Sundsvall är inne i ett spännande skede. Flera projekt pågår för att utveckla staden och organisationen med nya verksamheter och kommunikationsvägar. Sundsvall växer och kompetensbehovet är stort. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, förändra och uppleva.
Här har du chansen att vara med från starten när Sundsvalls kommun lanserar sitt nya kontaktcenter Kontakt Sundsvall. Vi erbjuder en viktig och intressant roll där din kompetens inom service k... Visa mer
Sundsvall är inne i ett spännande skede. Flera projekt pågår för att utveckla staden och organisationen med nya verksamheter och kommunikationsvägar. Sundsvall växer och kompetensbehovet är stort. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, förändra och uppleva.
Här har du chansen att vara med från starten när Sundsvalls kommun lanserar sitt nya kontaktcenter Kontakt Sundsvall. Vi erbjuder en viktig och intressant roll där din kompetens inom service kommer att vara i fokus. Du är en problemlösare som ser möjligheter och har en vilja att hitta effektiva lösningar. I vårt team, som ständigt arbetar med att utveckla verksamheten, får du vara en aktiv del och bidra till vår fortsatta framgång. Om du har ett intresse för samhällsfrågor och drivs av att leverera service i toppklass, kan detta vara ditt nästa steg.
Genom Kontakt Sundsvall ska vi öka tillgängligheten och kunna ge svar på frågor och ärenden av varierande omfattning redan vid första kontakt. Kontakt Sundsvalls främsta uppdrag är att samordna kommunens service enligt principen "En väg in" genom att ge medborgare och företagare vägledning, information och kvalificerad service.
ARBETSUPPGIFTER
Som kommunvägledare är du expert på kundservice och lämnar information och vägleder om kommunens verksamheter. Du guidar våra medborgare och företag via telefon och andra kanaler som exempelvis chatt, e-post och reception. Du arbetar för att lösa ärenden vid första kontakt och tar ägarskap för de ärenden du tar emot.
Vidare huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Stöttar medborgare i att använda e-tjänster och appar.
- Gör bedömningar om ärenden ska hanteras direkt eller lotsas vidare enligt fastställd rutin.
- Använder och dokumenterar i de verksamhetssystem som krävs.
- Arbeta mot målsättningar såsom hanteringstider, antal ärenden och kundnöjdhet.
Din arbetsdag är schemalagd och du kommer att arbeta i skift på vardagar, kvällar och helger. Du behöver ha ett anpassat och flexibelt arbetssätt då dagen kan vara uppdelad på olika arbetsuppgifter.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med fullgjord gymnasieutbildning, det är meriterande om din gymnasiala utbildning har en samhällsvetenskaplig inriktning. Eftergymnasial utbildning eller akademiska högskolepoäng inom service, administration, kommunikation eller annan dokumenterad utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig är önskvärt.
Du har erfarenhet av att arbeta med ärendehantering i flera kanaler på kontaktcenter eller liknande, samt har erfarenhet av att dagligen möta kunder via mejl, chatt och telefon. Det är meriterande om du har arbetat i en politisk styrd organisation eller myndighet samt har en förståelse för samhällsfrågor och olika myndigheters ansvar på en övergripande nivå.
Självklart har du mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samtidigt som du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska. Har du god språkförmåga i andra språk är det meriterande. Du har väldigt god förmåga att läsa, förstå, bearbeta och förmedla information via telefon och skriftligt, därför kan tester och arbetsprov genomföras.
Vi söker dig som har:
• Mycket goda datorkunskaper och erfarenhet av att arbeta i många olika IT-system.
• Goda kunskaper i Officepaketet och Word.
• Erfarenhet av flera olika verksamhetssystem såsom ärendehantering, telefonisystem, kartsystem eller liknande.
Som person har du lätt för att samarbeta med andra människor och är serviceinriktad vilket visar sig genom din vilja att hjälpa andra samt din ansträngning för att leverera goda lösningar. Vi ser att du är pedagogisk, kommunikativ och har en förmåga att identifiera invånares behov. Som kommunvägledare behöver du vara flexibel och anpassa dig utifrån vad situationer kräver. Det innebär att du under ett samtal kan behöva växla mellan olika verksamhetssystem, hantera flera separata frågeställningar eller behöva anpassa dig till snabba förändringar.
ÖVRIGT
Tester och arbetsprov kan bli aktuellt i den här rekryteringsprocessen.
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.
I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Visa mindre