Lediga jobb som Registrator i Sundsvall

Se lediga jobb som Registrator i Sundsvall. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Sundsvall som finns hos arbetsgivaren.

Hovrätten för Nedre Norrland söker en registrator

Ansök    Mar 21    Sveriges Domstolar    Registrator
Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led. https://www.domstol.se/om-sveriges-domstolar/sa-fungerar-domstolarna/    Arbetsuppgifter I dag arbetar en medarbetare som registrator på hovrätten. Arbetet är omväxlande och självständigt. Arbetet utförs tillsamma... Visa mer
Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led.



https://www.domstol.se/om-sveriges-domstolar/sa-fungerar-domstolarna/ 


 




Arbetsuppgifter
I dag arbetar en medarbetare som registrator på hovrätten.

Arbetet är omväxlande och självständigt. Arbetet utförs tillsammans med domare och övrig personal på den dömande avdelningen där brottmål, tvistemål och ärenden handläggs. Dina arbetsuppgifter är bl.a. att ta hand om mail, post och registrera inkomna mål och ärenden samt registrera när avgöranden har fått laga kraft. All registreringen görs i domstolens målhanteringssystem. Du rättidsprövar även överklaganden som expedieras till Högsta domstolen. Därutöver hjälper du även allmänheten genom att besvara frågor och hanterabeställningar av allmänna handlingar samt andra administrativa arbetsuppgifter. Registratorn är en del av den dömande avdelningen varför du vid behov även kan komma att få stötta domstolshandläggarna i deras arbete.

Kvalifikationer
Du ska ha gymnasiekompetens eller motsvarande, god datorvana, gärna några års erfarenhet av
administrativt arbete samt goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. Arbetet kräver stor noggrannhet, flexibilitet samt initiativ- och samarbetsförmåga. Ansvars- och servicekänsla samt förmåga att organisera och snabbt sätta sig in i nya arbetsuppgifter är andra egenskaper som vi värdesätter. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper och lämplighet för anställningen. Erfarenhet av relevant arbete på domstol eller annan myndighet, avslutad paralegalutbildning eller liknande liksom registratorsarbete är meriterande. Hovrätten eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och etnisk bakgrund.

 Vi erbjuder dig
Hovrätten är en arbetsgivare som tar ansvar för och bryr sig om sina medarbetare. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs!
Vi erbjuder ett stimulerande, meningsfullt och roligt arbete. Vi har individuell lönesättning, erbjuder minst 28 dagar semester och i vårt friskvårdserbjudande ingår t.ex. friskvårdsbidrag och massage. Vi lägger stor vikt vid att ha en bra arbetsmiljö och våra lokaler, kontorsarbetsplatser och arbetsredskap är moderna och ergonomiska.

Vilka är vi
Hovrätten för Nedre Norrland är en av landets sex hovrätter. Domstolens huvudsakliga uppgift är att pröva de mål och ärenden som överklagas från de fem tingsrätterna i Västernorrlands, Gävleborgs och Jämtlands län. Förutom att handlägga mål har hovrätten i uppdrag att utbilda fiskaler och assessorer i den 4-åriga domarutbildningen. Hovrätten har även att yttra sig över lagförslag m.m. som regeringen remitterar till hovrätten samt att pröva de ärenden som överklagas från Rättshjälpsmyndigheten. Hovrätten är belägen i centrala Sundsvall och har ungefär 50 medarbetare. Hovrätten för Nedre Norrland är en domstol som ständigt utvecklar arbetsformerna för att uppfylla medborgarnas krav på rättssäkerhet, god service, öppenhet och tillgänglighet. Vi har ett öppet och trivsamt arbetsklimat där allas delaktighet och ansvarstagande värdesätts.





För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Utvecklingsinriktad administratör till Miljökontoret

Ansök    Okt 29    Sundsvalls kommun    Registrator
Miljökontoret arbetar för grannen, granen och framtida kottar. Med 40 anställda, är miljökontoret en egen förvaltning under miljönämnden vid Sundsvalls kommun. Vårt uppdrag är att kontrollera att lagstiftarens mål för miljö och hälsa uppfylls i Sundsvall. Vi förstärker nu vårat team med ytterligare en medarbetare till vårt verksamhetsstöd, som idag består av två personer. I din roll kommer du tillsammans med ditt team ge högklassig service både till dina... Visa mer
Miljökontoret arbetar för grannen, granen och framtida kottar. Med 40 anställda, är miljökontoret en egen förvaltning under miljönämnden vid Sundsvalls kommun. Vårt uppdrag är att kontrollera att lagstiftarens mål för miljö och hälsa uppfylls i Sundsvall. Vi förstärker nu vårat team med ytterligare en medarbetare till vårt verksamhetsstöd, som idag består av två personer.

I din roll kommer du tillsammans med ditt team ge högklassig service både till dina kollegor och våra medborgare. Du är spindeln i nätet och ser helheten. Som en del i vår servicefunktion kommer du att vara med att utveckla arbetets innehåll.

Hos oss värdesätter vi en god teamkänsla där det är högt i tak och nära till skratt. En naturlig del i jobbet är att delta i aktiviteter som främjar detta. Vi har en friskvårdsgrupp som några gånger per år anordnar roliga aktiviteter för att öka trivsel och gemenskap inom förvaltningen.

Hos oss har du tillgång till friskvårdsbidrag och friskvårdstimme. Vi erbjuder även möjlighet till flexibel arbetstid och delvis arbete på distans.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör kommer du att arbeta med diarieföring i miljökontorets ärendehanteringssystem (ECOS), mestadels via vår digitala myndighetspostlåda där inkommande handlingar behöver vidareförmedlas, diarieförs och ibland även besvaras.

Du kommer delta i kvalitetsutvecklande arbete med digitalisering av exempelvis e-tjänster och arkivering. Arbetet inkluderar också andra administrativa och vissa ekonomiska uppgifter (reskontra), även enklare handläggning förekommer.

Du kommer också att;
-Ge service externt till allmänheten, samt internt till dina kollegor på kontoret
-Vara superanvändare för vårt verksamhetssystem
-Utlämna handlingar vid begäran, inklusive sekretessgranska handlingar inför utlämnande
-Sköta enklare handläggning
-Upprätta, underhålla och utveckla interna rutiner och planer
-Hantera uppgifter om dataskydd (GDPR) inklusive incidentrapportering

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet inom administration och ekonomi, alternativt redovisning. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat på en offentlig myndighet och att du har arbetat med ärendehantering, databashantering, informationssäkerhet och dataskydd.

Vi ser det som meriterande om du har utbildning inom ekonomi, juridik, administration eller en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är förmånligt om du har erfarenhet av att arbeta i databashantering och programmet Ecos.

Som en del i vårt team har du en viktig roll som ansiktet utåt. Du bör ha ett gott bemötande och en god känsla för service. Därför är det önskvärt att du tidigare har erfarenhet inom mail- och telefonikundservice.

Som person har du lätt för att engagera dig och strukturera ditt arbete, du har förmågan att arbeta självständigt och ta egna initiativ samtidigt som du bidrar till att ditt team utvecklas och når sina mål. Vi arbetar löpande med att förbättra våra arbetssätt och där har verksamhetsstöd en central roll. Du bör därför vara flexibel och nyfiken på nya arbetsuppgifter och arbetssätt.

För att klara av rollen kan du göra dig förstådd på både svenska och engelska, du är bra på att kommunicera i tal och skrift, samt att du har grundläggande IT vana.

ÖVRIGT
En anställning innebär placering i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Sundsvall Energi söker en Dokumentcontroller

Ansök    Mar 17    Sundsvall Energi AB    Registrator
Målet och drivkraften för oss på Sundsvall Energi är att våra verksamheter el, fjärrvärme, fjärrkyla, energitjänster, laddtjänster, solceller och återvinning ska vara bra både för människorna och miljön samt bidra till Sundsvallsregionens fortsatta utveckling. Vi är det lokala alternativet på energimarknaden och står för mod, helhetssyn och öppenhet i våra relationer. Den huvudsakliga produktionen av fjärrvärme och el sker vid Korstaverket. Vid Blåberget h... Visa mer
Målet och drivkraften för oss på Sundsvall Energi är att våra verksamheter el, fjärrvärme, fjärrkyla, energitjänster, laddtjänster, solceller och återvinning ska vara bra både för människorna och miljön samt bidra till Sundsvallsregionens fortsatta utveckling. Vi är det lokala alternativet på energimarknaden och står för mod, helhetssyn och öppenhet i våra relationer. Den huvudsakliga produktionen av fjärrvärme och el sker vid Korstaverket. Vid Blåberget hanterar vi avfall för material- och energiåtervinning samt deponering. Sundsvall Energi ägs av Sundsvalls kommun och ingår i Stadsbacken AB. Vi är cirka 115 medarbetare och omsätter cirka 680 Mkr. Vi arbetar för en hållbar utveckling i Sundsvall och lägger stor vikt vid en jämställd och drogfri arbetsplats.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som tillsammans med motiverade och kompetenta medarbetare vill arbeta klimatsmart och bidra till att utveckla Sundsvallsregionen. Du kommer bland annat arbeta med att dokumentera, rapportera och följa upp verksamheten inom enheterna drift och underhåll vid Korstaverket.

Som Dokumentcontroller kommer du utöver ovanstående ansvara för att:

• Ingå i projektarbete med tillhörande dokumenthantering
• löpande dokumenthantering sker i övrigt avseende kravställning
• arbeta mot bolagets- och den egna avdelningens/enhetens mål
• ansvar för att anmäla/registrera upptäckta avvikelser i avvikelsehanteringssystem
• utföra arbetsuppgifter i verksamheten enligt samordnares eller överordnad chefs direktiv
• utifrån befattning ansvara för att utveckla egen yrkeskompetens
• omvärldsbevaka utifrån eget ansvarsområde som input till utveckling av verksamheten

KVALIFIKATIONER
Du har genomfört gymnasial utbildning och du har några års yrkeserfarenheter. Meriterande är om det inneburit administrativt arbete inom industrisektorn. Meriterande är även erfarenhet av dokumentationsansvar i projektarbeten. Du har god erfarenhet av administrativa system.

Som person är du engagerad, noggrann, ansvarstagande och strukturerad samt har en samarbetsförmåga som bidrar till goda relationer.

Du kan formulera dig i tal och skrift både på svenska och engelska. B-körkort är ett krav. Tjänsten innefattar dagtidsarbete och är placerad vid Korstaverket. Då behov uppstår ska du även kunna stödja andra enheter.

Vi arbetar för en drogfri arbetsplats varför drogtest är obligatoriskt vid nyanställningar.

ÖVRIGT
Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in.

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Registrator till huvudkontoret i Sundsvall

På CSN administrerar vi det svenska studiestödet. Vi bidrar till att förverkliga människors drömmar och mål, varje dag. CSN finns på elva orter i Sverige och vårt huvudkontor ligger i Sundsvall. Vi leder och styr med tillit som förhållningssätt och vill ge alla medarbetare möjligheten att växa och utmanas. CSN är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här. Arbetsglädjen hos våra medarbetare är viktig. Som anställd på CSN ska du kunna för... Visa mer
På CSN administrerar vi det svenska studiestödet. Vi bidrar till att förverkliga människors drömmar och mål, varje dag. CSN finns på elva orter i Sverige och vårt huvudkontor ligger i Sundsvall.

Vi leder och styr med tillit som förhållningssätt och vill ge alla medarbetare möjligheten att växa och utmanas. CSN är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här. Arbetsglädjen hos våra medarbetare är viktig. Som anställd på CSN ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete.


Nu söker vi en registrator med kunskaper om arkivhantering. Gruppen för registratur och arkiv ingår organisatoriskt i ekonomiavdelningen och är placerad på huvudkontoret. Gruppen består för närvarande av en arkivassistent, två registratorer och en huvudregistrator. Arbetet bedrivs i nära samverkan med myndighetens verksarkivarie på rättsavdelningen.

ARBETSUPPGIFTER
Som registrator hos oss kommer du att vara ett stöd i frågor som rör ärenden och handlingar. Du blir även en viktig person i utvecklingen av roller, arbetssätt och rutiner då det pågår ett utvecklingsarbete inom registratur och arkiv.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten:


• hantera inkommande post
• öppna, kontrollera och fördela ärenden
• registrera inkommande och utgående handlingar
• arkivera och vara ett stöd i att lämna ut allmänna handlingar
• söka arkiverade uppgifter som efterfrågas av studiestödshandläggare och allmänhet
• utföra gallring i enlighet med myndighetens gallringsbeslut
• bemanna myndighetens e-postlåda


KVALIFIKATIONER

För att lyckas i rollen ser vi att du har:


• utbildning som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
• minst två års aktuell erfarenhet av att ha arbetat som registrator/arkivassistent inom offentlig förvaltning
• mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift samt grundläggande kunskaper i engelska
• god vana av att arbeta i Microsofts Officepaket
• aktuell erfarenhet av att arbeta i system för diarieföring av allmänna handlingar samt elektronisk dokumenthantering
• god kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet samt registratorsfunktionens roll och ansvar

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen som registrator hos oss behöver du vara noggrann och strukturerad, och också kunna hantera att det kan uppstå snabba förändringar. Du tar ansvar över ditt eget lärande, arbetar självständigt och vågar lita på din kunskap och förmåga. Det är också viktigt att du tycker om att dela med dig av dina kunskaper och samarbeta med andra. Du behöver vara intresserad av att utveckla verksamheten inom registratur och arkiv men du ska också trivas med att jobba med mer rutinmässiga arbetsuppgifter. Är du den vi söker? Välkommen med din ansökan!

Anställningsform
Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas. 

Omfattning
Heltid

Önskat startdatum

Tillträde enligt överenskommelse.

Referens
HR/2022:91

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 2022-09-18


Läs om våra förmåner.

Övrigt

Handlingar i anställningsärenden hos en myndighet är allmänna handlingar som kan komma att lämnas ut på begäran. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Läs mer om vår rekryteringsprocess.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp. Visa mindre

Registrator/nämndsekreterare

Ansök    Maj 13    Sundsvalls kommun    Registrator
Sundsvall är inne i ett spännande skede. Flera projekt pågår för att utveckla staden och organisationen med nya verksamheter och kommunikationer. Sundsvall växer och kompetensbehovet är stort. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, förändra och uppleva. Du vill framåt. Det vill vi med. Varje dag arbetar vi på kommunen för att sundsvallsborna ska få bästa möjliga service och en positiv livsmiljö. Hos oss jobbar lärare, ingenjörer, IT-strateger, un... Visa mer
Sundsvall är inne i ett spännande skede. Flera projekt pågår för att utveckla staden och organisationen med nya verksamheter och kommunikationer. Sundsvall växer och kompetensbehovet är stort. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, förändra och uppleva. Du vill framåt. Det vill vi med.

Varje dag arbetar vi på kommunen för att sundsvallsborna ska få bästa möjliga service och en positiv livsmiljö. Hos oss jobbar lärare, ingenjörer, IT-strateger, undersköterskor, ekonomer och många andra viktiga yrkesgrupper. Vi jobbar hårt för ökad konkurrenskraft i takt med att omvärlden och samhället förändras.

Sundsvalls kommun har etablerat ett Servicecenter för kommunkoncernen. Syftet är att öka effektiviteten och minska kostnaderna samt leverera rätt kvalitet för koncernens gemensamma tjänster inom HR, ekonomi, IT, företagshälsovård, fordon, mat & måltider samt administration. Det gör vi genom att samla de tjänster som samutnyttjas av förvaltningar och bolag på ett och samma ställe i kommunkoncernen tillsammans med ett effektivt arbetssätt och en anpassad styrmodell.

Servicecenter administration består av tre sektioner och ett mindre team. Som nämndsekreterare/registrator tillhör du teamet Demokratistöd. Du ingår i en arbetsgrupp med två registratorer och två nämndsekreterare/registratorer. Teamet består även av fyra kommunsekreterare och en administratör.

Nu söker vi dig som vill arbeta som registrator/nämndsekreterare hos oss på Servicecenter Administration.

ARBETSUPPGIFTER
Denna kombinerade tjänst är ett stöd både för kommunstyrelsekontoret, andra förvaltningar samt kommunala bolag. Som registrator ansvarar du för registrering av inkommande och utgående ärenden och förfrågningar. Som nämndsekreterare är du ett administrativt stöd för olika förvaltningars ärendeberedningsprocesser och ger på en övergripande nivå politiken förutsättningar att fatta väl underbyggda och rättssäkra beslut.

I rollen som registrator arbetar du med diarieföring, expediering och arkivering av handlingar samt med dokumenthantering. Du arbetar även med resebokningar, samordning av utbildningar samt övriga administrativa tjänster som teamet erbjuder kommunens förvaltningar och bolag.

I rollen som nämndsekreterare arbetar du bland annat med att administrera kallelser, skriva sammanträdesprotokoll samt övriga arbetsuppgifter som ingår i möteshanteringen. Nämndsekreteraren är delaktig i arbetet för att kvalitetssäkra beslutsunderlag och ger råd och utbildning till handläggare och chefer.

Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för teamets uppdrag och du blir en viktig del i utvecklingsarbetet av våra rutiner och tjänster.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med samhällsvetenskaplig, statsvetenskaplig eller juridisk inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Det är meriterande om du har:
• minst två års arbetslivserfarenhet inom administration eller ärendehantering
• erfarenhet av arbete i en kommunal eller annan offentlig verksamhet och därtill förvärvad förståelse för kraven på arbetet i en politiskt styrd organisation
• juridisk kompetens, framför allt om kommunallagen, förvaltningslagen samt offentlighets- och sekretesslagen
• kunskaper om registratur och diariesystem
• erfarenhet av ärende- och dokumenthanteringssystemet Public 360
• erfarenhet av att hantera PDF-dokument med Adobe Acrobat Pro samt MS Office

Då arbetet innebär att du behandlar och till viss del producerar formella texter är det av stor vikt att du har förmågan att uttrycka dig väl på svenska, både i tal och i skrift.

För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen. Du är självgående och har förmågan att organisera, planera och utföra ditt arbete på att strukturerat sätt. Tjänsten kräver god samarbetsförmåga samt serviceorienterat förhållningssätt.

Utdrag ur belastningsregistret kan komma att begäras.

ÖVRIGT
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Registrator och Informationssäkerhetsansvarig till kultur- och fritidsförva

Ansök    Mar 11    Sundsvalls kommun    Registrator
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn. Tjänsten ingår i Kultur- och fritidsförvaltningens stab som är det gemensamma verksamhetsstödet som har i uppdrag att stötta förvaltningen. Tjänsten tillhör förvaltningsdirektörens stab som i övrigt består av nämndssekreterare, verksamhetscontroller, ekonom, lokalstrateg ... Visa mer
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Tjänsten ingår i Kultur- och fritidsförvaltningens stab som är det gemensamma verksamhetsstödet som har i uppdrag att stötta förvaltningen. Tjänsten tillhör förvaltningsdirektörens stab som i övrigt består av nämndssekreterare, verksamhetscontroller, ekonom, lokalstrateg och utredare.

Tjänsten är fördelad 50/50 mellan registrator och informationssäkerhetsansvarig.
Som registrator ansvarar du för förvaltningens diarieföring av inkomna och upprättade handlingar samt hjälper till internt att ta fram handlingar som behövs i olika ärenden vid förfrågan samt hanterar begäran om handlingar som kommer från allmänhet, media etc.

I den del av tjänsten av som avser Informationssäkerhetsansvarig ansvarar du för arbetet med förvaltningens informationssäkerhet, dataskydd (GDPR) m.m. Som registrator arbetar du tätt ihop med nämndssekreteraren och ska när det behövs kunna täcka upp för vissa arbetsuppgifter.

ARBETSUPPGIFTER
Genom ett öppet och utåtriktat arbetssätt är du ett stöd inom ansvarsområdena till hela förvaltningen samt att du deltar i kommunövergripande nätverk för ansvarsområdena.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna är:
• Diarieföring, dokumenthantering samt arkivering av handlingar
• Utlämnande av handlingar vid begäran, inklusive sekretessgranskning av handlingar inför utlämnande
• Hantering av förvaltningens digitala myndighetspostlåda där såväl inkommande handlingar behöver vidareförmedlas, diarieföras och ibland även besvaras
• Posthantering av inkommande post till staben och resten av förvaltningsledningen
• Upprätta, underhålla och utveckla informationshanteringsplaner
• Hantera uppgifter om dataskydd (GDPR) inklusive incidentrapportering.
• Enklare utbildning i stödsystem - Public 360, digital posthantering och e-arkiv

Med tiden kan tjänsten utvecklas så att den också kan komma att omfatta arbete med informationssäkerhet och dataskydd för fler förvaltningar efter behov.

KVALIFIKATIONER
Ett krav för tjänsten är att du har eftergymnasial utbildning med fokus på nämndadministration, offentlighet och sekretess, förvaltningsrätt och liknande, t.ex. paralegal.

Vi söker dig som har erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet, administration och ärendehantering samt erfarenhet av arbete med informationssäkerhet och dataskydd (GDPR).
För att lyckas i arbetet måste du ha grundläggande kunskaper om sekretesslagstiftning, förvaltningslag och kommunallag. Du talar, skriver och förstår svenska bra.

Det är meriterande om du har erfarenhet av diarieföring och arkivering. Det är även meriterande du har erfarenhet från arbete i en politisk styrd organisation.

ÖVRIGT
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Informationscontroller till Timrå Kommun

Ansök    Feb 17    Rutinera i Sundsvall AB    Registrator
Timrå ligger vid kusten mitt i Sverige, mellan två städer med ett perfekt samspel av hav, skog, berg och vildmark. Här finns landsbygd, industrier och ett växande näringsliv. Här finns plats för upplevelser, äventyr eller bara lugn och ro med ett bekvämt avstånd till shopping och nöjen. Vi arbetar för att göra det enklare att leva, växa och mötas med visionen - Timrå en stark kommun i en växande region! Läs mer på www.timra.se Vi söker dig som är öppen, bl... Visa mer
Timrå ligger vid kusten mitt i Sverige, mellan två städer med ett perfekt samspel av hav, skog, berg och vildmark. Här finns landsbygd, industrier och ett växande näringsliv. Här finns plats för upplevelser, äventyr eller bara lugn och ro med ett bekvämt avstånd till shopping och nöjen. Vi arbetar för att göra det enklare att leva, växa och mötas med visionen - Timrå en stark kommun i en växande region! Läs mer på www.timra.se
Vi söker dig som är öppen, blickar framåt och som vill vara med och bidra till vår utveckling av informationsförvaltning.
Uppdraget har övergripande ansvar för hela kommunorganisationens informationshantering och för samordning av tillhandahållande av allmän handling samt för långsiktig och rättssäker förvaltning och användning av kommunens information.
Som informationscontroller är du ett viktigt verksamhetsstöd i kommunens hantering av allmänna handlingar. Du ansvarar för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring och är van vid digital dokument- och ärendesystem. Arbetet innebär allt från att hantera inkommande post/e-post och diarieföring av handlingar till att instruera och stödja kommunens medarbetare att hantera informationen korrekt. En viktig del i arbetet är att tillsammans med övriga medarbetare kvalitetssäkra och löpande utveckla hanteringen av information från inkommande handling till arkiv. Din roll innebär dessutom övergripande ansvar för kommunens centrala arkiv och den digitalisering som ska genomföras där.
Vi ser gärna att du har en relevant akademisk utbildning eller motsvarande förvärvad kunskap. Du har flerårig erfarenhet från avancerad administration där du arbetat fram fungerade rutiner och processer, vi ser även att du har erfarenhet av elektronisk ärendehantering. Har du dessutom erfarenhet från registratorsarbete i offentlig förvaltning samt har goda kunskaper om de lagar och förordningar som styr arbetet är det meriterande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är serviceinriktad, kommunikativ och ansvarstagande. Du har god problemlösningsförmåga och orienterar dig lätt i nya sammanhang. För övrigt har du lätt för att samarbeta i olika team men kan utföra dina arbetsuppgifter självständigt. Struktur, noggrannhet och ordningssinne är en förutsättning för att lyckas i rollen. Du behärskar svenska väl i tal och skrift och är en van användare av program inom MSOffice.
Tjänsten avser anställning hos Timrå Kommun, omfattning heltid med placering vid enheten för Verksamhetsstöd och informationshantering på Kommunledningskontoret i Timrå.
Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera, för mer information eller frågor om tjänsten kontakta rekryteringsansvarig Anna Ottosson 070-380 70 47 eller [email protected] Kontaktuppgifter till facklig företrädare: Vision, Helene Olofsson 060–163124. Din ansökan registrerar du på www.rutinera.se OBS! Ange ”Informationscontroller” i fältet där du fyller i vilken tjänst du söker. Då urval och intervjuer pågår löpande är du välkommen in med din ansökan snarast, dock senast 13 mars 2022.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Registrator till Sundsvalls kommun

Ansök    Nov 24    Sundsvalls kommun    Registrator
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn. Tjänsten ingår i det gemensamma verksamhetsstödet som har i uppdrag att stötta både Vård- och omsorgsförvaltningen och Individ- och arbetsmarknadsförvaltningen. Registrator tillhör avdelning kansli som består av registrator, nämndsekreterare, jurist och administrativ assi... Visa mer
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Tjänsten ingår i det gemensamma verksamhetsstödet som har i uppdrag att stötta både Vård- och omsorgsförvaltningen och Individ- och arbetsmarknadsförvaltningen. Registrator tillhör avdelning kansli som består av registrator, nämndsekreterare, jurist och administrativ assistent.

Registrator servar primärt Vård- och omsorg, men kommer även att hantera handlingar som rör Individ- och arbetsmarknad när behov uppstår. Registrator ansvarar för förvaltningens diarieföring av inkomna och upprättade handlingar. Som registrator hjälper du också till internt att ta fram handlingar som behövs i olika ärenden vid förfrågan samt hanterar begäran om handlingar som kommer från allmänhet, media etc.

ARBETSUPPGIFTER
De huvudsakliga arbetsuppgifterna är:
• Diarieföring, dokumenthantering samt arkivering av handlingar.
• Utlämnande av handlingar vid begäran, inklusive sekretessgranskning av handlingar inför utlämnande.
• Hantering av förvaltningens digitala myndighetspostlåda där såväl inkommande handlingar behöver vidareförmedlas, diarieföras och ibland även besvaras.
• Posthantering av inkommande post till kansliet och resten av avdelningen.
• Diverse administrativa uppgifter som hanteras inom kansliet.

KVALIFIKATIONER
Ett krav för tjänsten är att du har eftergymnasial utbildning med fokus på nämndadministration, offentlighet och sekretess, förvaltningsrätt och liknande, t.ex paralegal.

Vi söker dig som har erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet samt erfarenhet av administration och ärendehantering. För att lyckas i arbetet måste du ha grundläggande kunskaper om sekretesslagstiftning, förvaltningslag och kommunallag. Du talar, skriver och förstår svenska bra.

Det är meriterande om du har erfarenhet av diarieföring och arkivering. Det är även meriterande om du har genomfört registratorsutbildning.

Du ska trivas med att både arbeta självständigt i ett högt tempo och föra ett nära samarbete med kollegor och chef. Vi söker dig som är självgående och strukturerad. Du har en god förmåga att planera ditt arbete. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig ändrade omständigheter. Du ser möjligheter i förändringar. Vi söker dig som är driven och vill utvecklas professionellt i ditt arbete.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Facklig företrädare: Vision

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Registrator

Ansök    Feb 7    Mittuniversitetet    Registrator
Verksamheten inom Universitetsledningens stab (ULS) innefattar verksamhetsplanering, juridiskt stöd, registratur, upphandling och verksamhetsstöd. Inom ULS hanteras exempelvis frågor som rör övergripande planering och uppföljning av all verksamhet, frågor gällande kvalitet och utvärdering inom utbildning på grundnivå och avancerad nivå samt forskarutbildning, omvärldsanalys, organisationsutveckling, remisshantering och utvecklingsprojekt. Staben tillhandah... Visa mer
Verksamheten inom Universitetsledningens stab (ULS) innefattar verksamhetsplanering, juridiskt stöd, registratur, upphandling och verksamhetsstöd. Inom ULS hanteras exempelvis frågor som rör övergripande planering och uppföljning av all verksamhet, frågor gällande kvalitet och utvärdering inom utbildning på grundnivå och avancerad nivå samt forskarutbildning, omvärldsanalys, organisationsutveckling, remisshantering och utvecklingsprojekt. Staben tillhandahåller även administrativt stöd till universitetsledningen.



Vi söker nu en registrator till avdelningen då vår ena registrator går vidare mot nya utmaningar.

Arbetsuppgifter
Funktionen för diarium och arkiv är förlagd till Campus Sundsvall. Arbetet är utåtriktat med många kontakter både internt och externt. I arbetsuppgifterna ingår bland annat hantering av post och registrators e-post, diarieföring, informationssökning, rådgivning rörande alla typer av diarieföringsfrågor, ordnings- och förteckningsarbete, sortering och arkivläggning samt återsökning av handlingar i universitetets centralarkiv. I tjänsten ingår även att vara systemansvarig för W3D3, som används av registraturen för diarieföring och ärendehantering.

Din bakgrund
Vi söker dig som har (ska-krav):

- Erfarenhet av kvalificerat arbete som registrator inom statlig eller kommunal myndighet eller relevant utbildning inom området.
- God kännedom om lagar och föreskrifter som styr registreringen av allmänna handlingar.
- Du förväntas ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Det är meriterande om du även har (bör-krav):

- Erfarenhet av att arbeta i digitala dokument- och ärendehanteringssystem är meriterande och särskilt det digitala dokument- och ärendehanteringssystem W3D3.
- Relevant utbildning inom IT-området för rollen som systemansvarig för ärendehanteringssystemet W3D3.

Dina egenskaper  
I rollen som registrator krävs att du har god administrativ förmåga och förmåga att arbeta självständigt samt att prioritera arbetsuppgifter.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper som god kommunikativ förmåga, samarbetsförmåga och servicekänsla. 

Anställning och tillträde
Tillsvidareanställning?på heltid, tillträde enligt överenskommelse

Anställningsort
Sundsvall

Lön
Individuell lönesättning tillämpas.? 

Närmare upplysningar
Lämnas av avdelningschef Eva Somero Sörensen, mailto:[email protected], tfn 010-1428494? 

Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast? 2022-03-07.

Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld.


Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar.


Välkommen till ett universitet där människor möts, inspireras och tänker nytt.


Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Visa mindre

Tentamensvakter sökes

Ansök    Jun 30    Manpower AB    Registrator
Vi söker dig som vill arbeta som tentamensvakt. Du som har timmar över där du kan arbeta extra som tentamensvakt, är välkommen med en ansökan. Du bör kunna rycka ut med kort varsel och jobba både dagtid, kvällstid. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av Manpower. Dina arbetsuppgifter Studenterna möter olika examinationsformer under sin studietid, varav en är salstentamen, som våra tentamenssamordnare administrerar. Som ten... Visa mer
Vi söker dig som vill arbeta som tentamensvakt. Du som har timmar över där du kan arbeta extra som tentamensvakt, är välkommen med en ansökan. Du bör kunna rycka ut med kort varsel och jobba både dagtid, kvällstid.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av Manpower.



Dina arbetsuppgifter
Studenterna möter olika examinationsformer under sin studietid, varav en är salstentamen, som våra tentamenssamordnare administrerar.

Som tentamensvakt vid Mittuniversitetet har du en mycket viktig arbetsuppgift och kvaliteten i examinationen är av största vikt för trovärdigheten i de betyg och examina universitetet utfärdar. Du medverkar till att examinationen genomförs rättssäkert och att tentamensregler följs.

När du arbetar som tentamensvakt har du nära kontakt med tentamenssamordnarna, liksom med studenter och ibland lärare. I dina arbetsuppgifter ingår att hämta och lämna tentamen hos tentamenssamordnaren samt iordningställa tentamenslokalen. Vi använder både egna lokaler på campus samt externa lokaler. Du genomför legitimationskontroller och ger instruktioner till de studenter som ska tentera i lokalen. Du fördelar ut rätt tentamen till rätt student och vi använder bl a färgkoder för detta moment. Under skrivtiden håller du uppsikt över studenterna och kontrollerar användning av hjälpmedel. Du ronderar i lokalen och behöver vara beredd på att ingripa vid misstänkta regelbrott. Både studenter och lärare kan vara svensktalande såväl som engelsktalande.

Det är viktigt att tentamen genomförs i enlighet med de regelverk som universitetet beslutat om och vi söker därför dig som kan leva upp mot de kraven. De som anställs som tentamensvakter kommer att få genomgå en obligatorisk utbildning.

Tentamen skrivs kontinuerligt med toppar var femte vecka och antalet skrivande studenter i en tentamenslokal kan variera från en person till hundra. Anpassade prov, lokaler och skrivtider förekommer för studenter med funktionsvariationer.

Under vårterminen påbörjades försöksverksamhet med möjlighet för studenterna att skriva salstentamen digitalt. Denna form av salstentamen och andra digitala examinationsformer har sedan ökat kraftigt i omfattning, vilket innebär att arbetet som salstentavakt i fysisk sal kan komma att kombineras med digitalt vaktande i olika grader och datorsystem.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:

- har gymnasieutbildning och därefter minst 2 års arbetslivserfarenhet,
- är trygg med att informera större grupper och kan uttrycka dig väl, både i tal och i skrift, i det svenska och engelska språket,

- har erfarenhet av att bemöta människor i stressade situationer, samt
- har goda erfarenheter av arbete i Windowsmiljö.

För att lyckas och trivas i den här anställningen är det viktigt att du:

- är strukturerad och ansvarstagande med ett bra ordningssinne,
- är noggrann och uppmärksam,
- kan ta till dig ny teknik och nya datorprogram, samt
- kan kommunicera på ett tydligt sätt och är van att säkerställa att budskap når fram.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Som tentamensvakt hos oss får du inte vara student vid Mittuniversitetet eller vid annan högskola/universitet.

Du som söker behöver kunna arbeta såväl dagtid som kvällstid på vardagar och helger.

Anställning och tillträde
Som tentamensvakt vid Mittuniversitetet har du en s k intermittent anställning. Det innebär att du kommer att tillhöra en personalpool och anställs vid varje enskilt tillfälle (vaktuppdrag) och får ekonomisk ersättning per timme. Hur mycket man får arbeta som tentamensvakt varierar, eftersom du blir erbjuden arbete när behov finns.

Erbjudande
Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Sök tjänsten i dag!

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef, [email protected] Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Följ gärna oss på Facebook Manpower Sverige (Sundsvall) och Instagram manpowerSundsvall där vi uppdaterar de senaste nyheterna! Visa mindre

Administratör Härnösand

Ansök    Nov 9    Randstad AB    Registrator
Arbetsbeskrivning Gillar du att skapa ordning och reda samt att arbeta enligt tydliga regler och riktlinjer? Är du dessutom en fena på administration?  Vi söker nu en administratör till vår kund i Härnösand. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknandet arbete. Du trivs i såväl självständigt arbete som i samarbete med andra.  Låter detta som en tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan redan idag!   Som konsult hos Randstad är du anställd h... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Gillar du att skapa ordning och reda samt att arbeta enligt tydliga regler och riktlinjer? Är du dessutom en fena på administration? 


Vi söker nu en administratör till vår kund i Härnösand. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknandet arbete. Du trivs i såväl självständigt arbete som i samarbete med andra. 
Låter detta som en tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan redan idag!
 
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Här  arbetar du enligt tydliga regler och riktlinjer samt i enlighet med sekretess. Arbetsuppgifterna består av registratorsuppgifter så som:
Postöppning
Sortering
Skanning 
Diarieföring av inkommande och upprättade handlingar
Övrig administration, exempelvis möteshantering och utlämnande av allmän handling


Arbetstider
Deltid, 50%. Arbetstid: Dagtid mån-fre. 
Uppdraget är tidsbegränsat ca 3 månader.

Kvalifikationer
I detta uppdrag krävs det att du har lätt för att ta till dig instruktioner. Du är ansvarstagande, tar initiativ samt arbetar noggrant och strukturerat.  Du har även god samarbetsförmåga.  


Du behöver även:
Gymnasial utbildning
Mycket goda kunskaper i Svenska
Ett vårdat språkbruk i både tal och skrift

Det är meriterande om du tidigare arbetat med registratur och arkiv.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
5 års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter.

Ansökan
Ansök snarast, då behovet är omgående, dock senast 2020-11-20, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.


För information: Ingela Gulliksson, Konsultchef, [email protected] 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Huvudregistrator Sundsvall

Ansök    Jan 29    CSN    Registrator
Till den administrativa enheten söker vi nu en huvudregistrator. Myndigheten ser över registraturen varför du tillsammans med enhetens registratorer i hög grad kommer att vara med och påverka hur CSN:s registratur ska formas inför framtiden. Utöver ditt huvudsakliga ansvar för registrering och hantering av myndighetens allmänna handlingar kommer du att ha en arbetsfördelande roll gentemot myndighetens registratorer och vara processledare för dokument- och... Visa mer
Till den administrativa enheten söker vi nu en huvudregistrator. Myndigheten ser över registraturen varför du tillsammans med enhetens registratorer i hög grad kommer att vara med och påverka hur CSN:s registratur ska formas inför framtiden.

Utöver ditt huvudsakliga ansvar för registrering och hantering av myndighetens allmänna handlingar kommer du att ha en arbetsfördelande roll gentemot myndighetens registratorer och vara processledare för dokument- och ärendehanteringssystemet Lex. Du kommer att koordinera arbetet vid CSN:s registratur och ansvara för utlämnande av allmänna handlingar vid förfrågningar och för CSN:s posthantering. I rollen genomför du viss utbildning och lämnar support till myndighetens medarbetare.

I rollen som huvudregistrator kommer du att: 


• ansvara för att processer och rutiner inom registraturen utvecklas och underhålls
• ansvara för att inkomna handlingar bedöms, registreras och hanteras i enlighet med gällande regelverk
• ansvara för att inkomna ärenden diarieförs och att relevanta handlingar upprättas i våra diariesystem tillsammans med ansvariga handläggare lämna ut allmänna handlingar
• ge stöd i dokumenthanteringsfrågor och frågor rörande offentlighet och sekretess till medarbetarna på myndigheten i samråd med verksarkivarien tillse att arkivarbetet, hanteras i enlighet med gällande regelverk och enligt myndighetens rutiner
• upprätthålla och utveckla kvalitetssäkrade, enhetliga och effektiva informationshanteringsprocesser
• ha andra kvalificerade arbetsuppgifter, exempelvis utredningar och utveckling av rutiner och riktlinjer m.m.

Som huvudregistrator har du ett nära samarbete med chefen för den administrativa enheten, Rättsavdelningen, och myndighetens verksarkivarie. I din roll förväntas du dessutom medverka till att kvalitetssäkra och utveckla diarieprocessen.

Kvalifikationer 

Vi söker dig med en högskole- eller universitetsexamen inom arkiv-/informationskunskap, juridik, samhälls-/statsvetenskap, offentlig förvaltning eller motsvarande som arbetsgivaren finner relevant för uppdraget alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du har mångårig erfarenhet av arbete som registrator inom offentlig verksamhet med goda kunskaper gällande styrande lagar och förordningar. Vi lägger vikt vid att du har god kunskap om den lagstiftning och de förordningar som reglerar hanteringen av allmänna handlingar. 

Det är meriterande om du är diplomerad registrator eller har annan bakgrund som vi bedömer likvärdig. Det är även meriterande om du har arbetat som huvudregistrator.

Du har arbetat med offentlighets- och sekretesslagstiftning samt Dataskyddsförordningen, GDPR och har därmed god kunskap om dessa. Erfarenhet av det ärendehanteringssystem som CSN använder, Lex, är meriterande men det går lika bra med andra dokument- och ärendehanteringssystem.

Arbetet som huvudregistrator innebär både interna och externa kontakter. Vi förutsätter att du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Du har goda IT-kunskaper och vill arbeta för en effektiv, tidsenlig och digital informationshantering.

Som person har du god samarbetsförmåga, du arbetar bra med andra, lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. För att lyckas i rollen är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Du är initiativtagande och ansvarsfull samt driver dina processer vidare.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningsform
Tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Omfattning
Heltid

Önskat startdatum
Tillträde enligt överenskommelse.

Referens
HR/2020:15

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 2020-02-12.

Vår rekryteringsprocess

Ansökan utan personligt brev - på CSN bryr vi oss om din tid. Du är därför välkommen att söka genom att registrera endast ditt cv och istället för ditt personliga brev svarar du på ett antal utvalda frågor! Dina personuppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. 

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Om CSN

Utbildning är en av sakerna som tar oss framåt i livet. På CSN administrerar vi det svenska studiestödet. Vi bidrar till att förverkliga människors drömmar och mål, varje dag. CSN finns på elva orter i Sverige och vårt huvudkontor ligger i Sundsvall.

Arbetsglädjen hos våra medarbetare är viktig. Som anställd på CSN ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, massagesubvention, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar, avtalstimmar samt arbetstidsförkortning.

Vi vill ge alla medarbetare möjligheten att växa och utmanas. CSN är i ständig utveckling, och det är också alla vi som jobbar här. Visa mindre

DIGG i Sundsvall söker en arkivarie

Ansök    Sep 6    Manpower    Registrator
Är du en självgående, lösningsorienterad och kvalitetsmedveten person som drivs av att effektivisera? Vill du vara en viktig del av DIGGs arbete med arkivering och administration? Trivs du i en roll där arbetsuppgifterna väldigt mycket handlar om ordning och reda? Då är jobbet som arkivarie helt rätt för dig! Det här är ett konsultuppdrag som varar i tre månader med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos DIGG. ... Visa mer
Är du en självgående, lösningsorienterad och kvalitetsmedveten person som drivs av att effektivisera? Vill du vara en viktig del av DIGGs arbete med arkivering och administration? Trivs du i en roll där arbetsuppgifterna väldigt mycket handlar om ordning och reda? Då är jobbet som arkivarie helt rätt för dig!

Det här är ett konsultuppdrag som varar i tre månader med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos DIGG.

Vad innebär jobbet som arkivarie?

I rollen kommer du främst att arbeta med registrering, arkivering av dokument och arbeta med att utveckla administrativa processer samt utbildning av personal i att ordna och förteckna arkiv. Tjänsten är på heltid och du arbetar kontorstider.

Du kommer bland annat att:

* ordna och förteckna arkiv, bedöma som behöver sparas och vad som kan gallras
* upprätta klassificeringssystem, processer och styrande dokument på området
* utbilda delar av personalen i att ordna och förteckna arkiv
* andra arbetsinsatser inom området kan vara aktuella

Vem är du?

Som arkivarie är det viktigt att man är en social och utåtriktad person med känsla för såväl ordning och reda som relationer. En stor portion energi och tålamod kommer att ta dig långt, samtidigt som det är viktigt att du noggrann när du löser dina administrativa uppgifter. Att ha väl fungerande rutiner är ett av DIGGs mål och där har du en viktig roll. Tidigare erfarenhet av att utbilda samt erfarenhet av e-arkiv är meriterande men inget krav.

Vi söker dig som:

* har några års erfarenhet inom området

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten i dag!

I den här rekryteringen samarbetar DIGG med Manpower. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ideal Shala, [email protected]

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre

Registrator/arkivhandläggare till rättsenhet Nord, rättsavdelningen

ÄR DU REDO FÖR EN STÖRRE UPPGIFT? Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv. Varje dag. Tillsammans representerar vi en stor bredd av olika kompetenser och bakgrunder. Med oss kommer du utvecklas som människa och få erfarenheter för livet.  ARBETSPLATSBESKRIVNING Rättsavdelningen är en nationell avdelning inom Polismyndigheten. Avdelningen är organiserad i tre processenheter (rättsligt styrning och stöd, förvaltningsrätt och informatio... Visa mer
ÄR DU REDO FÖR EN STÖRRE UPPGIFT?
Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv. Varje dag. Tillsammans representerar vi en stor bredd av olika kompetenser och bakgrunder. Med oss kommer du utvecklas som människa och få erfarenheter för livet. 
ARBETSPLATSBESKRIVNING
Rättsavdelningen är en nationell avdelning inom Polismyndigheten. Avdelningen är organiserad i tre processenheter (rättsligt styrning och stöd, förvaltningsrätt och informationsförvaltning) samt sju regionala rättsenheter och ett kansli.
Vid rättsenhet Nord arbetar för närvarande sammanlagt sex grupper inom områdena rättstillämpning, förvaltningsrätt och informationsförvaltning. Vi söker en registrator/arkivhandläggare som vill arbeta för gruppen Informationsförvaltning. Placering kommer att vara i Sundsvall. Resor kan krävas i tjänsten.
ARBETSBESKRIVNING
Som registrator/arkivhandläggare är du ett viktigt verksamhetsstöd i Polismyndighetens hantering av allmänna handlingar och mellan- och centralarkiv
ansvara för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring
bedöma och hantera allmänna handlingar i enlighet med regelverket och interna bestämmelser
deltar i postöppning, fördelar inkomande post och e-post, diarieför handlingar m.fl. arbetsuppgifter inom informationsförvaltningens ansvarsområde
göra sökningar och plockar fram ärenden till medarbetare inom Polismyndigheten och till allmänheten, försäkringsbolag, andra myndigheter, massmedia m.fl.
tillsammans med övriga medarbetare ständigt förbättra diarieföringen av allmänna handlingar
informerar och utbildar medarbetare i diarieföring i allmänna diariet
sköta interna lån av handlingar av akter
in- och utsortering av handlingar, genomföra gallring, delta i ordnande och förtecknande.
deltar i leveranser till andra arkivdepåer och ta emot leveranser till enhetens mellan-och centralarkiv
även andra arbetsuppgifter inom rättsenhetens ansvarsområde kan förekomma



KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som:
Har avklarad gymnasieutbildning
Goda kunskaper i Officepaketet
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
Erfarenhet av registrators- och arkivarbete inom offentlig förvaltning

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:
Erfarenhet att arbeta i digitala dokument- och ärendehantering.
Arkivvetenskap 30hp/20p eller motsvarande utbildning inom arkivvård, ordnande och förtecknande.
Erfarenhet av at ordna och förteckna arkiv med it-stöd.
Kunskaper om de bestämmelser som reglerar verksamhetsområdet såsom
Offentlighets- och sekretesslagen, Tryckfrihetsförordningen, Förvaltningslagen och Arkivlagen

Personliga egenskaper
Struktur, noggrannhet och ordningssinne är en förutsättning för ett professionellt utförande av arbetsuppgifterna. Du kan arbeta självständigt såväl som i grupp. Du är serviceinriktad, omdömesgill och ansvarstagande, har god problemlösningsförmåga och har ett eget driv utifrån givna ramar. Du har god pedagogisk förmåga. Det kräver även att du har en utpräglad förmåga att snabbt kunna växla i arbetstempo och arbetsuppgifter. Du ska även kunna utföra visst fysiskt ansträngande arbete, såsom exempelvis att lyfta arkivkartonger i samband med leverans. Stor vikt kommer att läggas vid den personliga lämpligheten.


KONTAKTPERSONER
Susanne Bäcklund, Gruppchef, tfn 010- 568 18 86
Ayda Ghabil, HR-konsult [email protected]
Fackliga företrädare
Fredrik Bergh/SACO, tfn 010-563 91 37
Sofia Ask/Polisförbundet, tfn 010-563 87 10
Johan Gertz/Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92
Karna Tillheden/SEKO Polisen, tfn 0732-490 422

ÖVRIG INFORMATION
Anställningen
Anställningsform: Allmän visstidsanställning t.o.m. 2020-12-31
Arbetsort: Sundsvall
Arbetstid: Dagtid, Flextid tillämpas
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till [email protected] senast den 24 januari 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A662.751/2019 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med ref.nr A662.751/2019 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm. 
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Registrator till Barn- och Utbildningsförvaltningen

Barn- och utbildningsförvaltningen söker en Registrator Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Vi gör det goda livet möjligt" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn. Politikernas och förvaltningsledningens mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet. Våra medarbetare är viktiga f... Visa mer
Barn- och utbildningsförvaltningen söker en Registrator

Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Vi gör det goda livet möjligt" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn. Politikernas och förvaltningsledningens mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet.

Våra medarbetare är viktiga för oss!

Då vår registrator inom kort går i pension söker vi nu en ersättare till barn och utbildningskontorets stabsenhet. På staben finns funktioner inom administration/handläggning, juridik, utredning, kommunikation och it samt kommunens aktivitetsansvar.

Arbetsuppgifter 

Som barn- och utbildningsförvaltningens registrator ansvara du för administrativa uppgifter som att registrera och diarieföra inkommen post, handlingar och avtal i vårt ärendehanteringssystem Public 360. Vid utlämnande av handlingar kan du komma att ansvara för sekretessprövningar. Du kommer också att ansvara för dokumenthantering och arkivering, informationshanteringsplan samt uppgifter kopplade till dataskyddsförordningen exempel utlämnade av registerutdrag.  Du förväntas vara ett stöd för chefer, politiker och andra kollegor i administrativa och juridiska frågor kopplat till offentlighets- och sekretesslagen.

En del av den här tjänsten innehåller även andra typer av administrativa arbetsuppgifter såsom skapandet av blanketter, administration kopplat till expediering av olika typer av beslut och yttranden. Du kommer även att stödja vår nämndsekreterare i delar av nämndprocessen. Förvaltningen och kommunen som helhet är inne i en stor förändringsresa och behovet av administrativt stöd varierar och det gör att du behöver vara beredd på att ibland även hantera andra arbetsuppgifter inom administration.

Kvalifikationer 

Du bör ha lämplig eftergymnasial utbildning med inriktning samhälls-/statsvetenskap, juridik, offentlig förvaltning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. För att lyckas i rollen behöver du ha kunskap om politiskt styrda organisationer och goda kunskaper i lagar och förordningar som styr offentlig förvaltning, speciellt inom offentlighet och sekretess samt arkiv. Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta som registrator. Eftersom vårt diarium och vår nämndprocess är digital är det viktigt för oss att du som söker har kunskap och vana att arbeta med modern teknik. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Officepaketet och det är meriterande om du har erfarenhet av ärendehanteringssystem, gärna Public 360. 

För att du ska trivas i den här rollen behöver du vara en person med ett omdöme, trygghet och stabilitet som gör att du kan arbeta självgående och strukturerat samt vara noggrann. Eftersom du kommer ha ett nära samarbete med personer både inom och utanför förvaltningen är det en självklarhet att du har en god samarbetsförmåga och alltid försöker skapa bästa möjliga möte med de du möter i ditt arbete. Då arbetet innebär att behandla och till viss del producera formella texter är det av största vikt att du har förmågan att uttrycka dig väl i svenska språket, i såväl tal som skrift.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Visst låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan!

Upplysningar om tjänsten lämnas av

Anna Fürst, stabschef, tel. 073-280 71 94 

Facklig företrädare

TCO - Lena Lundqvist, Vision, tel. 060-19 24 10

Anställningen

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast.
Urval och intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden.

I Sundsvalls kommun arbetar vi aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.

Vi tillämpar rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: http://www.raddning.info/om-oss/arbeta-hos-oss/deltidsbrandman.html

Varmt välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är; 2020-02-09.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre