan och stor entreprenörsanda startade han ett litet företag som levererade mat till företag i hans hemstad Marseille. Idag är Sodexo en av världens största arbetsgivare med verksamheter i 80 länder. Vi är världsledande inom Quality of Life Services vilket betyder att vi varje dag arbetar med målet att bidra till människors livskvalitet.

Genom över 100 olika tjänster effektiviserar och säkerställer vi att olika servicefunktioner fungerar på företag, sjukhus, skolor och andra arbetsplatser, t ex: lokalvård, arbetsplats-, måltidstjänster. Vi driver även hjälpmedels- och konferensverksamhet.

Vårt brinnande engagemang för hållbarhet, att utveckla våra medarbetare och främja mångfald är vida känt runt om i världen och har resulterat i en mängd prestigefyllda utmärkelser. I Norden omsätter vi 7,5 miljarder kronor och sysselsätter 11 000 medarbetare. Det gör oss till ett av Nordens ledande Service Managementföretag. Visa mindre

Gruppchef Hyresadministration

Tjänsten som Gruppchef innebär personalansvar för medarbetare som arbetar med avgifts- & hyresförvaltning åt bostadsrättsföreningar. SBC utökar nu avgifts- & hyresförvaltningen i Sundsvall och som gruppchef kommer du leda en grupp med 5 medarbetare som på längre sikt kommer att utökas till 10 medarbetare. Du kommer att arbeta med att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten. Frekventa kontakter med medarbetare ställer krav på god kommunikation med såväl gr... Visa mer
Tjänsten som Gruppchef innebär personalansvar för medarbetare som arbetar med avgifts- & hyresförvaltning åt bostadsrättsföreningar.
SBC utökar nu avgifts- & hyresförvaltningen i Sundsvall och som gruppchef kommer du leda en grupp med 5 medarbetare som på längre sikt kommer att utökas till 10 medarbetare.
Du kommer att arbeta med att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten. Frekventa kontakter med medarbetare ställer krav på god kommunikation med såväl grupper som individer. Du får ansvar för att utveckla och effektivisera arbetsrutiner för att uppnå god arbetsmiljö och uppsatta lönsamhets- och kvalitetsmål. Stort kundfokus, god ledarförmåga och nytänkande krävs för att utveckla verksamheten.
Du kommer ingå i ledningsgruppen för verksamhetsområdet och arbeta tätt med 4 andra gruppchefer som är placerade på våra andra kontor.
På SBC:s kontor i Sundsvall arbetar ca 130 medarbetare i våra moderna lokaler på Trädgårdsgatan 4. Där kommer du även ingå i kontorsledningen tillsammans med 7 andra chefer som arbetar inom SBC:s andra verksamhetsområden.
Exempel på arbetsuppgifter:
· Ha det övergripande ansvaret för kunden och säkerställa kvalitéten på avdelningens leveranser
· Rapportering internt och säkerställa samarbetet inom affärsområdet
· Strategiarbete
· Arbeta med tjänste- och kvalitetsutveckling
· Personalrelaterade arbetsuppgifter
Vi söker dig som har arbetat minst tre år med personalansvar och helst i liknande befattning med fokus på ekonomiarbete inom fastighetsbranschen. Du har goda kunskaper i Office-paketet och är van att arbeta i större affärssystem gärna erfarenhet av Incit Xpand. Du behärskar svenska språket i tal och skrift. Har du erfarenhet av ekonomiarbete från fastighetsbranschen och hyresgäster är det mycket meriterande.
Du har även goda referenser från en tidigare ledarroll med personalansvar. Du trivs i en kundorienterad funktion och som ledare drivs du av intresse för tjänsteutveckling tillsammans med medarbetare och kunder.
Personliga egenskaper vi värdesätter inom SBC är affärsmässighet, driv och en kommunikativ approach. Du är öppen, positiv i ditt sätt att leda som skapar engagemang bland dina medarbetare. För att lyckas i rollen som chef bör du också vara mål- och resultatinriktad och arbeta proaktivt med kundnöjdhet och trivsel på arbetsplatsen.
Håller du med om att det ska vara kul att jobba tillsammans, då är detta en utmaning för dig!
Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag! Bifoga CV, Personligt brev med en kort sammanfattning av hur du passar för huvuduppgifterna, samt en motivation till varför just du är lämplig och vill ha denna tjänst samt betyg från den utbildning du sist avslutat. Visa mindre

Gruppchef till SOS Alarm i Sundsvall

Ansök    Maj 3    SOS Alarm Sverige    Administrativ chef
Välkommen till SOS Alarm Sundsvall! Vi är en av 15 SOS-centraler runt om i landet. Hos oss får du arbeta med något av det mest värdefulla som finns, genom att vara tryggheten i den första kontakten för människor som befinner sig i en krissituation. Du kommer till en verksamhet som arbetar efter en stark värdegrund. Hos oss är vi alla eniga om att ett respektfullt förhållningssätt är viktigt. Det kommer du att märka genom vår fantastiska stämning på central... Visa mer
Välkommen till SOS Alarm Sundsvall! Vi är en av 15 SOS-centraler runt om i landet. Hos oss får du arbeta med något av det mest värdefulla som finns, genom att vara tryggheten i den första kontakten för människor som befinner sig i en krissituation. Du kommer till en verksamhet som arbetar efter en stark värdegrund. Hos oss är vi alla eniga om att ett respektfullt förhållningssätt är viktigt. Det kommer du att märka genom vår fantastiska stämning på centralen där vi ser varandra, lyssnar på människor vi möter och samspelar med varandra.

Har du förmågan att leda SOS-operatörer och SOS-sjuksköterskor samtidigt som du vill bidra till ett tryggare Sverige för alla? Då ska du ta chansen nu när vi rekryterar en gruppchef till SOS Alarm i Sundsvall.

Din vardag som gruppchef
I rollen som gruppchef ingår du i vår lokala ledningsgrupp och har ett nära samarbete med platschef, gruppchefskollega och övriga funktioner inom SOS Alarm. Du kommer ansvara för den dagliga operativa verksamheten och att coacha medarbetarna i deras utveckling. Du har personalansvar för cirka 20 medarbetare. Du förväntas skapa ett positivt arbetsklimat med tydlighet och effektivitet samt arbeta aktivt med att utveckla medarbetarna. I dina arbetsuppgifter ingår även att bygga nätverk med både interna och externa funktioner och samarbetsorganisationer samt att säkerställa kontinuerlig förbättring i rutiner och processer.
Du ansvarar för att medarbetarna befinner sig i en hälsosam arbetsmiljö och att det finns en balans mellan arbete och fritid. Du har även hand om rekrytering och introduktion av nya medarbetare, för att nämna några delar. I din roll som gruppchef ingår även att utveckla samt leda verksamheten utefter de mål och visioner som är uppsatta.
Det ingår även administrativa arbetsuppgifter som avvikelsehantering, arbeta både kort- och långsiktigt med bemanning och schemaarbete för dygntjänstgöring och övrig personaladministration.

Vem är du?
Vi söker dig som är en driven, innovativ ledare med relevant vårderfarenhet och minst ett par års ledarerfarenhet.
Som person önskar vi att är du positiv, strukturerad, kommunikativ, lyhörd och flexibel. Du har en bra förmåga att prioritera, sätta tydliga mål, bygga relationer och motivera människor omkring dig. Du gillar att jobba i team och att samverka både på lokal central, inom företaget och med externa samverkansparter.

Rekryteringsprocessen
SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag och därför sker en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar alla sökanden och eftersträvar mångfald, men du måste vara svensk medborgare. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Ansökan
Välkommen med din ansökan snarast möjligt via vår hemsida, dock senast den 20 maj. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Har du frågor kring tjänsten?
Kontakta platschef Lotta Fernström, tel.nr 072-223 60 34 eller [email protected] 


SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.

Dygnet runt larmar vi ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm och driftlarm. Vi tillhandahåller även kundorienterade jourtjänster så som samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Ett omfattande förändringsarbete har påbörjats för att säkerställa att SOS Alarm är marknadsledande inom sitt verksamhetsområde och levererar kvalitet i världsklass med syfte att leva upp till visionen om ett tryggare Sverige för alla. Visa mindre

Teamledare / administratör inom Gruppförsäkring

Söker du en teamledande roll i ett bolag i stark utveckling? Är du en klippa på administration och service? Söderberg & Partners i Sundsvall söker en driven, ansvarsfull och engagerad person till rollen som teamledande administratör inom gruppförsäkring. Som teamledare har du personalansvar för ca sex medarbetare och jobbar även operativt som en del av teamet. Det innebär att du arbetar aktivt med den dagliga administrationen likväl som du skapar föru... Visa mer
Söker du en teamledande roll i ett bolag i stark utveckling? Är du en klippa på administration och service? Söderberg & Partners i Sundsvall söker en driven, ansvarsfull och engagerad person till rollen som teamledande administratör inom gruppförsäkring.

Som teamledare har du personalansvar för ca sex medarbetare och jobbar även operativt som en del av teamet. Det innebär att du arbetar aktivt med den dagliga administrationen likväl som du skapar förutsättningar för att ditt team ska leverera med hög kvalitet.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

- Administration och kundservice
- Planering av arbetsåret
- Kontinuerlig uppföljning av den löpande administrationen
- Koordinera teamets arbete, följa upp medarbetarnas uppsatta mål och ge feedback på insatser

Vi söker dig som kan leda gruppen genom att vara ett gott föredöme och skapa ett motiverande och tillitsfullt arbetsklimat i enlighet med Söderberg & Partners värderingar.

Kvalifikationer:

- Erfarenhet av administration och kundservice
- Gärna tidigare erfarenhet av arbetsledning med gott resultat
- Ansvarsfull och strukturerad
- Har en positiv och lösningsinriktad inställning
- Har fokus på detaljer, men kan också höja blicken för att se helheten och planera framåt

Erfarenhet av försäkringsadministration och ekonomi är ett plus men inget krav.

Urval sker löpande så registrerade gärna din ansökan snarast.

Placering: Kyrkogatan 22, Sundsvall
Tillträdesdag: Snarast eller efter överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2019-04-10
Kontaktperson: Marina Nygren, HR, 08-451 50 54

Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid? Visa mindre