Lediga jobb AxÖ Consulting AB i Sundsvall

Se alla lediga jobb från AxÖ Consulting AB i Sundsvall. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Sundsvall som finns inom det yrket.

Arbetsmiljöingenjör till Circulose

Nytt
Arbetsmiljöingenjör till Circulose Är du en drivande arbetsmiljöingenjör som vill forma en goda arbetsmiljö i vår nya fabrik? I denna roll får du både strategiskt och operativt ansvar för att skapa en säker, trivsam och effektiv arbetsplats från grunden. Varmt välkommen med din ansökan!   Om företaget Circulose är ett textilåtervinningsföretag med en unik teknologi och en produkt - CIRCULOSE ® - som framställs av 100% textilavfall, huvudsakligen bom... Visa mer
Arbetsmiljöingenjör till Circulose

Är du en drivande arbetsmiljöingenjör som vill forma en goda arbetsmiljö i vår nya fabrik? I denna roll får du både strategiskt och operativt ansvar för att skapa en säker, trivsam och effektiv arbetsplats från grunden.

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Om företaget

Circulose är ett textilåtervinningsföretag med en unik teknologi och en produkt - CIRCULOSE ® - som framställs av 100% textilavfall, huvudsakligen bomull. Företagets mission är att leda övergången till cirkulärt mode genom att göra textilåtervinning i stora skala tillgänglig.

 

Om rollen

Vi söker en Arbetsmiljöingenjör som vill ta ett strategiskt och operativt ansvar för arbetsmiljön i vår nya fabrik. Rollen är central för att skapa och upprätthålla en säker, trivsam och effektiv arbetsmiljö i hela verksamheten. Du kommer att driva utvecklingen av vårt systematiska arbetsmiljöarbete (SAM), implementera förebyggande åtgärder såsom säkra rutiner för bryt och lås, och fungera som expertstöd till driften, med fokus på kontinuerliga förbättringar och långsiktig säkerhet.

Du rapporterar till HSEQ-manager och samarbetar med skyddsorganisation, HR och ledning i arbetsmiljöfrågor.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Stötta driftorganisationen i riskanalyser, skyddsronder och arbetsmiljöutredningar.
- Identifiera, planera och följa upp förbättrande åtgärder inom arbetsmiljö, ergonomi och säkerhet. Bidra med brandteknisk kompetens – t.ex. brandskyddsorganisation, utbildning och egenkontroller.
- Delta i utredning av tillbud och olyckor, samt säkerställa att lärdomar implementeras.
- Arbeta nära produktionen med revisioner, uppföljningar och observationer i den dagliga verksamheten.
- Utveckla rutiner, instruktioner och utbildningsmaterial inom arbetsmiljöområdet, inklusive säker energihantering och bryt- och låsprocedurer vid arbete på maskiner.
- Delta i projekt kopplade till teknik, maskinsäkerhet och processförändringar.

 

Den du är

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

- Högskoleutbildning inom arbetsmiljö, miljö, teknik eller motsvarande.
- Minst 2–3 års erfarenhet av arbetsmiljöarbete inom industri, produktion eller liknande verksamhet.
- God kunskap om Arbetsmiljölagen, AFS:ar och tillhörande föreskrifter.
- Erfarenhet av riskbedömningar, olycksutredningar och systematiskt arbetsmiljöarbete. Grundläggande kunskaper inom brandteknik och brandskyddsarbete.
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Vi tror att du är en positiv, nyfiken och framåtlutad person som drivs av att göra skillnad och ständigt förbättra. Du har en naturlig förmåga att kommunicera och trivs lika bra ute i produktionen som på kontoret. Du är lösningsorienterad och tar ansvar för att driva arbetet framåt.  Du är trygg i att samarbeta med olika yrkesgrupper och nivåer i organisationen och inspirerar andra genom ditt engagemang och din professionalism.

Det här erbjuder vi

Här får du vara med från början och utveckla arbetsmiljöfunktionen i vår nya fabrik. Du arbetar nära driften, har stor påverkan på processer och beslut. Du får en viktig roll i arbetet med att skapa en säker, trivsam och effektiv arbetsmiljö från grunden.

Är du redo för nästa steg i din karriär som arbetsmiljöingenjör? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vår spännande resa! Urval sker löpande. Sista ansökningsdag 27 november.

 

Kontaktuppgifter

Lisa Fagerström, rekryteringskonsult, 076-824 17 89

Jonathan Mellåker, HSEQ manager, 070-22 13 529

 





AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Lösningsorienterad HR-generalist

Är du en lösningsorienterad HR-generalist som vill vara med och bygga något helt nytt från grunden? Nu har du chansen att ta en nyckelroll i uppstarten av CircuIose nya fabrik. Från dag ett börjar du skapa och forma HR-funktionen. Du får en unik möjlighet att kombinera operativt HR-arbete med strategiskt utvecklingsansvar. Varmt välkommen med din ansökan!   Om företaget Circulose är ett textilåtervinningsföretag med en unik teknologi och en produkt -... Visa mer
Är du en lösningsorienterad HR-generalist som vill vara med och bygga något helt nytt från grunden? Nu har du chansen att ta en nyckelroll i uppstarten av CircuIose nya fabrik.

Från dag ett börjar du skapa och forma HR-funktionen. Du får en unik möjlighet att kombinera operativt HR-arbete med strategiskt utvecklingsansvar. Varmt välkommen med din ansökan!

 

Om företaget

Circulose är ett textilåtervinningsföretag med en unik teknologi och en produkt - CIRCULOSE ® - som framställs av 100% textilavfall, huvudsakligen bomull. Företagets mission är att leda övergången till cirkulärt mode genom att göra textilåtervinning i stora skala tillgänglig

 

Om rollen

I uppstarten av vår fabrik i Sundsvall blir du som HR-generalist en nyckelperson i arbetet med att bygga en professionell, hållbar och engagerande arbetsplats från grunden. Du får ett brett ansvar där du både etablerar och driver processer inom rekrytering, introduktion, kompetensutveckling och personaladministration.

En viktig del av uppdraget är att stötta chefer och medarbetare i frågor som rör arbetsrätt, arbetsmiljö och utveckling, samtidigt som du bidrar till att stärka vår kultur och vårt arbetsgivarvarumärke. Rollen innebär också att analysera nyckeltal, delta i arbetsmiljö- och hälsoarbete samt driva HR-projekt och förbättringsinitiativ som ökar engagemang, trivsel och hållbarhet i hela organisationen.

Du rapporterar till platschefen och samarbetar med chefer inom produktion, projekt /underhåll, HSEQ, ekonomi, försäljning och externa aktörer som fackliga representanter och företagshälsovård.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Ansvara för onboarding och utbildning av nya medarbetare.
- Ge rådgivning till chefer i personalärenden och arbetsrättsliga frågor samt delta i förhandlingar.
- Genomföra rekryteringsaktiviteter inklusive annonsering, urval, intervjuer och referenstagning.
- Administrera personaldokumentation och anställningsavtal.
- Delta i planering och genomförande av utvecklingssamtal och kompetenskartläggningar.
- Hantera rehabiliteringsärenden och samverka med företagshälsovården.
- Driva aktiviteter för medarbetarengagemang, mångfald och inkludering.
- Föra statistik och rapportera HR-relaterade nyckeltal till ledningen.

 

Den du är

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

- Högskoleutbildning inom HR/personalvetenskap eller motsvarande erfarenhet.
- Minst 3–5 års erfarenhet av brett HR-arbete.
- God kunskap om arbetsrätt, arbetsmiljölagstiftning och fackliga relationer.
- Vana vid HR-system och Officepaketet.
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift.

Vi tror att du är en strukturerad, kommunikativ och lösningsorienterad person som trivs i en bred roll. Du bygger relationer och förtroende, är tydlig i din rådgivning och kan växla mellan operativt och strategiskt arbete. Självständighet, flexibilitet och initiativförmåga är viktiga i vår dynamiska uppstartsmiljö.

 

Det här erbjuder vi

Här får du vara med från början och forma HR-funktionen i en ny fabrik. Du arbetar nära verksamheten, har stor påverkan på processer och beslut och får en nyckelroll i att utveckla en professionell, hållbar och engagerande arbetsplats från grunden.

Är du redo för nästa steg i din HR-karriär? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vår spännande resa! Urval sker löpande. Sista ansökningsdag 28 oktober.

 

Kontaktuppgifter

Lisa Fagerström, rekryteringskonsult, 076-824 17 89

Anders Jeppsson, platschef, 076-116 70 36

 

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Norra Skog söker Chef för Vägbyrån

Ansök    Maj 3    AxÖ Consulting AB    Jägmästare
Vi söker en engagerad chef för Vägbyrån inom Norra Skog Vägbyrån ansvarar för projektering, produktion, besiktning och underhåll av skogsbilvägar samt konsulttjänster kopplat till privata skogsbilvägar. Uppdraget innebär att arbeta med utvecklingen av Vägbyråns tjänster som del av Norra Skogs affärsmodell. Detta arbete sker i nära samarbete med Norra Skogs operativa virkesområden. Arbetet innebär bland annat strategisk affärsplanering och strategiska ... Visa mer
Vi söker en engagerad chef för Vägbyrån inom Norra Skog

Vägbyrån ansvarar för projektering, produktion, besiktning och underhåll av skogsbilvägar samt konsulttjänster kopplat till privata skogsbilvägar.

Uppdraget innebär att arbeta med utvecklingen av Vägbyråns tjänster som del av Norra Skogs affärsmodell. Detta arbete sker i nära samarbete med Norra Skogs operativa virkesområden.

Arbetet innebär bland annat strategisk affärsplanering och strategiska utvecklingsaktiviteter inom Vägbyrån, samt marknadsplanering och marknadsföring av Vägbyråns tjänster.

 Till din hjälp har du 7 kompetenta vägspecialister som du kommer att ha personalansvar över.

Den vi söker

Vi söker dig som relevant högskoleutbildning inom skog/teknik/ekonomi.

Du har ledarerfarenhet och erfarenhet att leda på distans. Vidare har du erfarenhet av och intresse för hela skogsaffären och privat skogsägande. Du är intresserad av att arbeta med verksamhets- och affärsutveckling. Som person har du förmåga att strukturera och planera arbetet, samtidigt som du är flexibel och lösningsorienterad. Du är kommunikativ och förstår vikten av gott samarbete där du har förmågan att skapa förtroende

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag i en händelserik bransch där utvecklingen står i fokus. Inom Norra Skog har vi goda samarbeten med mycket kunniga och engagerade kollegor som innebär stora möjligheter till utveckling och lärande.

Tjänsten är tillsvidare med placering vid någon av orterna Umeå, Örnsköldsvik, Östersund eller Luleå. Tillträde sker enligt överenskommelse

Välkommen med din ansökan!

Vill du veta mer?

I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med AxÖ Consulting

Närmare upplysningar om tjänsten: Utvecklingschef Norra Skog, Nils Broman 070-693 98 99 eller rekryteringskonsult Ola Pettersson AxÖ Consulting, 070 -377 02 45

Fackliga kontakter: Ledarna, Jörgen Ågren, tfn 070-222 47 04, SACO-Naturvetarna; Tommy Gustavsson, tfn: 070-236 46 95

 



Norra Skog är utsedda till priset Årets arbetsgivare 2024 på näringslivsgalan i Umeå.

Motivering: Hållbarhet både för produkt och personal är en genomgående strävan, och med en stark tro på individens kraft i kollektivet odlas engagemang underifrån. Så byggs en modern arbetsplats – i en traditionell industri – som mer än 9 av 10 anställda rekommenderar åt andra. Och som får branschkollegor att leta jobböppningar. Det är allt annat än ”åt skogen”.

Tack till alla våra medarbetare för att vi tillsammans skapar en hållbar arbetsplats präglad av gemenskap, glädje, jämställdhet och nytänkande

Om Norra Skog??

Norra Skog är inget vanligt företag. Vi är en skogsägarförening med rötter som sträcker sig nästan 100 år tillbaka i tiden. Då som nu verkar vi för att göra familjeskogsägandet så värdefullt som möjligt för skogsägare i Norrland. Det tänker vi fortsätta med, i generationer framåt.

Vårt huvuduppdrag är att skapa värde för föreningens 27 000 medlemmar. Det gör vi genom att erbjuda kunskap, rådgivning och tjänster som gör skogsägandet både enklare och mer lönsamt. Med huvudkontoret i Umeå och ett 40-tal lokalkontor från Tornedalen i norr till Sundsvall i söder verkar vi lokalt och finns nära våra medlemmars skogar.

Att vara värdeskapande är centralt för oss. Vi arbetar dagligen utifrån våra kärnvärden tillsammans, glädje, nytänkande och jämställdhet och ser det som en framgångsfaktor för att skapa en trivsam, utvecklande och hållbar arbetsmiljö.

Koncernen omsätter drygt 5 miljarder kronor, driver tre sågverk, tre förädlingsenheter, en unik stolpfabrik och ett delägande i massaindustrin Husum Pulp AB. Norra Skog har ca 630 anställda medarbetare.? 

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Lambertsson söker Kundcenterchef (Sundsvall)

Lambertsson är en av Skandinaviens största uthyrare och tjänsteleverantörer inom bygg- och industrilösningar. Vi erbjuder totallösningar samt tjänster inom uthyrning, tillfällig-el, kranar, moduler och trafikanordningar. Lambertsson är ett dotterbolag inom Peabkoncernen. Drivs du av att utveckla människor och affärer, skapa tillväxt och bidra till ett mer hållbart byggande? Vi söker dig som kan fortsätta utveckla vårt kundcenter i Sundsvall. Om ro... Visa mer
Lambertsson är en av Skandinaviens största uthyrare och tjänsteleverantörer inom bygg- och industrilösningar. Vi erbjuder totallösningar samt tjänster inom uthyrning, tillfällig-el, kranar, moduler och trafikanordningar. Lambertsson är ett dotterbolag inom Peabkoncernen.



Drivs du av att utveckla människor och affärer, skapa tillväxt och bidra till ett mer hållbart byggande? Vi söker dig som kan fortsätta utveckla vårt kundcenter i Sundsvall.

Om rollen
Vi vill flytta fram positionerna ytterligare på marknaden och söker därför dig som drivs av att arbeta proaktivt för att bidra till att Lambertsson blir kundens självklara val av partner i branschen. Rollen kommer i hög grad att vara kundorienterad. Tid och utrymme kommer att finnas att bearbeta ditt befintliga nätverk men även skapa nya kundrelationer som hjälper oss att ta oss till vårt övergripande tillväxtmål.

Som kundcenterchef har du det övergripande personal-, budget- och resultatansvaret för kundcentret. På kundcentret har du ca 11 direktrapporterande medarbetare. Du ansvarar för att utifrån våra mål utveckla såväl verksamheten som ditt team med fokus på lönsam tillväxt, en hög servicenivå, och en arbetsplats där medarbetarna utvecklas och motiveras.

Om dig

Vi söker dig som har förmågan att stötta, inspirera och leda personalgruppen mot uppsatta mål och utveckla affären. Du skulle beskriva dig som en kundfokuserad person som drivs av att göra affärer. Du har god förståelse och insyn i projektens ekonomiska mål och förutsättningar. Du kan balansera kostnadsmedvetenhet med kunddialog och affärsmässighet. B-körkort är ett krav.

Du är en trygg, närvarande, strukturerad och balanserad ledare, du är duktig på att skapa tillit och en god arbetsmiljö.

Villkor
Lambertsson är det personliga företaget där människan är i fokus. För oss är det viktigt att vara delaktiga, ha möjlighet att påverka och utvecklas på jobbet. Vi erbjuder en utvecklande anställning med bra anställningsvillkor i en organisation som förenar det lilla företagets dynamik med det stora företagets resurser och möjligheter. 

Intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning av tjänsten kan ske innan ansökningstiden gått ut. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Låter det intressant? Tveka inte med att skicka in din ansökan senast 2023-10-01. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Johan Rosenqvist, AxÖ Consulting, tel: 070-326 78 56

Läs mer om oss http://www.lambertsson.com/

I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.



Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Virkesområdeschef till Södra Västernorrland

Ansök    Okt 25    AxÖ Consulting AB    Jägmästare
Norra Skog är en skogsägarförening med rötterna från Norra Skogsägarna och Norrskog. Vår drivkraft är att göra skogsägarlivet i Norrland så värdefullt som möjligt. Vi ägs av ca 27 000 medlemmar och verkar för deras bästa, alltid. Vi arbetar dagligen tillsammans utifrån glädje, nytänkande och jämställdhet och ser det som en framgångsfaktor för att skapa en hållbar arbetsmiljö. Vi företräder den moderna skogsföretagaren och vårt uppdrag är att främja våra... Visa mer
Norra Skog är en skogsägarförening med rötterna från Norra Skogsägarna och Norrskog.

Vår drivkraft är att göra skogsägarlivet i Norrland så värdefullt som möjligt. Vi ägs av ca 27 000 medlemmar och verkar för deras bästa, alltid. Vi arbetar dagligen tillsammans utifrån glädje, nytänkande och jämställdhet och ser det som en framgångsfaktor för att skapa en hållbar arbetsmiljö. Vi företräder den moderna skogsföretagaren och vårt uppdrag är att främja våra medlemmars ekonomiska intresse som skogsägare. Genom nytänkande utvecklar vi skogsägandet och värdet på skogsråvara i norrländska skogar. Därför finns den skogliga organisationen nära skogsägarna, med tio virkesområden och ett 40-tal lokalkontor, från Jämtland i söder till Tornedalen i norr med huvudkontoret i Umeå. Koncernen omsätter drygt 5 miljarder kronor, driver tre sågverk, tre förädlingsenheter, en unik stolpfabrik och ett delägande i massaindustrin Husum Pulp AB. Norra Skog har ca 630 anställda medarbetare.

Är du en driven ledare som söker nya utmaningar?

Nu söker vi en virkesområdeschef till Södra Västernorrland som ska leda den operativa fältverksamheten inom området. I denna roll har du ett strategiskt och övergripande ansvar för affärsplanering och affärsstyrning av skogsaffärer inom Södra Västernorrlands virkesområde. I uppdraget ingår personalansvar för en produktionschef samt 14 skogsinspektorer där ni tillsammans arbetar för att nå gemensamma mål. Tillsammans med produktionschefen sköter du upphandlingar och årliga affärsmöten med lokala entreprenörsresurser i ditt område. Som virkeområdeschef ingår du i fältområdesledningen tillsammans med andra virkesområdeschefer inom fältområde Öst.

Vi söker dig som har intresse av att leda människor

Som virkesområdeschef har du ett stort intresse av att leda människor där du framgångsrikt skapar engagemang och verkar för en god arbetsmiljö som stimulerar till samarbete, kreativitet och resultatfokus. Ledarskapet inom Norra Skog utgår från vår värdegrund; Nytänkande, Tillsammans, jämställdhet, hållbarhet och glädje. Du bör därför förstå vikten av att skapa en kultur som främjar ständiga förbättringar och ett förtroendefullt klimat. Att sätta upp och förmedla tydliga mål samt skapa starka team för din skogliga affärsverksamhet är en förutsättning för att nå framgångar i rollen. Vi söker dig som är en trygg, lyhörd ledare som kan skapa engagemang och delaktighet. Du har en förmåga att motivera, uppmuntra och inspirera dina medarbetare att växa och ta ett eget ansvar för att nå gemensamma mål. Förutom din förmåga att kunna leda dina medarbetare på ett framgångsrikt sätt har du ett genuint personligt engagemang som i sin tur skapar nöjda medlemmar och kunder hos oss.

Vi tror att du har en relevant högskoleutbildning, gärna skoglig, samt erfarenhet av att leda andra människor. Du bör ha en praktisk erfarenhet och en förståelse av kundrelationer och entreprenadkontakter. Vi kommer lägga stor vikt på dina personliga egenskaper.

Vi kommer att erbjuda dig ett spännande arbete i en händelserik och framtidsbransch där utveckling står i fokus. Inom Norra Skog har vi goda samarbeten med mycket kunniga och engagerade kollegor som innebär stora möjligheter till utveckling och lärande.

Innehav av körkort är en förutsättning för uppdraget.

Tjänsten är tillsvidare med placering i Sundsvall

Tillträde sker enligt överenskommelse.

Låter det intressant? Skicka in din ansökan senast 22 november 2023. Intervjuer kan komma att genomföras innan ansökningstiden är över så tveka inte med att skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Vill du veta mer?

Närmare upplysningar om tjänsten Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Olov Eriksson Fältområdeschef Öst, 070-336 05 97 eller Ola Pettersson, Rekryteringskonsult AxÖ Consulting 070-377 02 45

Fackliga kontakter: Ledarna, Jörgen Ågren, tfn 070-222 47 04, SACO-Naturvetarna; Tommy Gustavsson, tfn: 070-236 46 95


 

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Norra Skog söker skogsekonom till skogsbyrån

Ansök    Jun 22    AxÖ Consulting AB    Jägmästare
Norra Skog är en skogsägarförening med rötterna från Norra Skogsägarna och Norrskog. Vår drivkraft är att göra skogsägarlivet i Norrland så värdefullt som möjligt. Vi ägs av ca 27 000 medlemmar och verkar för deras bästa, alltid. Vi arbetar dagligen tillsammans utifrån glädje, nytänkande och jämställdhet och ser det som en framgångsfaktor för att skapa en hållbar arbetsmiljö. Vi företräder den moderna skogsföretagaren och vårt uppdrag är att främja våra... Visa mer
Norra Skog är en skogsägarförening med rötterna från Norra Skogsägarna och Norrskog.

Vår drivkraft är att göra skogsägarlivet i Norrland så värdefullt som möjligt. Vi ägs av ca 27 000 medlemmar och verkar för deras bästa, alltid. Vi arbetar dagligen tillsammans utifrån glädje, nytänkande och jämställdhet och ser det som en framgångsfaktor för att skapa en hållbar arbetsmiljö. Vi företräder den moderna skogsföretagaren och vårt uppdrag är att främja våra medlemmars ekonomiska intresse som skogsägare. Genom nytänkande utvecklar vi skogsägandet och värdet på skogsråvara i norrländska skogar. Därför finns den skogliga organisationen nära skogsägarna, med tio virkesområden och ett 40-tal lokalkontor, från Jämtland i söder till Tornedalen i norr med huvudkontoret i Umeå. Koncernen omsätter drygt 5 miljarder kronor, driver tre sågverk, tre förädlingsenheter, en unik stolpfabrik och ett delägande i massaindustrin Husum Pulp AB. Norra Skog har ca 630 anställda medarbetare.

Om skogsbyrån

Skogsbyrån levererar skogsekonomiska tjänster och fastighetsförmedling till medlemmar och externa kunder. Vi är idag tretton skogsekonomer och sex fastighetsmäklare stationerade på nio orter inom Norra Skogs verksamhetsområde.

Tjänsten

Arbetsuppgifterna innehåller både ekonomiska och juridiska frågor. I arbetet som skogsekonom ingår att erbjuda hjälp och stöd i form av kvalificerad ekonomisk rådgivning i skogliga tjänster. Rådgivningen består av frågor gällande värderingar, fastighetsbeskattning, ägar- och generationsskiften mm. Du kommer att utföra det dagliga arbetet i nära samarbete med skogsinspektorer och Skogsbyråkollegor. Resor ett par dagar/vecka till de lokala kontoren ingår i tjänsten.

Vem är du?

För att passa i rollen ser vi att du är kommunikativ och har förmågan att samarbeta framgångsrikt med olika människor. Du inger förtroende och kan lätt sätta dig in i vad kunden behöver eftersom du har bred erfarenhet i området. Prestigelöst delar du med dig av dina kunskaper till kollegor, och trivs med att informera och tala inför andra. Vidare är du van att driva ditt arbete självständigt på ett effektivt sätt med ordning och reda. Som person är du engagerad och kvalitetsmedveten och du har förmåga att fatta nödvändiga beslut. Du trivs även med att ta stort ansvar, egna initiativ och att göra affärer.

Utbildning/Kvalifikationer

Vi söker dig som har erfarenhet från arbete med skogsekonomi. Du har en högre skoglig utbildning med ekonomisk inriktning eller är civilekonom. Vi ser att du har erfarenhet från arbete med skogsekonomi, värdering, fastighets- och skogsbeskattning. Goda kunskaper i Officepaketet samt det svenska språket både muntligt och skriftligt. Meriterade är kunskaper inom fastighetsbildning, familje- och fastighetsrätt. Kanske har du arbetat som konsult inom ekonomisk eller skoglig rådgivning.

Krav

Civilekonom eller högre skoglig utbildning med ekonomisk inriktning.

Goda kunskaper i Officepaketet.

Goda kunskaper i svenska både muntligt och skriftligt.

Körkort klass B är ett krav.

Meriterande

Kunskaper inom fastighetsbildning, familje- och fastighetsrätt.

Lantmäterikunskaper.

Juridiska kunskaper inom familje- och fastighetsrätt.

Villkor

Tjänsterna är en tillsvidareanställning med placering i  Sundsvall, alternativa stationeringsorter är Sollefteå eller Härnösand.

Tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen in med din ansökan senast 20/8

Vill du veta mer?

Närmare upplysningar om tjänsten: Nina Berglund Lindberg, chef Skogsbyrån, tfn: 072-243 01 34 eller Ola Pettersson rekryteringskonsult AxÖ Consulting, 070-377 02 45

Fackliga företrädare;

Klas Redestig, Unionen tfn: 070 336 04 17

Tommy Gustavsson, SACO-Naturvetarna, tfn: 070-236 46 95

Jörgen Ågren, Ledarna, tfn: 070-222 47 04

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Lambertsson söker Kundcenterchef (Sundsvall)

Ansök    Sep 14    AxÖ Consulting AB    Affärsområdeschef
Lambertsson är en av Skandinaviens största uthyrare och tjänsteleverantörer inom bygg- och industrilösningar. Vi erbjuder totallösningar samt tjänster inom uthyrning, tillfällig-el, kranar, moduler och trafikanordningar. Lambertsson är ett dotterbolag inom Peabkoncernen. Drivs du av att utveckla människor och affärer, skapa tillväxt och bidra till ett mer hållbart byggande? Vi söker dig som kan fortsätta utveckla vårt kundcenter i Sundsvall. Om ro... Visa mer
Lambertsson är en av Skandinaviens största uthyrare och tjänsteleverantörer inom bygg- och industrilösningar. Vi erbjuder totallösningar samt tjänster inom uthyrning, tillfällig-el, kranar, moduler och trafikanordningar. Lambertsson är ett dotterbolag inom Peabkoncernen.



Drivs du av att utveckla människor och affärer, skapa tillväxt och bidra till ett mer hållbart byggande? Vi söker dig som kan fortsätta utveckla vårt kundcenter i Sundsvall.

Om rollen
Vi vill flytta fram positionerna ytterligare på marknaden och söker därför dig som drivs av att arbeta proaktivt för att bidra till att Lambertsson blir kundens självklara val av partner i branschen. Rollen kommer i hög grad att vara kundorienterad. Tid och utrymme kommer att finnas att bearbeta ditt befintliga nätverk men även skapa nya kundrelationer som hjälper oss att ta oss till vårt övergripande tillväxtmål.

Som kundcenterchef har du det övergripande personal-, budget- och resultatansvaret för kundcentret. På kundcentret har du ca 11 direktrapporterande medarbetare. Du ansvarar för att utifrån våra mål utveckla såväl verksamheten som ditt team med fokus på lönsam tillväxt, en hög servicenivå, och en arbetsplats där medarbetarna utvecklas och motiveras.

Om dig

Vi söker dig som har förmågan att stötta, inspirera och leda personalgruppen mot uppsatta mål och utveckla affären. Du skulle beskriva dig som en kundfokuserad person som drivs av att göra affärer. Du har god förståelse och insyn i projektens ekonomiska mål och förutsättningar. Du kan balansera kostnadsmedvetenhet med kunddialog och affärsmässighet. B-körkort är ett krav.

Du är en trygg, närvarande, strukturerad och balanserad ledare, du är duktig på att skapa tillit och en god arbetsmiljö.

Villkor
Lambertsson är det personliga företaget där människan är i fokus. För oss är det viktigt att vara delaktiga, ha möjlighet att påverka och utvecklas på jobbet. Vi erbjuder en utvecklande anställning med bra anställningsvillkor i en organisation som förenar det lilla företagets dynamik med det stora företagets resurser och möjligheter. 

Intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning av tjänsten kan ske innan ansökningstiden gått ut. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Låter det intressant? Tveka inte med att skicka in din ansökan senast 2023-10-01. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Johan Rosenqvist, AxÖ Consulting, tel: 070-326 78 56

Läs mer om oss http://www.lambertsson.com/

I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.



Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Rekryteringskonsult Sundsvall

Rekryteringskonsult till AxÖ Consulting AB Har du erfarenhet av rekrytering och vill vara en del av AxÖ Consultings team? Hos oss får du en spännande roll där du får bidra med dina kunskaper för att utveckla både dig själv och vår kärnverksamhet. Vi jobbar med rekryterings- och konsultlösningar. Vi är ett tight team som arbetar hårt för att vara bäst på marknaden och vi känner en enorm stolthet över det vi gemensamt presterar. Hos oss är det både rolig... Visa mer
Rekryteringskonsult till AxÖ Consulting AB

Har du erfarenhet av rekrytering och vill vara en del av AxÖ Consultings team? Hos oss får du en spännande roll där du får bidra med dina kunskaper för att utveckla både dig själv och vår kärnverksamhet.

Vi jobbar med rekryterings- och konsultlösningar. Vi är ett tight team som arbetar hårt för att vara bäst på marknaden och vi känner en enorm stolthet över det vi gemensamt presterar. Hos oss är det både roligt och utvecklande att jobba!

Vi erbjuder

Att jobba på AxÖ Consulting innebär stor variation och frihet att lägga upp ditt arbete så att det passar både dig och kunderna. Vi utgår från våra kontor i Luleå, Skellefteå, Umeå och Örnsköldsvik, men sitter ibland hos våra kunder. Som medarbetare får du de verktyg som behövs för att kunna lyckas i din arbetsroll. Utöver detta erbjuds du bra villkor, en årlig utvecklingspott samt möjligheten att utforma och påverka ditt arbete framåt.

Vi arbetar i en bransch med högre tempo än de flesta andra och vi låter inget falla mellan stolarna. Det kräver en hög flexibilitet och en ständig förmåga att ställa om mellan arbetsuppgifter. Vi ställer höga krav på oss själva och därför också på vår omgivning och vi kommer att ställa höga krav på dig. I gengäld arbetar vi alltid som ett lag, backar upp varandra när det behövs och låter aldrig någon stå ensam när det blåser. Vi kommer att hjälpa dig att lyckas om du tar med dig rätt attityd och inställning till jobbet.

Arbetsbeskrivning

Som rekryteringskonsult hos oss blir du en viktig del av vårt team där du självständigt driver ditt ansvarsområde och jobbar mot såväl personliga som verksamhetsövergripande mål. Vi arbetar med partnerskap i våra uppdrag och stöttar våra kunder och uppdragsgivare strategiskt längs vägen. Vårt engagemang, ansvar och uthållighet genomsyrar alla våra kontaktytor.

Som rekryteringskonsult får du ett helhetsansvar för dina egna processer, från uppstartsmöte med kund till signering av anställningskontrakt med kandidat och uppföljning. Vi arbetar alltid med genomarbetade kravprofiler innan vi tar oss an ett uppdrag och du kommer att arbeta med både search och annonsering beroende på uppdragets karaktär. Även kundvård och nykundsbearbetning är självklara inslag i din arbetsvardag.

Vem söker vi?

Vi ser att du som söker har erfarenhet av rekrytering och gärna en akademisk utbildning. Vidare är du van vid att jobba konsultativt i kontakt med både kunder och kandidater och du trivs med att arbeta i ett högt tempo med mycket eget ansvar. För att lyckas i rollen har du flytande kunskaper i såväl svenska som engelska, i både tal och skrift.

Som person är du empatisk, självgående och driven. Du trivs med att arbeta i en dynamisk miljö där du själv i många fall sätter ramarna för ditt arbete. Vi ser också att du är förtroendeingivande samt att du tycker om att knyta nya kontakter. Med fördel har du ett lokalt nätverk och är en flitig nätverksbyggare.

Ansökan och information

Placeringsort för tjänsten är vid något av våra kontor i Luleå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik. Alternativ placering är Sundsvall då vi vill expandera söderut. 

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Håkansson, på telefonnummer 070-481 60 12. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om AxÖ Consulting

AxÖ Consulting AB har mer än 60 års samlad erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen. Vi arbetar med att förse regionens näringsliv och offentliga sektor med rätt kompetens. Vi levererar en hög servicegrad till våra kunder och kandidater och är alltid i framkant. Vi vill se våra kunder växa och lyckas och vi vill växa och lyckas med dem. Därför är våra värderingar engagemang, ansvar och uthållighet.

Läs mer om oss på axoconsulting.se




AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Affärsutvecklare boende för äldre sökes till Riksbyggen

Ansök    Jun 30    AxÖ Consulting AB    Affärsutvecklare
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen. Vill du bli... Visa mer
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer.

Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen.

Vill du bli vår nya Affärsutvecklare som tillsammans med kommuner utvecklar framtidens boende för äldre?
Riksbyggen arbetar med att utveckla nya bostadsomra?den och att bygga nya bosta?der. Ett av våra koncept a?r kooperativ hyresra?tt som vi erbjuder kommuner för att skapa trygga boenden för äldre och behövande. I na?ra samarbetet med kommuner tar vi fram ide?er och bygger bosta?der fo?r att tillsammans med kommunen bidra till att a?ldre personer fa?r ett va?rdigt boende. Tillsammans med kommunen bildar vi en kooperativ hyresra?ttsfo?rening.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Affärsutvecklare kommer du att, tillsammans med intresserade kommuner, ta fram idéer kring ändamålsenliga och värdiga boendemiljöer. Du arbetar med att sprida kunskap om såväl de mänskliga som de ekonomiska fördelarna med Riksbyggens kooperativa hyresrättskoncept. Detta innebär rent konkret att du ska föra en aktiv dialog med kommunerna i norra Sverige där målsättningen är att hitta lösningar för att utveckla boenden för äldre i respektive kommun.
I rollen som samhällsbyggare för en del av välfärdssektorn är ditt fokus att skapa långsiktiga värden hos såväl kommun som Riksbyggen. Det innebär att du aktivt deltar i samhällsutvecklingen och bevakar frågor inom området ”boende för äldre” och tillsammans med dina kollegor sprider kunskapen vidare internt och externt.

Kvalifikationer
Vi so?ker dig som intresserad av samha?lls- och boendefra?gor och har god kunskap om hur kommuner fungerar demokratiskt, politiskt och ekonomiskt. Eventuellt har du tidigare varit ekonomichef, chef inom vård och omsorg eller motsvarande i en kommun. Du ska förstå kommunens arbetssätt och behov. En ytterligare merit a?r om du har erfarenhet fra?n uppbyggnad och funktion av ekonomiska fo?reningar. Det är viktigt att du som person har en god affärsförståelse samt en god förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog. För att bli
framgångsrik tror vi att du har ett långsiktigt förhållningssätt och god förmåga att se nya möjligheter. Vidare är du strategisk, genomtänkt samt har en förmåga att skapa användbara nätverk.

Villkor
Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning. Det geografiska ansvarsområde är Sundsvall till Kiruna så tjänstens placering är beroende på vart du bor. Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar.

Sista ansökningsdagen är den 12:e augusti. Urvalet kommer att ske löpande så vi vill ha din ansökan så snart som möjligt men tjänsten kommer inte att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Varmt välkommen med din ansökan!


I denna rekrytering samarbetar vi med AxÖ Consulting och välkomnar därför vidare frågor om tjänsten och processen till rekryteringskonsult Johan Rosenqvist 070-326 78 56 eller Ola Pettersson 070-377 02 45

 

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

HR - Partner sökes till Granitor Electro (Sundsvall)

Granitor Electro är ett av Skandinaviens ledande elteknikföretag. När du börjar arbeta hos oss kommer du till ett väletablerat företag med stark familjekänsla - med gemenskap, sammanhållning och trivsel. Vi är stolta över att kunna erbjuda varierande arbetsuppgifter, trygghet och goda utvecklings- och karriärmöjligheter för våra anställda. Beskrivning Granitor Electro söker nu en HR-Partner med placering i Sundsvall. Granitor Electro är ett el- och... Visa mer
Granitor Electro är ett av Skandinaviens ledande elteknikföretag. När du börjar arbeta hos oss kommer du till ett väletablerat företag med stark familjekänsla - med gemenskap, sammanhållning och trivsel. Vi är stolta över att kunna erbjuda varierande arbetsuppgifter, trygghet och goda utvecklings- och karriärmöjligheter för våra anställda.



Beskrivning
Granitor Electro söker nu en HR-Partner med placering i Sundsvall.

Granitor Electro är ett el- och teknikföretag med stark lokal förankring i Skandinavien. Vi söker dig som vill utveckla dig själv och driva vår verksamhet vidare tillsammans med våra medarbetare. Vårt långsiktiga mål är att fortsätta en stabil utveckling med våra kunder och medarbetare i fokus. Vårt ledord är Together To Get There - Är du rätt person för denna utmaning och har du den erfarenhet som krävs?

Arbetsuppgifter
Till Granitor Electro söker vi nu en HR-Partner till norra regionen med stort engagemang och intresse för att driva och utveckla företagets HR-uppdrag. I rollen ingår att på ett operativt och strategiskt sätt, coacha, stötta och utveckla Granitors ledare inom alla HR-processer. Du vill vara med och bidra till Granitors utveckling med ett tryggt och erfaret HR-perspektiv. Du ingår i teamet av övriga HR-Partners inom och utanför regionen. Du arbetar i nära samarbete med andra avdelningschefer och regionchef. Du kommer att få medverka i olika HR-projekt och delta på gemensamma, löpande HR-möten och HR/chefskonferenser för att utveckla organisationen och avdelningens verksamhetsstöd. Exempel på viktiga arbetsuppgifter som du ska känna dig trygg i att utföra:

- Chefsstöd och chefsutveckling
- Rekrytering av tjänstemän och arbetare > hela processen 
- Lönerevision
- Proaktivt HR-arbete 
- Fackliga förhandlingar
- Arbetsmiljö/Rehabilitering och individärenden
- Löpande ingå i projekt- och utvecklingsarbeten som pågår i funktionen
- Arbetsrätt, ex samverkan/förhandlingar med de fackliga organisationerna
- Organisationsutveckling och förändringsarbete

Vi har många kontaktytor inom Granitor. Vi ser dig därför som en relationsskapande person som har lätt för att skapa förtroende i organisationen. Vidare är det viktigt att du är analytisk, strukturerad och att du snabbt hittar lösningar och driver ditt arbete framåt. Du är trygg i dig själv och är bra på att lyssna, coacha och stötta våra ledare. Du har en hög integritet och vågar ta beslut. Du trivs när du självständigt får ta ett väldigt stort ansvar och skapar ett gott klimat och samarbete både inom HR-avdelningen och Granitor som helhet.

Kvalifikationer
Du har en högskole- eller universitetsutbildning med HR-inriktning eller motsvarande likvärdig utbildning. Du har arbetat länge och brett inom HR vilket gjort dig trygg i din roll. Har du erfarenhet av branschen är det meriterande men gärna i ett större företag eller organisation. Det är viktigt med god kommunikation i tal och skrift samt erfarenhet av HR-system då vi arbetar inom CatalystOne. Meriterande är också om du är OPQ- och/eller SDI certifierad och har arbetat med Employer Branding. B-Körkort är ett krav då resor i tjänsten är frekventa. 

Slutligen är du en affärsdriven HR-Partner som också förstår att ledarskap handlar om att kunna leda sig själv och samtidigt skapa förutsättningar som får människor runt omkring en att utvecklas och ges förutsättningar att lyckas. Du behöver vara lyhörd och resultatfokuserad. Du arbetar strukturerat och ser helheten med ett långsiktigt perspektiv. Du är inkluderande och förstår vikten av att arbeta tillsammans mot våra gemensamma målsättningar. 

Vi erbjuder dig!
Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och som HR-Partner på Granitor Electro erbjuder vi dig möjlighet till en stimulerade arbetsmiljö. Som stöd i din viktiga roll erbjuder vi dig vårt interna utbildningsprogram. Hos oss får du ett självständigt och engagerande arbete som inkluderar ett stort kontaktnät både internt och externt. Du har stora möjligheter att utvecklas vidare inom Granitor. Välkommen med din ansökan för en tillsvidareanställning - Toghether To Get There!

Information om ansökan

Urval sker löpande, vid frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Johan Rosenqvist, AxÖ Consulting, på telefonnummer + 46 (0)70-3267856 eller via mejl [email protected]. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.

Granitor är en svensk företagsgrupp som är verksam inom fastighetsutveckling och förvaltning, entreprenad, konsult och service samt tillväxtinvesteringar i utvecklingsbolag. Här jobbar 4400 samhälls- och industriutvecklare och omsättningen under 2020 var 7,5 miljarder kronor. Den 12 januari 2022 bytte vi namn från Midroc till Granitor. I över 25 år har vi, tillsammans med kunder och partners, utvecklat hållbara lösningar för samhälle och industri. Vår ambition är att bidra till en bättre framtid – både idag och för kommande generationer.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Sales Manager MRC till Fortum Recycling and Waste

Ansök    Jun 29    AxÖ Consulting AB    Utesäljare
Om Fortum Fortum Recycling and Waste erbjuder tjänster inom miljövård och materialeffektivitet i Norden. Vårt mål är att spara på naturresurser och främja en cirkulär ekonomi. Vi förbättrar material- och energieffektiviteten för våra kunder genom att erbjuda lösningar för återanvändning, återvinning, avfallshantering och slutdeponering samt tjänster för marksanering och miljöbyggnation. Fortum Recycling and Waste Solutions har nästan 650 medarbetare i... Visa mer
Om Fortum

Fortum Recycling and Waste erbjuder tjänster inom miljövård och materialeffektivitet i Norden.

Vårt mål är att spara på naturresurser och främja en cirkulär ekonomi. Vi förbättrar material- och energieffektiviteten för våra kunder genom att erbjuda lösningar för återanvändning, återvinning, avfallshantering och slutdeponering samt tjänster för marksanering och miljöbyggnation. Fortum Recycling and Waste Solutions har nästan 650 medarbetare i Sverige, Finland, Danmark och Norge.

 

Om befattningen

Fortum Recycling and Waste söker nu en Säljare (Sales Manager) för affärsområdet Material Recycling Center Norr med placering i Sundsvall. I rollen som Säljare kommer du att ha det övergripande ansvaret för försäljningen mot Material Recycling Center i norra Sverige. Du kommer att ansvara för att ta in nya kunder samt utveckla nuvarande kundrelationer och driva större affärer.

 

Du kommer att utveckla försäljning i nära samarbete med Fortum Recycling and Waste övriga organisation. Som Säljare är ditt främsta fokus att säkerställa värdeskapande lösningar till kunder och stärka bolagets marknadsposition och driva lönsamhet.



Ansvarsområden:

- Upprätta och genomföra affärsplan för att driva försäljning inom MRC.
- Identifiera nya affärsmöjligheter samtidigt som du etablerar och utvecklar långsiktiga kundrelationer samt strategiska partnerskap för att expandera affärer och lönsamhet.
- Ansvarig för kundrelationshantering av nya och befintliga kunder.
- Ansvarig för hela säljprocessen inklusive planering, uppföljning och utveckling.
- Ansvarig för anbud och offerter, förhandling och avtalshantering.
- Ansvarig för försäljningsbudget.
- Kontinuerligt samla relevant information från marknaden för att erbjuda marknads- och kundorienterade värdelevererande tjänster.
- Skapa olika typer av prognoser på begäran när det behövs samt ge input och initiera förslag till förbättring och förändring.
- Säkra högt ställda kvalitets- och servicestandarder i alla kontakter som ger kundvärde.

 

Varför Fortum?

Är du redo för ditt livs största utmaning? För att kunna driva på övergången till en renare värld måste vi omforma energisystemet. En öppen kultur är nyckeln till att nå våra mål. Med ömsesidigt förtroende, en tro på människors förmåga och genom att se till att alla mår bra kan vi nå ännu bättre resultat. Flexibilitet är det nya normala och vårt hybrida arbetssätt tillämpas när det är möjligt.

 

För dig innebär ett arbete på Fortum spännande möjligheter att utveckla din expertis och skapa en meningsfull karriär – och vi kommer stötta dig på den resan. Vi tror att mångfald och inkludering inspirerar oss alla att vara innovativa och växa tillsammans. Därför strävar vi efter att bygga team där alla känner sig inkluderade och behandlas lika.

 

Vem är du?

Du har erfarenhet från B2B-försäljning inom bygg och anläggningsentreprenad och främst  schaktning och saneringsuppdrag, och har arbetat med material och avfall. Mottagning och behandling av massor är meriterande, samt erfarenhet av samarbete med stora industrikunder. Du har bevisligen bra försäljningsresultat samt erfarenhet av att arbeta med skräddarsydda kundlösningar. Vidare är det starkt meriterande om du har en akademisk utbildning, med fördel inom kemi, teknisk  eller annan relevant inriktning. Du behöver även kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska.



Som person är du empatisk och kundorienterad med en hög servicenivå och besitter en förmåga att etablera och upprätthålla långsiktiga relationer. Du är driven, självgående och motiveras av att hitta nya kundlösningar, samtidigt som du förstår vikten av långsiktigt strategiarbete och att driva förändringar över tid. Du förstår grunderna och processerna i Säljrollen och vad det innebär att utveckla ett affärsområde. För att lyckas i rollen behöver du även ha en mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga.

 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.


Information och ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Fortum Waste Solutions med Axö Consulting. Ansökan görs via www.axoconsulting.se senast den 14 augusti 2022. Vi jobbar med löpande urval.
Vi svarar gärna på frågor från dig. Ring eller mejla rekryteringskonsult Ola Pettersson, [email protected], tfn: 070-377 02 45  Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.

Varmt välkommen med din ansökan!

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

KMA-Samordnare till Swerock - Sundsvall

Ansök    Feb 21    AxÖ Consulting AB    Kvalitetssamordnare
Swerock är en av Sveriges största leverantörer av material och tjänster till bygg- och anläggningsbranschen. I erbjudandet ingår betong, grus- och bergmaterial, transporter och entreprenadmaskiner samt miljötjänster som återvinning, marksanering och vattenrening. Med gedigen kunskap, personligt engagemang och lokal närvaro skapar vi helhetslösningar som gör ditt projekt lite enklare. Swerock söker nu en strukturerad och relationsskapande KMA-samordnar... Visa mer
Swerock är en av Sveriges största leverantörer av material och tjänster till bygg- och anläggningsbranschen. I erbjudandet ingår betong, grus- och bergmaterial, transporter och entreprenadmaskiner samt miljötjänster som återvinning, marksanering och vattenrening. Med gedigen kunskap, personligt engagemang och lokal närvaro skapar vi helhetslösningar som gör ditt projekt lite enklare.



Swerock söker nu en strukturerad och relationsskapande KMA-samordnare som vill vara med och bidra till vår utveckling inom kvalitet, arbetsmiljö och miljö.

Hos oss arbetar du tillsammans med engagerade och skickliga kollegor och har goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. 



Ditt uppdrag
Ditt uppdrag i stort innebär att samordna och utveckla KMA-arbetet inom ramen för regionens verksamhet, främst fabriksbetong och råvaruförsörjning samt bidra och utbilda med din kunskap om kvalitet, arbetsmiljö och miljö. Du kommer genom omvärldsbevakning säkerställa att vi följer lagar, förordningar samt certifieringar. Du är delaktig i arbetet med att utvärdera och utveckla vårt kvalitets-och miljöcertifierade verksamhetsledningssystem tillsammans med verksamheten och KMA-kollegorna i regionen och i övriga landet. Du ska inte vara främmande för att också kunna stödja och arbeta med KMA frågor som uppstår i våra projekt, vilja besöka och arbeta på plats bland våra verksamheter. Hos oss kommer du in i ett härligt team med stark gemenskap och stort engagemang. 

Vi söker dig med viss erfarenhet
För att söka tjänsten ser vi gärna att du har:

- Minst 3 års relevant erfarenhet av likvärdigt arbete
- Erfarenhet av att samordna/driva projekt
- Erfarenhet av strategiskt arbete och liknande uppdrag
- Goda kunskaper av verksamhetssystem och miljöledning
- En högskoleutbildning inom kvalitet, miljö eller arbetsmiljö. Alternativt har du på annat sätt förvärvat goda kunskaper inom området

Dina personliga egenskaper
Som person arbetar du självständigt, du är serviceinriktad med ett starkt driv och engagemang samt har lätt för att kommunicera och samarbeta. Du ser möjligheter, är noggrann och har ett coachande förhållningssätt som också bidrar till vår utveckling. Meriterande om du haft ledande roller som projektledare.

Du hanterar svenska och engelska i både tal och skrift. Du innehar körkort då arbetet kräver resor i tjänsten. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort Sundsvall eller Umeå.

Vill du veta mer?

Swerock har i denna rekrytering valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Johan Rosenqvist 070 - 326 78 56
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Swerock är en del av Peabkoncernen där du blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre