Lediga jobb som Kommunikationsstrateg i Sundsvall

Se lediga jobb som Kommunikationsstrateg i Sundsvall. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Sundsvall som finns hos arbetsgivaren.

Kommunikatör till Sundfrakt!

Vill du ta nästa steg i karriären i en koncern som präglas av förändring och nytänk, där du får nyttja dina färdigheter inom PR och kommunikation? Sundfrakt satsar för framtiden och söker nu en kommunikatör som vill vara med och skapa förutsättningar för deras resa i en tid av förändring och omställning. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN I rollen som kommunikatör hos Sundfrakt är ditt huvudsakliga uppdrag att säkerstäl... Visa mer
Vill du ta nästa steg i karriären i en koncern som präglas av förändring och nytänk, där du får nyttja dina färdigheter inom PR och kommunikation? Sundfrakt satsar för framtiden och söker nu en kommunikatör som vill vara med och skapa förutsättningar för deras resa i en tid av förändring och omställning. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN

I rollen som kommunikatör hos Sundfrakt är ditt huvudsakliga uppdrag att säkerställa en enhetlig kommunikationsplan för hela koncernen. Du kommer att arbeta med att utveckla, implementera och kvalitetssäkra företagets kommunikationsstrategier, i nära samarbete med andra funktioner och externa partners.

Du erbjuds
- Ett varierande arbete där du får nyttja din spetskompetens inom kommunikation
- Att bidra till en hållbar utveckling för såväl samhälle som näringsliv
- Goda utvecklingsmöjligheter i en koncern där värdeorden är glädje, engagemang och lyhördhet

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Följa upp och uppdatera strategisk kommunikationsplan, innehållande varumärkesstrategi och grafisk profil
* Samla in verksamhetsinformation samt skapa, publicera och uppdatera innehåll i olika digitala kanaler
* Ta fram interna och externa presentationsmaterial och mallar i enlighet med grafisk profil
* Projektleda hållbarhetsredovisningen avseende texter, layout, bilder och korrekturläsning
* Agera rådgivare och stötta chefer och medarbetare gällande kommunikationsfrågor


VI SÖKER DIG SOM


* Har en eftergymnasial utbildning, lägst YH med inriktning PR och kommunikation eller liknande
* Är en skicklig skribent med god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, på både svenska och engelska
* Har förmåga att anpassa språk och budskap till olika mottagare
* Har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
* Har erfarenhet av att skapa innehåll i sociala medier
* Innehar B-körkort


Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att arbeta med kundfokuserad marknadsföring
- Erfarenhet av bild och bildredigering
- Erfarenhet av intern kommunikation

Om du har en profolio får du gärna lägga med den i din ansökan.

För att trivas på Sundfrakt ser vi att du är lyhörd, en riktig lagspelare med ett prestigelöst arbetssätt. Du har en förmåga att skapa och sprida god stämning samtidigt som du har ett stort engagemang för att nå gemensamma mål.

Vidare ser vi att du är:
- Självgående
- Kvalitetsmedveten
- Affärsinriktad
- Inspirerande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Sundfrakt AB, moderbolaget i Sundfraktkoncernen och kärnverksamheten i densamma, är ett av Sveriges största maskin- och logistikföretag med stort fokus påhållbar logistik. De erbjuder transport- och logistiktjänster inom affärsområdena Anläggning, Tank & Bulk och Logistik & Miljö och levererar över hela Sverige men även utanför landets gränser. Sundfrakt arbetar proaktivt och tillsammans med kunderna för att tillse att de fortsatt levererar klimatsmartare logistik- och maskintjänster samt produkter med hög kvalitet, för såväl dagens som morgondagens marknad. Sundfraktgruppen består av bolagen i koncernen, Sundfrakt, Åkerigrus, Alltank och Deltaterminal. Visa mindre

Beredskapsstrateg till Region Västernorrland

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningens kansli har en bred verksamhet med bland annat administration av politiska sammanträden, diarieföring, säkerhet/krisberedskap... Visa mer
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Regionledningsförvaltningens kansli har en bred verksamhet med bland annat administration av politiska sammanträden, diarieföring, säkerhet/krisberedskap, ärendehantering och juridik.

Knutet till det stärkta behovet av utveckling inom området civilt försvar förstärker nu Region Västernorrland med ytterligare en beredskapsstrateg.

Regionledningsförvaltningen har tre huvudsakliga uppdrag:
- Att utifrån lagstiftning och regelverk styra och stödja verksamheterna.
- Att erbjuda stöd och service till verksamheternas processer och utveckling.
- Att ge stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen och regionledningen.

ROLLEN SOM STRATEG

Till de huvudsakliga arbetsuppgifterna ingår att ha del av det strategiska ansvaret för arbetet med det civila försvaret och att utifrån lagstiftning och överenskommelser samordna planeringen och uppbyggnaden av det civila försvaret i regionens olika verksamheter.
I arbetet ingår även att bereda underlag för rapportering och uppföljning både internt och externt samt att stödja den regionala kris- och beredskapsfunktionen.

Du kommer även att spela en viktig roll i det pågående arbetet med att utveckla regionens ledning/styrning ang civilförsvar, krisberedskap och katastrofmedicin.

I de huvudsakliga arbetsuppgifterna ingår att ha del av det strategiska ansvaret för arbetet med det civila försvaret och att utifrån lagstiftning och överenskommelser samordna planeringen och uppbyggnaden av det civila försvaret i regionens olika verksamheter.
I arbetet ingår även att bereda underlag för rapportering och uppföljning både internt och externt.

Vi söker dig som har akademisk utbildning som anses relevant av arbetsgivaren, det är meriterande om du har sjukvårdsutbildning.

Vi ser att du har flerårig dokumenterad arbetslivserfarenhet inom området civil beredskap, det är meriterande om du har god insyn i Regionens organisation samt har arbetat med krisberedskap och civilt försvar inom region eller annan offentlig organisation tidigare.
Du som söker har även goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
Vi söker dig som är strukturerad och ansvarstagande med ett strategiskt arbetssätt, som trivs med att både arbeta självständigt samt i grupp. Du har lätt för att knyta nya kontakter och ser det breda perspektivet för ett långsiktigt hållbart resultat. Du är tydlig och lyssnar, kommunicerar och samarbetar på ett konstruktivt sätt

Tjänsten är placerad i Sundsvall/Härnösand/Sollefteå/Örnsköldsvik och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.

Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Vi söker Informatör – marknadsansvarig med LSS-kunskap

Kompis Assistans EF erbjuder personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna. Sedan 1995 har vi byggt Kompis Assistans som idéburen verksamhet, genom ömsesidig förståelse, gott bemötande och gemenskap. Vår ledning arbetar tillsammans med våra stödfunktioner för att ge bästa support och service till våra kunder samt deras personliga assistenter. Allt för att vara det tryggaste valet av assistansanordnare, för kunder och medarbetare, nu- och i framtiden. K... Visa mer
Kompis Assistans EF erbjuder personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna. Sedan 1995 har vi byggt Kompis Assistans som idéburen verksamhet, genom ömsesidig förståelse, gott bemötande och gemenskap. Vår ledning arbetar tillsammans med våra stödfunktioner för att ge bästa support och service till våra kunder samt deras personliga assistenter. Allt för att vara det tryggaste valet av assistansanordnare, för kunder och medarbetare, nu- och i framtiden. Kompisandan är hjärtat i Kompis. Den är ett resultat av det sätt på vilket medlemmarna i Kompis har byggt verksamheten genom åren. Kompisandan står för trygghet, som skapas genom ömsesidig förståelse, gott bemötande och gemenskap.

Därför ska du välja Kompis Assistans

Som idéburen verksamhet gör vi skillnad i vår bransch. Vi har korta beslutsvägar och ett prestigelöst förhållningssätt där individen står i fokus. Vi kommer ge dig stor självständighet och frihet i ditt arbete med ett tillhörande mandat. Vi förstår alla vikten av att det är vi gemensamt som gör skillnad för våra kunder och medarbetare.

Vi söker Informatör - marknadsansvarig

Peter, vår nuvarande kollega, går i pension så nu söker vi hans efterträdare.

I rollen som Informatör - marknadsansvarig arbetar du med att på olika sätt föra ut Kompis Assistans budskap, tex när vi träffar presumtiva kunder, mässor, rekryteringsmässor samt stora eller små evenemang.

Du har ansvar att sköta all administration kring både nya intresserade kunder samt nya kunder som vill anlita Kompis. Du kommer också medverka och komma med förslag till att utveckla befintliga processer och rutiner. Du är med andra ord ansvarig för upprätta, underhålla och utveckla vårt CRM-system.

Du behöver ha en administrativ förmåga då du tillsammans med verksamhetsledaren ansvarar för att all kunddokumentation (nya kunder) följer gällande lagar och regler, samt är juridiskt korrekt.

I din roll som marknadsansvarig har du ansvaret för att upprätta, underhålla och utvärdera Kompis marknadsplan, gemensamma aktiviteter, både på lokal och nationell nivå. Du är även med och genomför vissa av dessa aktiviteter.

Du är närmsta chef för en marknadsassistent som arbetar deltid.

En annan del i rollen är att vara proaktiv och lyhörd för det som händer i branschen samt kunna analysera eventuella konsekvenser, möjligheter och risker.

Vi söker dig som har:

- Utbildning inom strategisk marknadsföring eller liknande

- Stor kunskap av LSS-lagstiftningen, då helst inom personlig assistans

- Erfarenhet av att arbeta med relationsskapande försäljning

- Du känner dig hemma i en digital miljö, och du förstår värdet av att använda system och sociala medier i ditt arbete

- Körkort

För att lyckas i denna roll så måste du kunna planera din arbetstid. Du måste ha ett genuint intresse för andra människor samt ha personliga egenskaper som tjänstvillig, social och kommunikativ. Som person är du positiv, med eget driv och resultatfokus och van att nå uppsatta mål. Då det ingår resor behöver du ha möjlighet att övernatta på annan ort ibland.

Du är en del av företagets ledningsgrupp och är van att arbeta strategiskt och långsiktigt med hela organisationen. Tjänsten är tillsvidare med sex månaders provanställning på heltid.

Placeringsort: Sundsvall, Borlänge, Hässleholm eller Stockholm alternativt annan ort arbetsgivaren bedömer lämplig.

Mer om Kompis Assistans

Vi har cirka 650 medarbetare av vilka de flesta är personliga assistenter. Våra stödfunktioner är centralt samlade i Borlänge som tillsammans med ledningen runt om i landet ger support och service till hela företaget för att hålla hög kvalité i utförandet av personlig assistans. Vi arbetar aktivt med att påverka assistansbranschens utveckling på olika arenor och anpassar oss kontinuerligt till branschens förutsättningar. Vi omsätter cirka 200 mkr per år och har en finansiellt stark position för framtiden.

Välkommen med din ansökan. Vi intervjuar kontinuerligt och tjänsten kan därmed tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Visa mindre

Kommunikatör

Ansök    Aug 16    SCA Wood AB    Kommunikationsstrateg
SCA Wood AB En hållbar arbetsplats – en renare värld På SCA har vi en tydlig plan för våra medarbetare. Den hänger ihop med vårt syfte: att med skogens kraft bidra till en hållbar framtid. Oavsett var du är i livet har vi plats för dig som vill utveckla och utvecklas, göra skillnad och tänka nytt. För när våra medarbetare växer, växer även vår verksamhet. Din nästa utmaning SCA Trä är ett av fyra affärsområden inom SCA koncernen. Vi tillverkar förädl... Visa mer
SCA Wood AB

En hållbar arbetsplats – en renare värld

På SCA har vi en tydlig plan för våra medarbetare. Den hänger ihop med vårt syfte: att med skogens kraft bidra till en hållbar framtid. Oavsett var du är i livet har vi plats för dig som vill utveckla och utvecklas, göra skillnad och tänka nytt. För när våra medarbetare växer, växer även vår verksamhet.

Din nästa utmaning

SCA Trä är ett av fyra affärsområden inom SCA koncernen. Vi tillverkar förädlade trävaror för den europeiska bygghandeln och träindustrier över hela världen. Våra kunder och medarbetare finns över hela världen vilket ställer extra höga krav på vår organisation och hur vi kommunicerar.

Som kommunikatör har du ett mångsidigt och stimulerande arbete där du självständigt utvecklar vår intern- och externkommunikation med kundnyttan och organisationens framgång som drivkraft. Du projektleder och driver olika former av kommunikationsinsatser, stora som små, ofta i olika projektstadier, parallellt. Du arbetar främst operativt men även till viss del strategiskt. Du bistår i kommunikationsfrågor gentemot ledning och medarbetare. Du bidrar med att utveckla vårt arbetssätt för framgångsrik digitalisering. Du medverkar till synergierna mellan intern- och externkommunikation.
Rollen är baserad i Sundsvall med inslag av resor, främst inrikes.

Vem är du?

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller likvärdig utbildning. Du är en erfaren kommunikatör och projektledare med stort kundfokus. Du testar gärna nya sätt att kommunicera och har ett stort intresse för den digitala utveckling som krävs för att vi ska ligga i framkant. Du är en duktig skribent och hanterar såväl engelska som svenska flytande i både tal och skrift.
I denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en utåtriktad och förändringsbenägen person som tar initiativ och agerar med fokus på organisationens framgång och våra kunders förväntningar. Du får saker gjorda. Du trivs med att resa runt på våra olika enheter och arbetar prestigelöst tillsammans med våra medarbetare och ledare. Din inställning speglar SCAs kärnvärden; respekt, högklassighet och ansvar. 

Vad erbjuder vi dig?

Hållbarhet, innovation och omtanke genomsyrar allt vi gör inom SCA och därför är vi intresserade av individer som vill göra skillnad och vågar tänka nytt. På SCA bryr vi oss om dig som anställd. Vi strävar efter en hälsosam arbetsmiljö som ger dig förutsättningar för ett hållbart och roligt arbetsliv, oavsett var du är i livet.

På SCA har vi en tydlig plan för våra medarbetare. Den hänger ihop med vårt syfte: att med skogens kraft bidra till en hållbar framtid. Oavsett var du är i livet har vi plats för dig som vill utveckla och utvecklas, göra skillnad och tänka nytt. För när våra medarbetare växer, växer även vår verksamhet.

Vill du veta mer?

För mer information om tjänsten: Vanessa, Pihlström, 060-19 31 71, [email protected].
För mer information om rekryteringsprocessen: Alma Henriksson, 090-154045, [email protected].
Facklig företrädare: Jessica, Mohri, 060-19 31 55, [email protected].
Sista ansökningsdag är: 2021-09-05

Om SCA

Kärnan i SCAs verksamhet är den växande skogen, Europas största privata skogsinnehav. Kring denna unika resurs har vi byggt en välutvecklad värdekedja baserad på förnybar råvara från våra egna och andras skogar. Vi erbjuder förpackningspapper, massa, trävaror, förnybar energi, tjänster för skogsägare och effektiva transportlösningar. Visa mindre

TWINROLL SÖKER CONTENT CREATION MANAGER!

TWINROLL SÖKER CONTENT CREATION MANAGER! Twinroll är företaget bakom webbutiken whitepouches.com som är en snabbt växande e-handelsplats med fokus på export av tobaksfritt snus över hela världen. För Twinrolls räkning letar vi nu dig som vill ha en nyckelroll i deras globala expansionsresa. Uppdraget är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sker via T.O.R partner, men du anställs direkt av Twinroll. OM TJÄNSTEN Som Content Crea... Visa mer
TWINROLL SÖKER CONTENT CREATION MANAGER!

Twinroll är företaget bakom webbutiken whitepouches.com som är en snabbt växande e-handelsplats med fokus på export av tobaksfritt snus över hela världen. För Twinrolls räkning letar vi nu dig som vill ha en nyckelroll i deras globala expansionsresa.

Uppdraget är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sker via T.O.R partner, men du anställs direkt av Twinroll.

OM TJÄNSTEN

Som Content Creation Manager på Twinroll kommer du att ansvara för att utveckla och genomföra strategier för digitalt innehåll, vilket inkluderar sociala medier, videor och bilder som går i linje med Twinrolls syfte och mål. Du kommer även att ansvara för att mäta och analysera prestandan för digitalt innehåll för att säkerställa att innehållet når ut till rätt målgrupp och genererar resultat.

DIN PROFIL

För att kvalificera för denna tjänst, bör du ha ett brinnande intresse av att skapa och distribuera högkvalitativt digitalt innehåll. Vi ser gärna att du har erfarenhet av marknadsföring och kommunikation och kan uttrycka dig väl i engelska. Kan du finska är det väldigt bra, men inte ett krav.

Vi söker dig som är intresserad av branschtrender och håller dig uppdaterad inom skapande av digitalt innehåll. Det är meriterande om du har erfarenhet av social mediamarketing.

Du kommer att arbeta i system för att skapa digitalt innehåll, tex. Photoshop, Storyblocks och Figma. Har du tidigare arbetat med Klaviyo och Centra så är det bra, men inte ett krav

VAD TWINROLL ERBJUDER

Twinroll erbjuder en dynamiskt och fartfylld arbetsmiljö. Du kommer få möjlighet att påverka företagets digitala strategi och arbeta tillsammans med ett engagerat team.

Om du är en kreativ och driven person med passion för skapande av digitalt innehåll och marknadsföring på sociala medier, sök då tjänsten som Content Creation Managent!

START: Enligt överenskommelse

ANSTÄLLNINGSFORM: Tillsvidareanställning

OMFATTNING: Heltid

PLACERINGSORT: Sundsvall

URVAL: Löpande

ANSVARIG REKRYTERARE: Emma Hallin [email protected] Visa mindre

TWINROLL SÖKER CONTENT CREATION MANAGER!

Ansök    Feb 16    T.O.R Partner AB    Kommunikationsstrateg
TWINROLL SÖKER CONTENT CREATION MANAGER! Twinroll är företaget bakom webbutiken whitepouches.com som är en snabbt växande e-handelsplats med fokus på export av tobaksfritt snus över hela världen. För Twinrolls räkning letar vi nu dig som vill ha en nyckelroll i deras globala expansionsresa. Uppdraget är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sker via T.O.R partner, men du anställs direkt av Twinroll. OM TJÄNSTEN Som Content Crea... Visa mer
TWINROLL SÖKER CONTENT CREATION MANAGER!

Twinroll är företaget bakom webbutiken whitepouches.com som är en snabbt växande e-handelsplats med fokus på export av tobaksfritt snus över hela världen. För Twinrolls räkning letar vi nu dig som vill ha en nyckelroll i deras globala expansionsresa.

Uppdraget är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sker via T.O.R partner, men du anställs direkt av Twinroll.

OM TJÄNSTEN

Som Content Creation Manager på Twinroll kommer du att ansvara för att utveckla och genomföra strategier för digitalt innehåll, vilket inkluderar sociala medier, videor och bilder som går i linje med Twinrolls syfte och mål. Du kommer även att ansvara för att mäta och analysera prestandan för digitalt innehåll för att säkerställa att innehållet når ut till rätt målgrupp och genererar resultat.

DIN PROFIL

För att kvalificera för denna tjänst, bör du ha ett brinnande intresse av att skapa och distribuera högkvalitativt digitalt innehåll. Vi ser gärna att du har erfarenhet av marknadsföring och kommunikation och kan uttrycka dig väl i engelska. Kan du finska är det väldigt bra, men inte ett krav.

Vi söker dig som är intresserad av branschtrender och håller dig uppdaterad inom skapande av digitalt innehåll. Det är meriterande om du har erfarenhet av social mediamarketing.

Du kommer att arbeta i system för att skapa digitalt innehåll, tex. Photoshop, Storyblocks och Figma. Har du tidigare arbetat med Klaviyo och Centra så är det bra, men inte ett krav

VAD TWINROLL ERBJUDER

Twinroll erbjuder en dynamiskt och fartfylld arbetsmiljö. Du kommer få möjlighet att påverka företagets digitala strategi och arbeta tillsammans med ett engagerat team.

Om du är en kreativ och driven person med passion för skapande av digitalt innehåll och marknadsföring på sociala medier, sök då tjänsten som Content Creation Managent!

START: Enligt överenskommelse

ANSTÄLLNINGSFORM: Tillsvidareanställning

OMFATTNING: Heltid

PLACERINGSORT: Sundsvall

URVAL: Löpande

ANSVARIG REKRYTERARE: Emma Hallin [email protected] Visa mindre

Driven kommunikationsstrateg som vill leda och utveckla

Vill du leda arbetet med att skapa en sammanhållen och proaktiv kommunikation för DIGG? Har du erfarenhet av strategisk kommunikation och varumärkesarbete samt förmåga att leda team i hög förändringstakt mot gemensamma mål? Då är det här ett jobb för dig!  Om jobbet Vi söker dig som kan och vill arbeta med två parallella uppdrag. Dels som ledare för kommunikationsteamet men också som kommunikationsstrateg. I båda uppdragen kommer du att utveckla och driv... Visa mer
Vill du leda arbetet med att skapa en sammanhållen och proaktiv kommunikation för DIGG? Har du erfarenhet av strategisk kommunikation och varumärkesarbete samt förmåga att leda team i hög förändringstakt mot gemensamma mål? Då är det här ett jobb för dig! 

Om jobbet

Vi söker dig som kan och vill arbeta med två parallella uppdrag. Dels som ledare för kommunikationsteamet men också som kommunikationsstrateg. I båda uppdragen kommer du att utveckla och driva kommunikationsområdet framåt i enlighet med DIGG:s uppsatta mål. Målet är att DIGG:s kommunikation blir ännu mer enhetlig, sammanhållen och proaktiv samt att myndighetens varumärke ytterligare förstärks. Som ledare för teamet kommer du att ansvara för intern och extern kommunikation och driva både det operativa och det strategiska arbetet genom att leda och samordna DIGG:s kommunikationsinsatser. Du kommer också att kontinuerligt utveckla och effektivisera arbetssätt och metoder, driva förändringar genom att skapa förutsättningar, delaktighet och god dialog. Du uppnår resultat genom att skapa förtroende och tillit till dina medarbetare. Idag arbetar fem personer inom teamet som planeras att utökas. I rollen ingår personal-, resultat- och budgetansvar. 

Tjänsten är placerad inom leveransområdet Styrning och stöd och du rapporterar till leveransområdeschefen.

I ditt uppdrag som kommunikationsstrateg arbetar du med att planera och följa upp kommunikationsarbetet, du tar fram budskap och ger strategiskt stöd inom kommunikation till verksamhet och ledning. Att samordna kommunikationsinsatser med andra organisationer och myndigheter ingår också i ditt uppdrag. Du hanterar kortsiktiga och långsiktiga uppdrag parallellt.

Om dig

För att lyckas och trivas i det här jobbet behöver du tycka om att arbeta både operativt och strategiskt. Du har erfarenhet av att leda team och förmåga att skapa engagemang och resultat. Att utveckla ett team och en verksamhet som växer och förändras över tid, kommer att vara din vardag. 

Som person är det naturligt för dig att se till helheten. Du tar ansvar för att förstå och agera i enlighet med DIGG:s roll och uppdrag på en övergripande nivå. Du har lätt för att sätta dig in i och växla mellan olika perspektiv och ser till hela verksamhetens bästa i beslut och handling. Du har gott omdöme, är kommunikativ och har en god analytisk förmåga.

Du har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt. Du är samhällsintresserad och har god kunskap om hur samhället styrs och förståelse för arbete i en politiskt styrd organisation. I det här jobbet är det viktigt att du kan förstå den offentliga förvaltningens verksamheter och digitaliseringens möjligheter att utveckla dessa. 

Du har arbetat i flera år i närtid med kommunikation och varumärkesarbete inom offentlig verksamhet och är en van beställare av kommunikationstjänster. Du har mycket god kompetens i att självständigt leda och genomföra utvecklingsuppdrag inom området och har erfarenhet av och brinner för att arbeta med digitalisering och verksamhetsutveckling.

Har du chefserfarenhet inom offentlig förvaltning alternativt erfarenhet av att leda grupper är det meriterande.

Du har en akademisk utbildning om minst 3 år eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Om DIGG och vad vi erbjuder
DIGG är ung myndighet med ett stort växande uppdrag. Vi formar fortfarande vår verksamhet, vår kultur och våra arbetssätt. Vi sitter i moderna aktivitetsbaserade lokaler i centrala Sundsvall och erbjuder nu dig möjligheten att få vara med att utveckla vår verksamhet och skapa nytta med oss på DIGG!

Vi erbjuder en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Anställningen inleds med sex månaders provanställning.
Placeringsort är Sundvall.
Resor förekommer och antal kan variera över tid
Säkerhet har hög prioritet för oss på DIGG. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här.

Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande med vårt urval och med cv-lös rekrytering. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är 30 maj 2021.

Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta Leveransområdeschef Chanett Edlund på tel 010-484 73 35. Facklig kontaktperson är Åsa Fridholm, ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Visa mindre

Sundsvall Energi söker en kommunikationsstrateg

Målet och drivkraften för oss på Sundsvall Energi är att våra verksamheter el, fjärrvärme, fjärrkyla, energitjänster och återvinning ska vara bra både för människorna och miljön samt bidra till Sundsvallsregionens fortsatta utveckling. Vi är det lokala alternativet på energimarknaden och står för mod, helhetssyn och öppenhet i våra relationer. Den huvudsakliga produktionen av fjärrvärme och el sker vid Korstaverket. Vid Blåberget hanterar vi avfall för mat... Visa mer
Målet och drivkraften för oss på Sundsvall Energi är att våra verksamheter el, fjärrvärme, fjärrkyla, energitjänster och återvinning ska vara bra både för människorna och miljön samt bidra till Sundsvallsregionens fortsatta utveckling. Vi är det lokala alternativet på energimarknaden och står för mod, helhetssyn och öppenhet i våra relationer. Den huvudsakliga produktionen av fjärrvärme och el sker vid Korstaverket. Vid Blåberget hanterar vi avfall för material- och energiåtervinning samt deponering. Sundsvall Energi ägs av Sundsvalls kommun och ingår i Stadsbacken AB. Vi är cirka 110 medarbetare och omsätter cirka 680 Mkr. Vi arbetar för en hållbar utveckling i Sundsvall och lägger stor vikt vid en jämställd och drogfri arbetsplats.

ARBETSUPPGIFTER
Sundsvall Energi söker en:
Kommunikationsstrateg

Vi söker dig som tillsammans med motiverade och kompetenta medarbetare vill arbeta klimatsmart och bidra till att utveckla Sundsvall. Du kommer att arbeta med verksamhetsutveckling och administrativa uppgifter.

Som Kommunikationsstrateg kommer du bland annat att:

• Utveckla, planera, driva samt följa upp den interna och externa kommunikationen
• Ytterst ansvara för varumärkeskommunikationen inkl. planera och följa upp marknadsföringskampanjer samt övriga marknadsaktiviteter
• Ansvara för press- och PR-frågor samt framställande av pressmeddelanden
• Ansvara för strategisk kommunikationsplanering och vara rådgivande inom kommunikationsfrågor
• Ansvara för samt utveckla, producera och publicera innehåll för digitala kanaler såsom webb, sociala medier och intranät
• Löpande arbeta med omvärlds- och nyhetsbevakning

Du är en erfaren skribent med god förmåga att kommunicera på svenska och engelska samt har goda kunskaper i Indesign och Photoshop.

Som Kommunikationsstrateg ingår du i bolagets krisledning och har ett nära samarbete med VD och chefsgrupp. Tjänsten innefattar budgetansvar.

Befattningen Kommunikationsstrateg är direkt underställd Avdelningschef Administration.

KVALIFIKATIONER
Akademisk utbildning inom kommunikation, journalistik eller motsvarande samt mångårig erfarenhet av arbete med strategisk kommunikation och mediebevakning.

Erfarenhet inom PR- och mediekommunikation ses som meriterande.

Som person är du drivande och målmedveten, engagerad, lojal och ansvarstagande. Du har hög samarbetsförmåga som bidrar till goda relationer samt är analytisk och strategisk.

Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav. B-körkort.

ÖVRIGT
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och tillträde enligt överenskommelse.

Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in.

Vi verkar för en drog och alkoholfri arbetsmiljö och genomför därför obligatoriskt drog och alkoholtest vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Välkommen med din ansökan på https://sundsvallenergi.se/om-oss/lediga-jobb/

Sista ansökningsdag är 2021-06-20

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman för Sundsvalls kommun, klicka på länken: http://www.raddning.info/om-oss/arbeta-hos-oss/deltidsbrandman.html Visa mindre

Digital strateg som vill vara med och skapa framtidens Sundsvall

Sundsvall växer och kompetensbehovet är stort. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, förändra och uppleva. Du vill framåt. Det vill vi med. Du vill vara med och göra skillnad för medborgarna och skapa framtidens Sundsvall. Vi söker en digital strateg som vill leda utvecklingen av behovsanpassade digitala tjänster med medborgare, medarbetare och kunder i fokus. I din roll bidrar du till kommunkoncernens digitalisering och varumärkesarbete. Du bli... Visa mer
Sundsvall växer och kompetensbehovet är stort. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, förändra och uppleva. Du vill framåt. Det vill vi med. Du vill vara med och göra skillnad för medborgarna och skapa framtidens Sundsvall.

Vi söker en digital strateg som vill leda utvecklingen av behovsanpassade digitala tjänster med medborgare, medarbetare och kunder i fokus. I din roll bidrar du till kommunkoncernens digitalisering och varumärkesarbete. Du blir direkt underställd kommunikationsdirektören och får nio kollegor på kommunstyrelsekontorets kommunikationsavdelning.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer främst att arbeta med att utveckla och förbättra den digitala upplevelsen för kommuninvånare och medarbetare. Med ett strategiskt tänk jobbar du för att knyta samman våra digitala kanaler och skapar en effektivare kommunikation och en mer lyckad kundresa som resultat.

Du kommer att ingå i ett tvärfunktionellt team som leder digitaliseringsarbetet i kommunkoncernen och du agerar som en länk mellan kommunikationsavdelningen och avdelningen för digitalisering och innovation.

Du kommer exempelvis att jobba med att:

• leda och samordna arbetet med att skapa behovsdrivna digitala tjänster och webbplatser
• samordna och utveckla kommunens övergripande digitala kanaler så att de samverkar, är optimerade, tillgängliga och integrerade
• initiera, samordna, delta i och följa upp utvecklingsprojekt
• leda ett team för arbetet med digitala kanaler
• utveckla styrningsprinciper, arbetssätt och uppföljning för digitala kanaler
• ge råd om hur organisationen kan agera i digitala kanaler

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som tillsammans med kollegor och samarbetspartners vill göra Sundsvall ännu bättre. Du har ett stort fokus på att agera och få saker att hända, och du har en fin förmåga att samarbeta och samverka med andra.

Du har:

• stor vana av att leda digitala processer och team, gärna av att leda arbete i agila team
• flera års framgångsrikt arbete med optimering och utveckling av digitala kanaler
• goda kunskaper inom interaktionsdesign och användarcentrerad utveckling
• erfarenhet att arbeta med och beställa tjänster av externa leverantörer
• förståelse för teknikens möjligheter, intresse för nya trender och framtida tekniska lösningar
• goda kunskaper om tillgänglighet och viljan att vara med och skapa ett mer inkluderande samhälle, där digital tillgänglighet är en självklarhet för alla

För att lyckas i rollen behöver du ha en stor personlig mognad och ett kommunikativt förhållningssätt. Du är utåtriktad och lyhörd. Som person är du framåtdrivande med siktet inställt på att uppnå våra gemensamma mål.

Ett krav för tjänsten är att du har en relevant akademisk examen eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga.

ÖVRIGT
Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. Drogtest är obligatoriskt vid nyanställning. Utdrag ur belastningsregistret kan komma begäras. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: http://www.raddning.info/om-oss/arbeta-hos-oss/deltidsbrandman.html

Sista ansökningsdag 2021-01-03

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Kommunikationsstrateg till Mitthem

Mitthem Bostaden är en viktig del i människors liv och med vår vision vill vi förmedla både trygghet, glädje och att vi tillsammans med våra hyresgäster skapar ett hem att trivas i.  Mitthem är Sundsvalls största hyresvärd med cirka 5 800 lägenheter. Bolaget ägs av Sundsvalls kommun genom Stadsbacken AB. Mitthem befinner sig sedan några år tillbaka i en expansiv fas med både nyproduktion och omfattande underhåll. Vi har ca 50 anställda där hälften ä... Visa mer
Mitthem

Bostaden är en viktig del i människors liv och med vår vision vill vi förmedla både trygghet, glädje och att vi tillsammans med våra hyresgäster skapar ett hem
att trivas i. 

Mitthem är Sundsvalls största hyresvärd med cirka 5 800 lägenheter. Bolaget ägs av Sundsvalls kommun genom Stadsbacken AB. Mitthem befinner sig sedan några år tillbaka i en expansiv fas med både nyproduktion och omfattande underhåll. Vi har ca 50 anställda där hälften är kvinnor och hälften är män.

Mitthems målområden är hållbarhet, engagerade medarbetare, nöjda kunder, starkare Sundsvallsregion och stark ekonomi. Internt följer vi vår värdegrund – lojalitet, ansvar, engagemang, respekt och glädje.

Uppdraget

Som kommunikationsstrateg ansvarar du för den strategiska planeringen av bolagets interna och externa kommunikation samt för profileringen av vårt varumärke genom vår grafiska profil, externa webb och sociala medier. Du är även den som ger stöd till organisationen i press- och mediefrågor.

Förväntningar

Vi söker dig som har akademisk examen inom kommunikation eller motsvarande utbildning som vi bedömer relevant. Du har flerårig och aktuell erfarenhet av brett kommunikationsarbete och har god kunskap i Officepaketet och Indesign. Du har goda kunskaper i svenska språket och du formulerar dig väl i tal och skrift, B-körkort är ett krav.

För att lyckas i rollen som kommunikationsstrateg är du är trygg i dig själv och visar gott omdöme vid uttalanden, ageranden och beslut. Du har god förmåga att strukturera och organisera ditt arbete, är drivande och arbetar självständigt genom att ta ansvar och eget initiativ. Du är kreativ och kommer med idéer och nya angreppsätt. Du har förmåga att tänka strategiskt och har ett brett perspektiv på olika frågor.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mitthem erbjuder

I rollen som kommunikationsstrateg kommer du att ingå i ett härligt och engagerat gäng kollegor med hög kompetens. Som nyanställd hos oss får du en utförlig introduktion där du får kunskap om de egna arbetsuppgifterna, organisationen och en god inblick i hur verksamheten fungerar i stort. Utöver det så erbjuder vi friskvårdsbidrag, friskvårdstimme och flextid.

Övrigt Anställningen är ett vikariat på heltid i ett år med tillträde enligt överenskommelse.

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och slutkandidaten kommer att drogtestas. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Vill du veta mer?

Anette Bergman, Chef affärsstöd, tfn 060-13 95 45
Elisabet Lundgren, HR-konsult, tfn 060-19 19 39

Fackliga företrädare Kristina Jonsson, Vision, tfn 060-13 95 52
Torbjörn Sjödin, Ledarna tfn 060-13 95 22

Sista ansökningsdag är 2020-03-06. Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre