Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför tänker vi nytt och använder den senaste tekniken för att förenkla och förbättra, utveckla och leverera it-tjänsterna för den svenska socialförsäkringen. Välkommen till en av Sveriges största it-avdelningar.
Vi söker nu fler medarbetar... Visa mer
Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför tänker vi nytt och använder den senaste tekniken för att förenkla och förbättra, utveckla och leverera it-tjänsterna för den svenska socialförsäkringen. Välkommen till en av Sveriges största it-avdelningar.
Vi söker nu fler medarbetare med kunskap och erfarenhet inom området realtidskommunikation vilket inkluderar tjänster så som telefoni-, contact center-, chatt-, e-post- och digitala mötestjänster, som vill vara med att vidareutveckla vår nuvarande leverans. Vi säkerställer att tekniken fungerar för att Sveriges medborgare ska kunna få kontakt med Försäkringskassan via våra olika dialogformer. Vi arbetar med hela kedjan - från utveckling till produktion och förvaltning av produkter och tjänster. Vi satsar på ny teknik med hög kvalité och söker dig som vill vara med på vår fortsatta resa för it-tjänster som levereras i den dagliga kontakten med Sveriges medborgare
Utveckling, drift och förvaltning av Kollaborationsplattformar
Du kommer huvudsakligen att arbeta med utveckling, drift, förvaltning och support av produkter inom Kollaborationsområdet för Försäkringskassan och våra anslutna myndigheter. Specifikt handlar det om realtidskommunikationsplattformen för kundinteraktioner i olika dialogformer så som ljud, bild, tal och text, dvs telefoni, digitalt möte, chatt och e-post. Det innefattar konfiguration, integration, utveckling och förvaltning av dessa plattformar.
Du stödjer våra kunder, löser incidenter och problem, deltar i ändringshantering, testning, verifiering samt genomför kvalitetshöjande åtgärder i den dagliga driften. Detta innebär att du löpande jobbar med ständiga förbättringar och genomför kvalitetshöjande åtgärder i den dagliga produktionen, vilket också innebär att visst tekniskt underhåll behöver planeras och genomföras utanför ordinarie kontorstid, som i sin tur kräver god dialog med övriga teamet och flexibelt kunna planera sin arbetsdag. Beredskapsarbete kan bli aktuellt.
Arbetet innehåller flera kontaktytor i verksamheten och kräver därmed god kommunikativ förmåga för att fånga och förstå verksamhetens behov, en fallenhet för att skapa förtroende och behålla goda relationer samt att vara positivt inställd till ett ständigt förändringsarbete.
I arbetsuppgifterna ingår även att delta i projektarbete som representant för Kollaborationsområdet i syfte att säkra produktion och att nödvändiga aktiviteter genomförs för en lyckad leverans.
Vi ser gärna att du är stationerad i Sundsvall då teamets placering huvudsakligen är i Sundsvall. Annan placeringsort så som Stockholm eller Lidköping kan diskuteras men resor kommer då att krävas för vissa arbetsuppgifter.
Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.
Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.
Vi söker dig som
• har slutförd gymnasieutbildning eller kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har teknisk kunskap och erfarenhet av lösningar för contact center, dialoghantering, telefoni, digitala möten, chatt, e-post
• har teknisk kunskap och erfarenhet av att arbeta med Windows Server och Active Directory
• har teknisk kunskap och erfarenhet av utveckling med skriptbaserade språk
• ha god förståelse för grundläggande infrastrukturtjänster som certifikatshantering, kommunikation, brandväggar, DNS etc.
• har god förmåga att fånga och förstå verksamhetsbehov
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat
• samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål
• har god kommunikativ förmåga, i tal och skrift.
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor.
• har goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.
Det är meriterande om du
• har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har erfarenhet av att arbeta med drift och driftrelaterade processer baserat på ITIL
• har god förståelse för infrastrukturarkitektur
• har goda praktiska erfarenheter och scriptkunskaper i Powershell och/eller Javascript
• har teknisk kunskap och erfarenhet av att arbeta med certifikathantering
• har teknisk kunskap och erfarenhet av Skype for Business
• har teknisk kunskap och erfarenhet av Teams och/eller Zoom
• har teknisk kunskap och erfarenhet av SCOM för konfiguration och hantering av larm
• har teknisk kunskap och erfarenhet av Anywhere365
• har teknisk kunskap och erfarenhet av Competella Communication Suite
• har teknisk kunskap och erfarenhet av Linux
• har teknisk kunskap och erfarenhet av Grafana.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genonomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i rekryteringsarbetet. Placeringsort: Sundsvall men Stockholm eller Lidköping kan diskuteras.
Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs
Kontaktpersoner
Chef: Marcus Gryhed 010-112 01 70 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Stefan Dahlberg 010-116 45 16 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackliga representanter: ST Marie Nordenfjäll, Saco-S: Ann Wiström och för Seko: Eliza Grundström. Dessa nås via vår växel 08-786 90 00.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 20:e augusti 2024. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Intervjuer kommer huvudsakligen att ske under v35 men kan även ske löpande under annonseringsperioden.
Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till BankID kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.
Visa mindre