Lediga jobb som Transportplanerare i Sundsvall

Se lediga jobb som Transportplanerare i Sundsvall. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Sundsvall som finns hos arbetsgivaren.

DHL Freight söker: Transportplanerare till kontoret i Sundsvall

För att lyckas i rollen behöver du främst ha rätt inställning och en genuin vilja till att lära. Det finns många duktiga kollegor med lång erfarenhet på avdelningen som du kan ta rygg på och bli en än duktigare transportplanerare. Då du i arbetet kommer ha kontakter inom Sverige men också globalt ser vi att du har goda kunskaper i att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift. Vidare ser vi att du har goda systemkunskaper där tidigare arbete i t... Visa mer
För att lyckas i rollen behöver du främst ha rätt inställning och en genuin vilja till att lära. Det finns många duktiga kollegor med lång erfarenhet på avdelningen som du kan ta rygg på och bli en än duktigare transportplanerare. Då du i arbetet kommer ha kontakter inom Sverige men också globalt ser vi att du har goda kunskaper i att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift. Vidare ser vi att du har goda systemkunskaper där tidigare arbete i transportledningssystem. Meriterande om du har erfarenhet inom transport/logistik.

Nedan kännetecknar dig som person:
* Älskar utmaningar och har ambitioner
* Visar engagemang och uthållighet
* Är strukturerad och resultatorienterad
* Brinner för att kollegor och kunder är nöjda
* Kommunicerar väl och är tydlig

* Besitter en hög logisk förmåga och proaktivt kan agera för att lösa problem
* Du är flexibel och kan jobba under intensiva förhållanden
* Geografiskt kunnande Sverige
* Viktigt att du gillar och delar våra värderingar Respekt & Resultat

Tjänsten är tills vidare med 100 % tjänstgöringsgrad. Vi tillämpar provanställning.

Tjänsten är placerad i Sundsvall.

Vad erbjuder vi dig?

Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad.

Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast 28/7, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor, vänligen kontakta Jennie Meiton på email: [email protected].

Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram

Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight - globalt eller DHL Freight Sverige 

Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater. Visa mindre

DHL Freight söker: Transportplanerare till kontoret i Sundsvall

På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv. Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare. Det som är unikt hos oss på DHL är våra medarbetare, på trafikkontoret i Sundsvall ansvarar vi för alla partisändningar ifr... Visa mer
På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv. Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.

Det som är unikt hos oss på DHL är våra medarbetare, på trafikkontoret i Sundsvall ansvarar vi för alla partisändningar ifrån Norrland och Dalarna. Idag är vi 6 transportplanerare som nu vill utöka vår styrka med en till lagspelare. Du kommer att arbeta med kompetenta och liksinnande kollegor som delar din inställning och entusiasm med att skapa effektiva och lönsamma transporter.

Arbetsuppgifter och ansvar
 

Du får en utvecklande och spännande roll då du har i uppgift att planera olika kunders transporter på avdelningen i Sundsvall tillsammans med övriga kollegor.

Kort beskrivning av rollen/ rollens syfte:

Rollen ansvarar för att planera den dagliga operativa driften/trafikplanering efter högsta effektivitet och produktivitet. Rollen lastplanerar tillsammans med transportörer och är ansvarig för effektiv lastplanering, service, trafikadministration, ekonomi och kvalité. Inom rollens ansvar ligger även arbetsuppgifter som innebär helhetsansvar för specifika kunder samt hantera inkommande kundspecifika ärenden och där leverera en god service och kvalité.

Vi på Produktionsenhet NORR jobbar efter kundnöjdhet för att kunna leverera utöver standard så behöver vi veta vad som kommer att ske innan det händer. Vi ska se varningstecken, kunna förutspå vad som kan hända och framförallt ligga steget före kunden. Genom att ha en lösning eller förslag klart redan innan kunden ser utmaningen ökar vi tryggheten och kundnöjdheten.

Profil & Bakgrund

För att lyckas i rollen behöver du främst ha rätt inställning och en genuin vilja till att lära. Det finns många duktiga kollegor med lång erfarenhet på avdelningen som du kan ta rygg på och bli en än duktigare transportplanerare. Då du i arbetet kommer ha kontakter inom Sverige men också globalt ser vi att du har goda kunskaper i att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift. Vidare ser vi att du har goda systemkunskaper där tidigare arbete i transportledningssystem. Meriterande om du har erfarenhet inom transport/logistik.

Nedan kännetecknar dig som person:
* Älskar utmaningar och har ambitioner
* Visar engagemang och uthållighet
* Är strukturerad och resultatorienterad
* Brinner för att kollegor och kunder är nöjda
* Kommunicerar väl och är tydlig

* Besitter en hög logisk förmåga och proaktivt kan agera för att lösa problem
* Du är flexibel och kan jobba under intensiva förhållanden
* Geografiskt kunnande Sverige
* Viktigt att du gillar och delar våra värderingar Respekt & Resultat

Tjänsten är tills vidare med 100 % tjänstgöringsgrad. Vi tillämpar provanställning.

Tjänsten är placerad i Sundsvall.

Vad erbjuder vi dig?

Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad.

Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast 28/7, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor, vänligen kontakta Jennie Meiton på email: [email protected].

Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram

Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight - globalt eller DHL Freight Sverige

Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater. Visa mindre

Transportplanerare till väletablerat transport- och logistikföretag i Sunds

Om tjänsten I denna tjänst får du en möjlighet att jobba tillsammans med teamet som har en stark laganda och som hela tiden strävar efter att göra allt lite bättre. Att känna glädje i det som görs är viktigt. Du får en utvecklande och spännande roll då du har i uppgift att planera olika kunders transporter tillsammans med övriga kollegor. Arbetsuppgifter I rollen som transportledare ansvarar du för att planera den dagliga operativa driften/trafikplaneri... Visa mer
Om tjänsten

I denna tjänst får du en möjlighet att jobba tillsammans med teamet som har en stark laganda och som hela tiden strävar efter att göra allt lite bättre. Att känna glädje i det som görs är viktigt.
Du får en utvecklande och spännande roll då du har i uppgift att planera olika kunders transporter tillsammans med övriga kollegor.

Arbetsuppgifter

I rollen som transportledare ansvarar du för att planera den dagliga operativa driften/trafikplanering efter högsta effektivitet och produktivitet. Du lastplanerar tillsammans med transportörer och är ansvarig för effektiv lastplanering, service, trafikadministration, ekonomi och kvalité. Inom rollens ansvar ligger även arbetsuppgifter som innebär helhetsansvar för specifika kunder samt hantering av inkommande kundspecifika ärenden och leverera en god service och kvalité.

Kvalifikationer

För att lyckas i den här rollen ser vi att du har en mycket god samarbetsförmåga, positiv attityd och är lösningsfokuserad. Då du i arbetet kommer ha kontakter inom Sverige men också globalt ser vi att du har goda kunskaper i att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift. Vidare ser vi att du har goda systemkunskaper. Meriterande om du har erfarenhet inom transport/logistik.

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Med lång erfarenhet, kompetens och nära relationer är vi en ovanligt personlig HR-partner i en alltmer digital värld. Vi ser våra konsulter som mer än bara en resurs vi hyr ut, våra kandidater som kunder och våra kunder som samarbetspartners.

KFX HR-partners fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Våra ledord på KFX är stolthet, omtanke och engagemang och dessa genomsyrar allt vi gör.

Övrigt

Omfattning: Heltid

Start: Enligt överenskommelse

Bakgrundskontroll kommer att göras på slutkandidater. Vi arbetar också med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen – skicka därför in din ansökan redan idag!

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amanda Blomkvist på [email protected]. Visa mindre

Logistiker till Emhart Glass!

Har du tidigare erfarenhet av tullfrågor och har kunskap inom logistik samt transport? Gillar du även ansvar, struktur och vill arbeta med internationella kunder? Då ska du läsa vidare! Information om tjänsten Professionals Nord söker för Emhart Glass räkning en logistiker. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Emhart Glass. Den här rekryteringsprocessen hant... Visa mer
Har du tidigare erfarenhet av tullfrågor och har kunskap inom logistik samt transport? Gillar du även ansvar, struktur och vill arbeta med internationella kunder? Då ska du läsa vidare!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Emhart Glass räkning en logistiker. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Emhart Glass.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Emhart Glass önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected].

Självklart kommer du få en gedigen introduktion av en rutinerad kollega som kommer ge dig de bästa förutsättningar att bli långsiktig i rollen.

” Det är en spännande roll där du får lära dig något nytt varje dag, ha kontakt med människor i olika länder och vara en del i ett härligt team” - Sabrina Bracchi, Export Control Manager


Arbetsuppgifter
Som logistiker kommer du ha hand om hela skeppningsprocessen, från det att gods är packade till de är levererade. Du kommer förbereda dokument till både EU och icke EU sändningar. I rollen som logistiker hos Emhart ingår även tullansvar och tullfrågor.

Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter:
• Göra stickprov på import och exportdeklarationer
• Kreditering på kundordrar
• Reklamationer


Vi söker dig som
Har högskole/universitet examen eller YH-utbildning med inriktning mot logistik. Har du utbildning inom ekonomi är det meriterande. Du har erfarenhet inom produktion, lager eller logistik och har tidigare arbetat med orderadministration samt är van vid att arbeta med Excel och affärssystem.

Vidare har tidigare erfarenhet av att arbeta med tullfrågor och/eller export/import, internationellt arbete och kontakt med människor från olika kulturer. Har du tidigare arbetat med IFS är det meriterande. Du talar flytande svenska och engelska och talar du även tyska eller spanska är det ett stort plus.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Emhart Glass. Du är analytiskt lagd, lösningsorienterad och har god kommunikationsförmåga då arbetsuppgifterna kräver det.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid, rekrytering
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Frida Söderström

Sök tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]


Information om kundföretaget
Bucher Emhart Glass är världsledande tillverkare av automatiska glasformningsmaskiner för framställning av bland annat glasflaskor och glasburkar. Bucher Emhart Glass firar mer än 250 år av innovation och har de senaste 50 åren utvecklat vår högteknologiska glasformingsmaskin. Företaget har en internationell prägel då vi är schweiziskt ägda samt har produktion och försäljning i Europa, USA och Asien. Våra svenska enheter finns i Sundsvall och Örebro.

Om oss
Vi vet av erfarenhet att du som medarbetare är den viktigaste resursen för företagen. Därför arbetar vi med kvalité och personlig matchning till alla våra tjänster för att hitta rätt jobb för dig. Hos Professionals Nord finns en gedigen branscherfarenhet och en gemensam vision – Att skapa och bibehålla arbetstillfällen! Läs mer om oss på www.professionalsnord.se. Visa mindre

Transportkoordinator till Nouryon, Stockvik

Nu söker vi en transportkoordinator till vårt härliga team på vår site i Stockvik! Som transportkoordinator kommer du att arbeta med ett stort kontaktnät och leveranser från Stockvik för sjö, väg och flygtransporter enligt gällande rutin. Låter det som något för dig tycker vi att du ska läsa mer! I din framtida roll som transportkoordinator kommer ditt huvudansvar vara att handlägga leveranser från Stockvik för sjö, väg och flygtransporter enligt gällande ... Visa mer
Nu söker vi en transportkoordinator till vårt härliga team på vår site i Stockvik! Som transportkoordinator kommer du att arbeta med ett stort kontaktnät och leveranser från Stockvik för sjö, väg och flygtransporter enligt gällande rutin. Låter det som något för dig tycker vi att du ska läsa mer!
I din framtida roll som transportkoordinator kommer ditt huvudansvar vara att handlägga leveranser från Stockvik för sjö, väg och flygtransporter enligt gällande rutin. Du kommer att erhålla ordrar från Customer Service där du ansvarar för att fraktsedlar, tullhandlingar och andra erforderliga dokument görs iordning för respektive transportsändning. Rollen innebär att du arbetar proaktivt tillsammans med övriga koordinatorer i gruppen samt mot Customer Service och Logistics Hubb. I den här rollen kommer du huvudsakligen att:
Arbeta enligt svensk lagstiftning och Nouryon standarder.
Arbeta med beteende baserad säkerhet (BBS)
Delta och driva förbättringsarbete inom avdelningen.
Ansvara för att signera ADR-dokument.


Vi ser att du har med dig;
gymnasieutbildning och relevant erfarenhet inom handläggning/ordermottagning/administration eller motsvarande
god datorvana (Officepaketet)
god kunskap i svenska och engelska i såväl tal som skrift



Det är extra bra om du har;
erfarenhet av att jobba med affärssystemet SAP
yrkeserfarenhet från logistik, transport eller orderhantering
eftergymnasial utbildning inom spedition, logistik



Vem är du?
För att trivas och lyckas bra i rollen som transportkoordinator har du god samarbetsförmåga, är en lagspelare och ser till teamets bästa. Du har förmåga att koordinera och prioritera dina arbetsuppgifter väl. Du är ordningsam, flexibel och anpassningsbar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.


Vi erbjuder
På Nouryon erbjuder vi inte bara en spännande roll och trevliga kollegor utan även förmåner utöver din lön. Nouryon har kollektivavtal med IKEM, men utöver det erbjuder vi även förmåner som bonus, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, kostförmån och mycket mer.
Tycker du hållbarhet, innovation, säkerhet och samarbete är viktigt? Vill du växa tillsammans med ett företag som blickar framåt och ständigt förbättrar sitt arbetssätt? Våra medarbetare har idéer för en hållbar framtid, och drivkraft att förverkliga dem. De tror att integritet och långsiktiga relationer är nycklar till framgång. Om det stämmer in på dig, gör vi gärna plats för dina ambitioner och kan erbjuda många karriärmöjligheter. Från första dagen stöttar vi din personliga utveckling genom utmanande roller och omfattande möjligheter att lära och växa i en dynamisk, internationell och proaktiv arbetsmiljö med stor mångfald.


Bra att veta
Detta är en föräldravikariat med start omgående och fram till den 1/9 2024, på heltid med placeringsort Stockvik. Du kommer att rapportera till team ledaren för transport.
Vänligen ansök via vårt rekryteringsverktyg med ett jobbspecifikt CV. Vi bryr oss om dina personuppgifter (GDPR) därför tar vi inte emot ansökningar via e-post, dessa ansökningar kommer inte hanteras.
Vi ser fram emot din ansökan! När den väl nått oss kommer vi att granska för att se om vi har en matchning mellan din kompetens och rollen! Vi strävar efter att återkomma till dig snarast men senast efter sista ansökningsdag, med en uppdatering om processen.


Om Nouryon
Nouryon är ett ledande globalt företag inom specialkemi. Industrier och konsumenter över hela världen förlitar sig på våra lösningar för tillverkning av oumbärliga vardagsprodukter som hygienartiklar, rengöringsprodukter, färg, jordbruksprodukter och livsmedel, läkemedel och byggmaterial. Dessutom har våra 7,650 medarbetares gemensamma engagemang för våra kunder, tillväxt, säkerhet, hållbarhet och innovation lett till en genomgående stark ekonomisk utveckling. Vi finns i fler än 80 länder runt om i världen med våra branschledande varumärken. Besök vår webbplats och följ oss @Nouryon och på LinkedIn.


För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta
Rekryterande chef Magnus Stenman, [email protected]
För mer information om rekryteringsprocessen, din ansökan eller om du behöver support, vänligen kontakta [email protected]
För fackliga frågor:
Ledarna: Jenny Ersson +46 70 344 02 80?
Sveriges ingenjörer: Ted Svensson +46 72-217 55 84
Unionen: Mattias Andersson +46 70 428 41 03

#WeAreNouryon

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

DHL Freight söker: Åkerspecialist DHL Åkeri

Har du kunskap och erfarenhet inom transport och logistik? Är du intresserad av att jobba på ett av Sveriges största åkeriföretag? Då är tjänsten som Åkerispecialist på DHL åkeri något för dig! På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, ... Visa mer
Har du kunskap och erfarenhet inom transport och logistik? Är du intresserad av att jobba på ett av Sveriges största åkeriföretag? Då är tjänsten som Åkerispecialist på DHL åkeri något för dig!
På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv. Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.
Till DHL Åkeri söker vi nu en Åkerispecialist som kan jobbar administrativt med att backa upp vår transport och arbetsledning i deras arbete samt att leda och driva utveckling utav våra nyckeltal. DHL Åkeri sysselsätter idag ett hundratal egna bilar och ca 200 medarbetare som ansvarar för att leverera en kvalité i världsklass genom att lasta, lossa och leverera sändningar till och från våra privat- och företagskunder. Det som är unikt hos oss är våra medarbetare och här får du chansen att vara delaktig och drivande i utvecklingen av ett engagerat team.

Arbetsuppgifter och ansvar
I rollen som Åkerispecialist får du en utvecklande och spännande roll då du ansvarar för att följa upp och driva utveckling av våra nyckeltal. Du kommer att vara en del i att se till att det administrativa back Office arbetet fortlöper samt backa upp vår transport och arbetsledning i den dagliga driften. Du kommer att resa över hela Sverige till de orter där Åkeriet har verksamhet.
Arbetet utgår från terminalen i Sundsvall och arbetstider är dagtid, mån- fre, med förtroendearbetstid. DHL Åkeri är en del av DHL Freight (Sweden) AB som ger dig fördelarna av att tillhöra ett stort globalt bolag med goda karriärvägar, diverse stödfunktioner så som till exempel HR, försäljning och ekonomi. Samtidigt drivs DHL Åkeri som en underleverantör där man har åkerikänslan kvar, kan fatta snabba beslut och där man har stor möjlighet att vara med och påverka.
– Att planera, följa upp och utveckla nyckeltal inom kör och vilotider, sparsam körning, godsskador samt andra områden vi har inom ständig utveckling på Åkeriet.
– Att administrativt backa upp produktion utefter fastslagna processer.
– Att säkerställa att arbetet utförs enligt definierade processer och uppföljning av ev. avvikelser.
– Måluppföljning, serviceutfall och löpande rapportering till andra organisationer inom och utanför DHL.
– Vid behov kunna backa upp och hjälpa produktionspersonal i den dagliga driften.
– Kontakt med arbetsledare, transportledare, administration och leverantörer.
Arbetet bedrivs i ett högt tempo där olika deadlines hela tiden ska hållas.

Profil & Bakgrund
Vi söker dig som är en tydlig och närvarande lagspelare som även praktiserar ett aktivt ledarskap. Du är mål- och resultatinriktad med intresse för att utveckla såväl vår organisation och funktion för bästa kundbemötande och resultat. Du är motiverad och engagerad samt förmedlar en positiv energi omkring dig. Vidare är du kostnadsmedveten, har en god bransch kännedom och har en god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vi ser även att du är stresstålig och van att arbeta under tidspress.
Lämplig bakgrund för befattningen är att du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat administrativt samt inom åkeri, transport- & logistikbranschen. Du har kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift och har en god PC-vana. Vidare ser vi CE körkort och vana ifrån chaufförens vardag som meriterande men inget krav.
För att lyckas i rollen som Åkerispecialist krävs även ett nära och förtroendefullt samarbete med övriga funktioner inom DHL Åkeri och inom DHL Freight samt med ett antal leverantörer.
Tjänsten är tillsvidare med 100 % sysselsättningsgrad och placerad i Sundsvall men ort kan diskuteras med rätt profil och bakgrund. Vi tillämpar provanställning. Du rapporterar direkt till Åkerichef och du kommer att vara delaktig i strategiska beslut.


Vad erbjuder vi dig?
Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad.


Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast 230415, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor, kontakta Åkerichef Johan Halvarsson, [email protected], telefon 070-9345091.

Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram. Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight - globalt eller DHL Freight Sverige

Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater.
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla. Visa mindre

Transportledare på Veolia i Sundsvall

Är du student och vill tjäna lite extra pengar under sommaren, eller bara vill lära dig om och få in en fot i återvinningsbranschen? Då är detta utmaningen för dig! Veolia är en internationell koncern med stora karriärmöjligheter, såväl i Sverige, Norden och globalt. Våra kunder finns inom olika branscher inom energi, vatten och återvinning där hälsa och säkerhet är en förutsättning för vår affär. Veolia erbjuder konceptuella helhetslösningar inom service... Visa mer
Är du student och vill tjäna lite extra pengar under sommaren, eller bara vill lära dig om och få in en fot i återvinningsbranschen? Då är detta utmaningen för dig!

Veolia är en internationell koncern med stora karriärmöjligheter, såväl i Sverige, Norden och globalt. Våra kunder finns inom olika branscher inom energi, vatten och återvinning där hälsa och säkerhet är en förutsättning för vår affär. Veolia erbjuder konceptuella helhetslösningar inom service management med hållbarhet i fokus där vi tar tillvara på kundens och samhällets resurser.

Vi söker en semestervikarie som transportledare till vår kunds trevliga anläggning i Timrå. Jobbet sträcker sig i första hand över 6 veckor mellan V25 och V31. För rätt kandidatfinns det förutsättningar för extrajobb även framöver. Som transportledare är du spindeln i nätet som styr alla de ingående och utgående transporterna, du tar emot ordrar och dirigerar chaufförer. Du planerar rutter och prioriterar i de olika uppdragen. Vi tror att du är en person som gillar att ha många bollar i luften, trivs med ett högt tempo, vågar fatta självständiga beslut och är ansvarstagande när det gäller att få uppgiften löst.


Arbetstiderna är 7-16 måndag till fredag och dom spenderar du tillsammans med ett härligt team med humor och energi som gillar att hjälpa varandra och lösa alla uppgifter, du behöver vara över 18 år och vi ser gärna sökanden av båda könen. Vi har kollektivavtal och betalar så klart avtalsenlig lön.

Din profil
Du är en problemlösare med hög organisatorisk förmåga som gillar tempo. Telefonen är ett viktigt verktyg när det kommer till att spåra tappat gods, så du bör känna dig bekväm med det. God datorvana är en förutsättning och erfarenhet av administrativt arbete sedan tidigare är meriterande men inget krav. Då du inte kan planera din dag till fullo i förväg är det viktigt att du som person är flexibel och stresstålig. Du talar samt skriver på svenska obehindrat.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre

Nu söker vi en Speditör med start omgående

Ansök    Mar 8    Manpower AB    Transportplanerare
Den här rekryteringen är ett samarbete mellan SCA Logistics och Manpower. Du kommer att anställas av Manpower och arbeta hos SCA. Uppdraget startar omgående. Vad gör man som Speditör? SCA Logistics tillhandahåller omfattande sjö- och landtransporttjänster inom Europa och till översjömarknader. I rollen som speditör är din huvudsakliga uppgift att se till att kunders gods levereras till avtalad plats i rätt tid och på ett så kostnadseffektivt sätt som möj... Visa mer
Den här rekryteringen är ett samarbete mellan SCA Logistics och Manpower. Du kommer att anställas av Manpower och arbeta hos SCA. Uppdraget startar omgående.

Vad gör man som Speditör?
SCA Logistics tillhandahåller omfattande sjö- och landtransporttjänster inom Europa och till översjömarknader.

I rollen som speditör är din huvudsakliga uppgift att se till att kunders gods levereras till avtalad plats i rätt tid och på ett så kostnadseffektivt sätt som möjligt.

Du kommer att:
* Planera transporter
* Hantera inkommande ordrar, fakturor samt annan administration tillkommer

SCA Logistics verksamhet stöds av ett nätverk av terminaler på strategiska platser i Europa. Läs mer på www.sca.com/logistics.

Vi söker dig som:
* Har avslutad gymnasieutbildning
* Meriterande är om du har studerat på högskola/universitet gärna inom logistik
* Du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom logistik
* Du har goda datorkunskaper
* Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift

För att passa i rollen krävs det att du är ansvarsfull, problemlösare och är van att jobba i ett högt tempo. Du är van att kommunicera med andra. Vidare är du självgående, gillar att arbeta i team och har en god känsla för service.
Arbetsdagarna är varierande vilket innebär att du måste vara flexibel, stresstålig och tar egna initiativ. Vi ser även att du gillar att jobba med utvecklingsfrågor då du själv har möjlighet att påverka verksamheten.
För SCA är det också viktigt att ditt beteende samspelar med SCAs kärnvärden: respekt, högklassighet och ansvar.

Varför SCA?
Här välkomnas du till ett härligt gäng med hög teamkänsla där du är delaktig och kan påverka resultaten. Vi erbjuder dig ett jobb med snabba tempoväxlingar där ingen dag är den andra lik i kombination med kontinuerligt utvecklingsarbete.

På SCA bryr vi oss om dig som anställd. Vi strävar efter en hälsosam arbetsmiljö som ger dig förutsättningar för ett hållbart och roligt arbetsliv, oavsett var du är i livet.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten i dag!
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Ideal Shala på e-post [email protected].
Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag!



Om SCA
Kärnan i SCAs verksamhet är skogen, Europas största privata skogsinnehav. Kring denna unika resurs har vi byggt en välutvecklad värdekedja baserad på förnybar råvara från våra egna och andras skogar. Vi erbjuder papper för tryck och förpackningar, massa, trävaror, förnybar energi, tjänster för skogsägare och effektiva transportlösningar. Visa mindre

Initiativrik speditör

Ansök    Jul 9    SCA    Transportplanerare
Kärnan i SCAs verksamhet är skogen, Europas största privata skogsinnehav. Kring denna unika resurs har vi byggt en välutvecklad värdekedja baserad på förnybar råvara från våra egna och andras skogar. Vi erbjuder papper för tryck och förpackningar, massa, trävaror, förnybar energi, tjänster för skogsägare och effektiva transportlösningar. Speditör Vill du ha ett utvecklande och utmanande jobb inom logistik – då kanske detta är din nya utmaning? På SCA... Visa mer
Kärnan i SCAs verksamhet är skogen, Europas största privata skogsinnehav. Kring denna unika resurs har vi byggt en välutvecklad värdekedja baserad på förnybar råvara från våra egna och andras skogar. Vi erbjuder papper för tryck och förpackningar, massa, trävaror, förnybar energi, tjänster för skogsägare och effektiva transportlösningar.



Speditör

Vill du ha ett utvecklande och utmanande jobb inom logistik – då kanske detta är din nya utmaning? På SCA Logistics tillhandahåller vi omfattande sjö- och landtransporttjänster inom Europa och till översjömarknader. Nu söker vi en speditör till vår avdelning Forwarding. Varmt välkommen med din ansökan!

Din nästa utmaning

Som speditör hos oss är din huvudsakliga uppgift är att se till att våra kunders gods levereras till avtalad plats i rätt tid och på ett så kostnadseffektivt sätt som möjligt. I arbetet ingår transportplanering, att ta emot kundorder, fakturering och annan administration kopplat till våra affärer.

Just nu är vi inne i en spännande fas där du också kommer att få möjlighet att vara med och påverka vårt utvecklingsarbete.

Vem är du?

Vi söker dig med lägst gymnasieutbildning, meriterande är utbildning på högskolenivå, gärna inom logistik. Utöver detta tror vi att du har ett par års erfarenhet av arbete inom logistik. För att lyckas i rollen som speditör behöver du ha goda datakunskaper och kunna kommunicera på engelska i såväl tal som skrift.

Som person tror vi att du är ansvarsfull, gillar att lösa problem i ett högt tempo, har siffersinne samt har lätt för att kommunicera. Du är självgående, har god samarbetsförmåga och känsla för service.

Då arbetsdagens uppgifter kan variera är det viktigt att du har en stresstålig natur och ser eventuella utmaningar som utvecklande istället för problematiska. För att lyckas i den här rollen tror vi också att du är initiativrik, flexibel och gillar att jobba med utvecklingsfrågor.

För oss är det också viktigt att ditt beteende samspelar med SCAs kärnvärden: respekt, högklassighet och ansvar.

Vad erbjuder vi dig?

Här välkomnas du till ett härligt gäng med hög teamkänsla där du är delaktig och kan påverka resultaten. Vi erbjuder dig ett jobb med snabba tempoväxlingar där ingen dag är den andra lik i kombination med kontinuerligt utvecklingsarbete.

På SCA bryr vi oss om dig som anställd. Vi strävar efter en hälsosam arbetsmiljö som ger dig förutsättningar för ett hållbart och roligt arbetsliv, oavsett var du är i livet.

SCA Logistics verksamhet stöds av ett nätverk av terminaler på strategiska platser i Europa. Läs mer på www.sca.com/logistics.

Vill du veta mer?

För ytterligare information om tjänsten:
Lars Sjölander
Manager Forwarding
060-19 35 07, [email protected]

För ytterligare information om rekryteringsprocessen:
Maria Nyberg
Rekryteringschef
060- 19 33 76, [email protected]

Facklig företrädare: Magnus Jonsson, Unionen, 060-19 35 26, [email protected]

Tjänsten är tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse.                                                 

Varmt välkommen med din ansökan snarast, då urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Visa mindre

Flexibla driftledare

Ansök    Jun 3    SCA    Transportplanerare
Kärnan i SCAs verksamhet är skogen, 2,6 miljoner hektar i norra Sverige. Kring denna unika resurs har vi byggt en välutvecklad värdekedja baserad på förnybar råvara från våra egna och andras skogar. Vi erbjuder papper för förpackningar och tryck, massa, trävaror, förnybar energi, tjänster för skogsägare och effektiva transportlösningar. Flexibla driftledare Vi är en av de största aktörerna i landet inom oförädlade- och förädlade biobränslen och vi ha... Visa mer
Kärnan i SCAs verksamhet är skogen, 2,6 miljoner hektar i norra Sverige. Kring denna unika resurs har vi byggt en välutvecklad värdekedja baserad på förnybar råvara från våra egna och andras skogar. Vi erbjuder papper för förpackningar och tryck, massa, trävaror, förnybar energi, tjänster för skogsägare och effektiva transportlösningar.



Flexibla driftledare

Vi är en av de största aktörerna i landet inom oförädlade- och förädlade biobränslen och vi har en tydlig tillväxtstrategi – vill du hänga med oss på den spännande resan? Nu söker vi ytterligare två driftledare som vill växa och utvecklas tillsammans med oss. Varmt välkommen med din ansökan!

Din nästa utmaning

Affärsområde Förnybar energi utvecklar och producerar förädlade och oförädlade skogsbaserade biobränslen. Vi utvecklar även produkter inom nästa generations biodrivmedel och gröna kemikalier samt utvecklar SCAs vindkraftstillgångar. Vår uppgift på avdelningen för Bioenergi är att skapa värde på biprodukterna från våra sågverk och våra skogar, samt säkerställa att vi har råvara för kommande satsningar inom biodrivmedel och gröna kemikalier. Som driftledare är du koordinatorn för vår produktion av skogsbränslen samt biprodukter från sågverk och från våra kunder. Rollen innefattar bland annat upparbetning av biobränsle, logistik och kontakter med entreprenörer och kunder. Du har ett nära samarbete med teamet av driftledare och produktionschefen för skogsbränslen. En av driftledarna vi söker kommer att förstärka region syd, vilket omfattar Jämtland och Västernorrland. Placeringsort för den tjänsten är Sundsvall.  Även region nord, Västerbotten och Norrbotten söker en driftledare och stationering för den tjänsten är enligt överenskommelse inom regionen.

Vem är du?

Som person har du ett strukturerat arbetssätt, är flexibel och trivs med att arbeta med en mix av produktion, logistik och kundfrågor där kund och kvalitet är i fokus. Du är en samarbetsorienterad person som har lätt att skapa och bibehålla goda relationer. Vi vill att din personlighet och ditt beteende samspelar med SCAs kärnvärden; respekt, högklassighet och ansvar. Formellt ser vi gärna att du har högskoleutbildning eller motsvarande inom skog eller så har du skaffat dig motsvarande kunskaper genom erfarenheter från arbetslivet. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbeten med logistik, biobränslen från skog och sågverk. Har du god erfarenhet av att arbeta i skogliga administrativa system är det en stor fördel för oss.  

Vad erbjuder vi dig?

Vi erbjuder ett fritt arbete där du själv kan påverka i mycket stor utsträckning. Det vi har gemensamt är vår tydliga målbild och tillväxtstrategi. Du kommer att jobba tillsammans med kollegor som är drivna men som samtidigt gillar att ha kul på jobbet. Inom Förnybar energi ansvarar vi bland annat för att försörja egen industri med råvara (biobränslen), sälja biprodukter från egen industri till externa kunder samt vidareförädla till pellets, samt jobba med hållbara framtidslösningar för effektivt utnyttjande av restprodukter från skog och industri. Hållbarhet, innovation och omtanke genomsyrar allt vi gör inom SCA och därför är vi intresserade av individer som vill göra skillnad och vågar tänka nytt. På SCA bryr vi oss om dig som anställd. Vi strävar efter en hälsosam arbetsmiljö som ger dig förutsättningar för ett hållbart och roligt arbetsliv, oavsett var du är i livet.

Vill du veta mer?

Frågor om tjänsten i region syd besvaras av regionchef Lars Nilsson telefon 070-606 26 31 samt för tjänsten i nord regionchef Sophia Innala 072-247 82 50 eller Peter Brekke 070-176 92 19. Fackliga representanter är för Ledarna Magnus Hamberg, telefon 0660-704 60, för Akademikerföreningen Lena Pettersson, telefon 060-19 31 61 och för Unionen Pehr Rönnqvist telefon 0911- 767 55.

Varmt välkommen med din ansökan senast den 19 juni. Observera att vi behandlar ansökningarna löpande. Visa mindre